Pagina 1 van 1

wieldraagarm vervangen

Geplaatst: zo 1 aug, 2004 13:43
door Tan Jel
Mijn 2cv 1964 heeft transportschade (klap tegen wiel passagier) waardoor het voorste wiel vooraan kant passagier wat naar buiten helt. Het wiel stond ook wat schuin naar buiten maar dat heb ik kunnen regelen met de afstelling van de uitlijning. Ik vermoed dat dat de wieldraagarm licht gedraaid is (torsie). Verder zie ik geen schade. Er is geen speling op het wiellager en het wiel draait rustig in vrijloop. Het sturen gaat normaal. Veren gaat normaal. Batteur in goede staat. Frotteur in goede staat.

Vraag 1: kan ik ter vervanging een tweedehands wieldraagarm van een recent type gebruiken?
Vraag 2: hoef ik enkel aan de wielkant de kingpin te demonteren?
Vraag 3: hoe krijg ik de arm van zijn lagerstelsel ter hoogte van het buisgedeelte chassis? Speciale sleutels?

Geplaatst: zo 1 aug, 2004 18:34
door Job
je moet een oud type voordraagarm zien te vinden omdat de nieuwe een andere vering gebruiken.
je haalt de arm los door de borgpen uit de buis te halen (waar je stuurronsel inzit enzo) en dan de opsluitmoer van je draagarmlager los te draaien (dit kan zonder speciaal gereedschap) dan komen de lagerringen eruit en trek je de draagarm er zo af. wel eerst de aandrijfas, stuurkogel e.d. los maken.

suc6 Job


ps: hoe kan die transport schade ontstaan ? (door transport :lol: :lol: okee........maar hoe)

Geplaatst: zo 1 aug, 2004 19:38
door Tan Jel
Slecht van de vrachtwagen gekomen bij transport van Frankrijk. Zijkant zat ook ingedeukt.

Geplaatst: ma 2 aug, 2004 21:25
door Tan Jel
Wat doe ik met de frotteur welke ook op deze arm zit. Zit deze vastgedraaid?

Geplaatst: ma 2 aug, 2004 23:53
door Job
IK heb zelf een eend uit 1986 en dus geen frotteurs. Ik geloof dat je deze los kunt draaien.

suc6 met de reparatie. :D