Pagina 1 van 2
Vlotters van de carburateur blijven hangen
Geplaatst: za 19 mei, 2012 14:39
door David
Ik heb een nieuwe carburateur.
Die deed het op zich redelijk goed. In eerste instantie was ik er erg blij mee.
Maar later op de snelweg begon het mij te storen dat hij in de tweede trap inhield.
Daarom heb ik nieuwe sproeiers geplaatst, op een andere plek op het forum heb ik hier ook al over geschreven, en toen zag ik dat de vlotters onderling bijna 8mm verschil hadden , en dat ze totaal verkeerd stonden afgesteld.
Ik heb de boel afgesteld, zoals het hoort en nu blijven de vlotters hangen want er komt geen benzine meer in de carb.
Uiterst irritant want je kunt het niet goed checken zolang de carb nog op de auto zit.
Ben er al bijna 3 uur zoet mee geweest maar krijg het niet goed.
Heeft er iemand tips?
Geplaatst: za 19 mei, 2012 15:35
door hetwrak
verzin zo maar iets.
als je het deksel op de kop houdt
en er via een slangetje of gewoon op de brandstofaanvoer ,maar dan krijg je een vieze bek.
druk op zet door blazen of een kompressor zou je moeten merken dat als je de vlotter optilt het ventiel lucht doorlaat
Geplaatst: za 19 mei, 2012 15:50
door hetwrak
Als je denkt dat de vlotter ergens tegen aan sleept?
Heb je de oude carb nog kijk daar of je de vlotter hoort klikken als je hem snel op de kop draait en weer terug .
Bijbuigen tot hij niet meer aanloopt.
Geplaatst: za 19 mei, 2012 21:55
door brammie
als ik het goed begrijp loopt de vlotter dus aan tegen de wand van de kamer?!
deksel op zijn kop leggen en even meten hoe breed de kamers zijn en hoe breed de vlotters staan
en waar die staan t.o.v. de kamers
18mm midden vlotter tot pakking
en dan de breedte goed zetten en je moet er weer tegen kunnen

Geplaatst: za 19 mei, 2012 22:46
door David
Vlotter loopt aan tegen de wand van de kamer denk ik inderdaad.
Het is een goed idee om te kijken of het nieuwe deksel met vlotters op de oude past en dan kijken of ie vrij loopt.
Het zijn alleen 2 verschillende merken dus ik ben bang dat hij niet 123 past op de oude.
Maar dat is een goed plan en ga ik morgen proberen.
Het is zo'n K... klus om die hele carb er weer af te halen.
Geplaatst: zo 20 mei, 2012 00:11
door hetwrak
zorg dat de vlotters zo recht mogelijk staan dan nemen ze zo weinig mogelijk ruimte in.
Als je vanaf de rand van de pakking loodrecht iets recht langs de vlotter houdt moet het "iets" de vlotter niet raken.
Geplaatst: zo 20 mei, 2012 09:26
door David
Dat heb ik natuurlijk ook allemaal al wel geprobeerd
Ben er 3 uur mee bezig geweest.
Het is geen originele carb maar imitatie die wel redelijk OK lijkt.
Alleen dit is een vervelend iets

Geplaatst: zo 20 mei, 2012 20:25
door AZL57
Ja er is veel imitatie zooi in omloop. Te veel onderhand. We moesten eigenlijk een zwarte lijst opstellen. Of zoals ze op het franse forum zeiden, ze verkopen allen maar onderdelen om rijk te worden niet om mensen te helpen met hun restauraties.
Geplaatst: wo 23 mei, 2012 19:19
door hetwrak
David heb je het nog opgelost met die vlotters?
Geplaatst: wo 23 mei, 2012 21:32
door André Post
Zo'n nieuwe carburateur is mij afgeraden vanwege de grote moeilijkheden bij het afstellen.
Geplaatst: vr 6 jul, 2012 13:58
door ejfrolich
Klinkt ook al erg slordig dat er zoveel verschil zit in de vlotters.
Iets anders is of je de afstelling uit het boekje wel kunt volgen. Als het geen originele carb is weet ik niet of het wel zo moet eerlijk gezegd. Kijk daar dus even goed naar.
Bij mij was de boel, originele carb, ook aardig verbogen. Toch vond ik het erg simpel weer goed te krijgen. Met een beetje geduld een een vlakke werktafel was het zo klaar eigenlijk. Zorg dat de drijvers netjes verticaal staan en de drijvers netjes in het midden van de bakjes komen te zitten.
Geplaatst: zo 8 jul, 2012 14:43
door Charlie
ejfrolich schreef:Klinkt ook al erg slordig dat er zoveel verschil zit in de vlotters.
Iets anders is of je de afstelling uit het boekje wel kunt volgen. Als het geen originele carb is weet ik niet of het wel zo moet eerlijk gezegd. Kijk daar dus even goed naar.
Bij mij was de boel, originele carb, ook aardig verbogen. Toch vond ik het erg simpel weer goed te krijgen. Met een beetje geduld een een vlakke werktafel was het zo klaar eigenlijk. Zorg dat de drijvers netjes verticaal staan en de drijvers netjes in het midden van de bakjes komen te zitten.
ff off topic... niet iedereen heeft zo veel geduld als jou.....
Geplaatst: zo 8 jul, 2012 19:31
door David
Ik heb het nu redelijk op orde denk ik.
Sproeierbezetting aangepast, hij pakt mooi op , loopt soepel en snel. Haalt op de teller over de 130.
Ben redelijk tevreden, wat nog niet zo lekker is is het oppakken vanaf stilstand. dan moet ik toch eerst wat gas bijgeven alvorens ik de koppeling kan laten opkomen.
Dat is het enige echte minpuntje.
Ik ga nog wel een gereviseerde carb van b...ton plaatsen om het verschil te voelen.
Ik zit in het magazijn van de 2cv club en wil gewoon de verschillen voelen en weten wat ik mensen wel of niet kan adviseren.
Dus ik kan nog niet zeggen welke beter is, gevoelsmatig zou ik de voorkeur aan de B....ton Carb geven.
Maar wordt hier vervolgd!
Geplaatst: zo 8 jul, 2012 22:10
door ejfrolich
Ha David,
Lekker bezig dus. Ik ben erg benieuwd waar de verschillen zitten als het om de carbs gaat. Ik begrijp uit het verhaal dat jij een nieuwe had gekocht? Welke sproeierbezetting heb jij er nu inzitten?
Bij het afstellen van mijn carb heb ik wel ontdekt dat de afstelling van de stationair sproeier invloed heeft op het makkelijk oppakken uit stilstand. Ik weet niet of jou carb ook nog een afstel schroef heeft voorde luchttoevoer stationair? Misschien is daar anders nog iets te winnen?
(Voor Charlie; ik bedoel te zeggen dat het me wat slordig overkomt dat een net geleverde carb niet een net afgestelde vlotter heeft... Het had niets te maken met het gedult van ondergetekende of het lijdend persoon hier

Geplaatst: zo 8 jul, 2012 23:02
door David
De sproeiers die erin zaten waren niet gemerkt.
Ik heb ze dus vervangen door (weet het niet heel precies meer) primair 115 en secundair 105.
Dat is wat Burton adviseert, dacht ik althans.
Maar dat gaat dus redelijk, wat het verbruik is kan ik nog niet zeggen.
Dat de afstelling niet klopt vind ik ook vreemd. Ik heb begrepen dat de gereviseerde carbs van b...ton compleet afgesteld geleverd worden.
De prijs van die carbs is substantieel lager dan een nieuwe.
Maar het oog wil ook wat en daarom kan ik mij voorstellen dat sommige ook wel kicken op een nieuwe.
Hij ziet er echt gaaf uit.
Maar eerlijk is eerlijk, de prijs - kwaliteit verhouding vind ik niet OK.
Greetz