Primaire sproeier zoek?

Plaats reactie
David
Heavy user
Heavy user

Primaire sproeier zoek?

Bericht door David » zo 13 mei, 2012 13:23

Ik kom er even niet uit:

Ik heb mijn Solex carb 26 35 CSIC uit elkaar om de sproeier bezetting aan te passen. Heb een Jet set van Burton met verschillende sproeiers om de primaire en secundaire sproeiers aan te passen.

Ik heb een vreemd probleempje: ik kan mijn primaire sproeier niet vinden :?
Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar op de plek waar hij volgens Haynes zou moeten zitten zie ik niets, alleen maar twee openingen.

Of zit de sproeier er erg diep in, en heb je speciaal gereedschap nodig om hem eruit te kunnen schroeven?
Op advies van Burton wil ik de primaire sproeier 115 gebruiken en secundair 105.
Ongetwijfeld zijn er mensen die andere waarden adviseren, maar dat is nu de vraag niet.
Eerst moet ik die primaire zien te vinden!

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Bartje » zo 13 mei, 2012 14:13

De sproeier van de eerste trap zie je niet zitten. Hij zit in het rechter compartiment van de vlotterkamer zit links achterin verzonken in een gaatje.
In het verlengde van dit gaatje zit rechts achterop de carburateur een geschroeft dopje.
Deze moet je eruit draaien en dan kan je met een dunne schroevendraaier de sproeier van de eerste trap eruit draaien.

Hopelijk kom je hiermee verder. Bart

Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter v G » zo 13 mei, 2012 18:58

Na het losdraaien is het vaak het makkelijkst om met een satéprikker het sproeiertje eruit te vissen.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » zo 13 mei, 2012 21:42

Toppie!

Allemaal gelukt!

Leve het forum!

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » vr 6 jul, 2012 14:03

En David,

Ben je er met de sproeiers en het inhouden een beetje uitgekomen? Ik lees van alles eigenlijk, ook een andere carb al.

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Plaats reactie