Pagina 1 van 1
Vacuümpomp zit muurvast
Geplaatst: zo 8 jul, 2012 19:03
door BasvanEerden
Op de carburateur voor het nieuwe blok zit de vacuümpomp muurvast. Hoe kan ik deze weer gangbaar maken en hoe hoort deze dan met stangetje ervoor te zitten.
Het gaat om dit ding:
Geplaatst: zo 8 jul, 2012 19:09
door lordmaster1
Ik zou hem even open maken om te kijken of het membraan nog goed is. 4 schroefjes aan de rechterkant en dan kun je het dekseltje eraf trekken.
Geplaatst: zo 8 jul, 2012 20:19
door achtpeter
En dat stangetje moet net voorbij je chokeklepas steken. Op de chokeklepas zit rechts (of links als je er voor staat) een uitsteeksel. Als je de choke uittrekt,komt dat uitsteeksel net tegen de haak van het vacuumpiefje. Als de motor aanslaat, wordt de haak naar achteren getrokken door het vacuum en zo wordt de choke een klein stukje open gezet. Zo wordt voorkomen dat de motor verzuipt.
Geplaatst: zo 8 jul, 2012 20:32
door David
Ik blijf het een stom ding vinden
Geplaatst: zo 8 jul, 2012 21:18
door bebe
David schreef:Ik blijf het een stom ding vinden
Volgens mij heb ik bij de kitcar boer uit Z. eens een afdekplaatje met pakking gekocht, dat als vervanging dient voor dat hele vacuumgeval.
Ben je in een keer van het gedonder af. Als dat vacuumding lostrilt, heb je weer problemen met valse lucht.
Geplaatst: zo 8 jul, 2012 23:00
door BasvanEerden
Het membraan is best stug. Ik heb het nu met olijfolie ingesmeerd om het soepel te maken. Ben benieuwd.
Geplaatst: zo 8 jul, 2012 23:05
door David
Je kunt ze ook los nieuw kopen, kost geen drol.
Geplaatst: ma 9 jul, 2012 17:48
door BasvanEerden
Na een tijd in de olijfolie gedompeld te hebben is het membraan nog vrij stug. Ik kan het nog proberen met siliconenspray en anders inderdaad een nieuwe kopen.
Geplaatst: ma 9 jul, 2012 19:39
door achtpeter
David schreef:Ik blijf het een stom ding vinden
Dat is het ook. Wie een beetje handig is met starten, kan dat piefje missen. Vaak werken ze niet. Maar als je het weglaat, moet je wel zorgen dat het gaatje in het vlotterdeksel wordt afgesloten. Anders krijg je valse lucht.
Geplaatst: ma 9 jul, 2012 20:03
door David
Ze zitten er toch ook niet altijd op?
Of wel?
Geplaatst: ma 9 jul, 2012 20:23
door Punky
Bij de eerste types die op de Ami8 zitten niet nee.
Geplaatst: ma 9 jul, 2012 22:04
door achtpeter
Bij de oudere tweetraps carburateurs, ook die van de Ami 8, zit idd geen vacuumpiefje. In plaats daarvan is er een sterke veer die de choke een stukje terugzet. Je voelt dat in de chokeknop: Je trekt hem uit, moet hem dan ook echt vasthouden, en als de motor aanslaat laat je hem los en dan veert hij ruim een centimeter terug. Dat vacuumding is dus de automatisering van het juiste chokegebruik.
Geplaatst: di 10 jul, 2012 10:36
door Punky
Ok, weer wat geleerd. Ik dacht dat mijn choke niet lekker liep, maar dat hoort dus.
Geplaatst: di 10 jul, 2012 12:33
door David
Nou om eerlijk te zijn, weet ik niet wat beter werkt?
Heb vaak gezeur gehad met dat vacuumgeval, kwam misschien ook omdat ik niet zo goed begreep wat de functie nou precies was.