wieldraagarm vervangen
Geplaatst: zo 1 aug, 2004 13:43
Mijn 2cv 1964 heeft transportschade (klap tegen wiel passagier) waardoor het voorste wiel vooraan kant passagier wat naar buiten helt. Het wiel stond ook wat schuin naar buiten maar dat heb ik kunnen regelen met de afstelling van de uitlijning. Ik vermoed dat dat de wieldraagarm licht gedraaid is (torsie). Verder zie ik geen schade. Er is geen speling op het wiellager en het wiel draait rustig in vrijloop. Het sturen gaat normaal. Veren gaat normaal. Batteur in goede staat. Frotteur in goede staat.
Vraag 1: kan ik ter vervanging een tweedehands wieldraagarm van een recent type gebruiken?
Vraag 2: hoef ik enkel aan de wielkant de kingpin te demonteren?
Vraag 3: hoe krijg ik de arm van zijn lagerstelsel ter hoogte van het buisgedeelte chassis? Speciale sleutels?
Vraag 1: kan ik ter vervanging een tweedehands wieldraagarm van een recent type gebruiken?
Vraag 2: hoef ik enkel aan de wielkant de kingpin te demonteren?
Vraag 3: hoe krijg ik de arm van zijn lagerstelsel ter hoogte van het buisgedeelte chassis? Speciale sleutels?