Pagina 1 van 2
Oliepijpjes en metaalmoeheid?
Geplaatst: zo 6 mei, 2012 22:29
door bart
Het project PH44BB was ten einde en bij een laatste bezoek aan chateaux 2cv in Beesd waar hij netjes afgesteld en gekeurd was ( na 6 jaar schorsen)en ik de eerste 8 km weer naar huis reed en na arriveren mijn grote vriend weer in de schuur stond te glimmen....olie op de grond

Gvdgvdgvdgdv) excuses.
Naja, schermpjes eraf , onderste luchtgeleiding onder de cilinder gehaald en hij lekt waar het Oliepijpje op het rondje zit, dus niet de shroef, een soort microscheurtjes dus. Nu is de vraag, is er een makkelijke, snelle manier om dit op te lossen( een lasje of soldeertje ) of moet de ventilator ect eraf om de boel te moeten vervangen? Graag doe ik weer een beroep op jullie ervaring!
Vriendelijke groet Bart
Geplaatst: zo 6 mei, 2012 23:35
door David
Bedoel je met oliepijpje, die dunne olieleiding die van links naar rechts loopt en op je cilinder vastzit.
Dat is een banjobout die oliedoorlaat, daar is een speciale pakking voor.
Of lukt hij bij de brilrubbers?
Of lekt hij bij de oliekoeler pijpjes.
Kun je geen foto plaatsen?
Geplaatst: ma 7 mei, 2012 10:23
door bart
Hoi David, ja die dunne olie leiding bedoel ik. en dan bij de rechter cilinder. Het is niet de banjobout en de koperen pakking maar die dunne olieleiding die eindigd in het rondje met een gat waar de banjobout zit en dan loopt naar het motorblok en dan naar de andere cilinder Daar waar het (enigsinds flexibele metalen) pijpje het ronde einde nadert, daar lekt hij!
Ik moet ff kijken hoe ik hier een foto op krijg
gr b[/img]
Geplaatst: ma 7 mei, 2012 11:36
door AK freak
Ik heb nog een berg van die leidingen liggen, kunt er zo een uit de verzameling meenemen

Geplaatst: ma 7 mei, 2012 12:02
door bart
bedankt AK-freak, maar ik heb 2 donor motortjes waar ik uit kan putten. Ik moet ze vervangen dus, kan dit makkelijk of moet ik de hele ventilator /dynamo ect ect eerst eraf halen, of kun je dat leidingkje er wel doorheen pielen?
gr bart
Geplaatst: ma 7 mei, 2012 13:32
door David
Zet er meteen een nieuwe op, zo een die niet kan corroderen.
Het kan ook met een flexibele leiding die zijn via Burton te koop dacht ik.
Maar ik zou er gewoon even eenverse op zetten.
Zal even kijken of ik degene die ik bedoel kan vinden.
Gevonden:
http://www.burton2cvparts.com/olieleidi ... -4507.html
Dat werkt lekker makkelijk als je niet alles wilt demonteren!
Geplaatst: ma 7 mei, 2012 14:30
door bart
bedankt voor de tip!
de flexibele variant klinkt mij goed in de oren!
gr bart
Geplaatst: di 8 mei, 2012 13:28
door bart
nou, gisteravond in 3 uur fan en toebehoren gedemonteerd en weer gemonteerd, en in het midden de 2-hands oliepijpjes erop gezet, starten en wil ik de garage uit rijden trek ik een groot oliespoor....... grrrrrrrrrr

!
zit er gvdgvd weer een scheur in, heb ik bij het terugplaatsen van de fanbehuizing waarschijnlijk het leidinkje rechts iets te hard ingedrukt en is ie gescheurd, alles onder de olie!! aan de anderekant geen lekkage bij alle banjo bouten dus dat had ik prima gedaan!!
Vanochtend dus maar bij de burton webshop de flex pijpjes besteld!
ik hou jullie op de hoogte!
Geplaatst: di 8 mei, 2012 13:45
door David
Dat herken ik.
Ik heb afgezzworen nog tweedehands erin te zetten, als ik twijfel.
Gewoon vers nieuw, anders blijf ik aan de gang.....
Maar ja succes in ieder geval!!
Geplaatst: di 8 mei, 2012 19:37
door AZL57
ik heb een keertje een wegenwacht reparatie gezien van zo'n leidinkje. De goede man had er dun ijzerdraad omheen gewikkeld en de hele boel toen gesoldeerd met de vlam. Werkte prima maar is toch een nood oplossing

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 08:28
door bart
Nou Lieden, het zit erop maar het was weer eens een zware test en we kunnen toch wel spreken van een haat/liefde verhouding met de techniek van mijn 2cv-tje. Dus: nieuwe flex remleidingen erop gezet (prachtig setje van Burton) maar het is blijbaar wel van belang hoe je die, iets te lange leidingkjes laat lopen. Onderlangs de fan dacht ik, neen dus, dan krijg je de lucht geleidingondehuizen (onder de cilinderkop) niet meer gepast. k@t. Weer los en boven langs de fan-as gelegd, past iets beter maar heb toch een aanpassing gedaan met mn blik-schaar in beide luchtgeleiding behuizing! en tot overmaat van ramp: de schroefdraad in de cilinderkop waar een 1 van de banjobouten in gaat vernaggelt. Tenminste dat vreesde ik. Gister op hoop van zegen de boel er toch met gevoel in gedraaid en Jippie!!! het blijft oliedicht zitten. Snel alles er weer op en vanochtend met opendak naar mijn werk! Deze week moet ik echt weer vertrouwen krijgen in onze relatie want ik krijg het gevoel dat het allemaal van mij moet komen en ik red dat na 6 jaar investeren bijna niet meer. Ik hoop dat ze me niet laat zitten......
Groet Bart
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 09:22
door Charlie
haha Bart....
Begin de ochtend met een bakkie koffie in de hand en loop ff om de 2cv.. klop haar bemoedigend op de schouders, aai over de rondingen, tikje op de billen en praat lief tegen haar en alles komt goed!!!
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 16:01
door David
Uiteindelijk beloont ze je weer met jaren rijplezier!!
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 19:00
door Thijs
Dus: nieuwe flex remleidingen erop gezet
!?!?!?!?!?
Bij je ventilator!!?!?
Wauw!?!

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 20:23
door David
Thijs schreef: Dus: nieuwe flex remleidingen erop gezet
!?!?!?!?!?
Bij je ventilator!!?!?
Wauw!?!


olieleiding
