Eendengevoel

Alles over het heerlijke eendrijden.
Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 24 jul, 2015 22:00

zaten paar dagen op rij bij dat het dak niet dicht ging! (binnenslaper)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Oiseau blanc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
Locatie: Heusden

Bericht door Oiseau blanc » di 18 aug, 2015 11:18

Het eendengevoel: na een lange werkdag weer in de eend stappen om lekker naar huis te torren, maakt het hoofd heerlijk leeg..

Of het voldane gevoel na weer een week of 2 onderhoud. Altijd weer meer werk dan vooraf gepland, maar dat gevoel van zelfredzaamheid!
La Liberte en 2CV!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 18 aug, 2015 13:32

Erg herkenbaar dit eendengevoel! :-)

gromsound
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 apr, 2003 12:13
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Bericht door gromsound » vr 1 sep, 2017 11:26

eendgevoel maar dan anders...
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=14704

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 29 mei, 2018 17:03

Wat zo leuk aan eend rijden is, is onder andere de (gezamenlijke) geschiedenis. Zou je hier met een Lada rondrijden dan is dat leuk maar mensen in Nederland hebben er geen herinneringen aan /binding mee. Grappige van 2cv is dat je meermaals wordt aangesproken door mensen die ook een eend hebben gehad en die eigenlijk nog steeds missen. Je krijgt soms mooie verhalen te horen.

Onder andere collega's die vroeger wedstrijden deden wie het snelst een motor kon verwisselen etc. Op mn werk heb ik namelijk een klep van een eendenmotor staan. Veel collega's met een 2cv (klus)verleden herkennen die meteen.

Toen ik 12 jaar geleden met de eend door Noorwegen trok raakte ik op een camping met een Noor aan de praat die vroeger ook veel eend had gereden en er mee geknutseld. Hij vertelde het verhaal dat hij destijds met een eend reed waarvan de bodem volledig was weggerot. Op de E39 in Noorwegen werd hij door de politie aangehouden. Die agent zag het gat in de bodem en vroeg 'wat is dat?'. Waarop de bestuurder naar beneden keek en zei: 'oh, dat is de E39.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Eendengevoel

Bericht door Boudewijn » wo 24 jul, 2019 19:38

Eendengevoel: Met het dak open naar je werk rijden :lol:
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Eendengevoel

Bericht door AZL57 » wo 24 jul, 2019 21:45

hij had de hele dag op de parking in de zon gestaan. De thermometer gaf 58 graden aan in de auto. Het was heel moeilijk het hete stuur vast te houden. En dan heb nog niet eens een zwart stuur.... 88-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Eendengevoel

Bericht door Boudewijn » do 25 jul, 2019 17:45

AZL57 schreef: wo 24 jul, 2019 21:45 hij had de hele dag op de parking in de zon gestaan. De thermometer gaf 58 graden aan in de auto. Het was heel moeilijk het hete stuur vast te houden. En dan heb nog niet eens een zwart stuur.... 88-)
Ik heb dus wel een zwart stuur. :cry:
Schultenbräu das ist mein Bier !

villa
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: di 3 sep, 2019 08:08
Locatie: Provincie Zuid-Holland

Re: Eendengevoel

Bericht door villa » di 3 sep, 2019 08:15

AZL57 schreef: wo 24 jul, 2019 21:45 hij had de hele dag op de parking in de zon gestaan. De thermometer gaf 58 graden aan in de auto. Het was heel moeilijk het hete stuur vast te houden. En dan heb nog niet eens een zwart stuur.... 88-)
Daar kan het dakje toch voor open... 😊

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: Eendengevoel

Bericht door Twécévé » ma 20 jan, 2020 14:32

Bij mij was het zomerse eendengevoel een beetje de nek omgedraaid. Er zit sinds een paar jaar in de buurt een 2cv verhuurbedrijf. Dus regelmatig uit het werk kwam ik tich eendjes tegen, het zoveelste bedrijfsuitje. Allemaal unieke eenden van een verzamelaar die nu, na zn dood, door een erfgenaam worden gebruikt als bedrijfsuitje. Zwaar afgetrapft, te zwaar beladen, knipperlicht nog aan. dak open maar verkeerd vastgemaakt, keren midden op de weg etc. Dat er nog geen gewonden zijn gevallen mag gerust een wonder heten.

In den beginnen stak ik nog enthousiast mn hand op zo van; haaa, een mede-eendrijder. Maar na het zoveelste blauwtje ben ik er maar mee opgehouden want de respons was altijd 0. Nu groet ik niet meer en mis ik af en toe een echte eendrijder.

Maar goed, sinds enkele maanden een andere baan, andere route dus zal ze minder vaak tegenkomen.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: Eendengevoel

Bericht door Twécévé » ma 20 jan, 2020 17:06

drasseldrap schreef:
OOk geweldig is t als je naar je werk rijdt ( gelukkig in een eend) moet stoppen voor t stoplicht ( jawel...rood).... Beetje in elkaar gedoken door t voorruitje zit te wachten vol ongeduld tot je weer kunt gaan rijden en dan vanuit je ooghoek iets zien....zie je t goed? JAZEKER!!!! NOg een eendebezitter met dezelfde rare houding!!!
Ik kijk doorgaans in het chrome van mn koplamp. Kun je het verkeerslicht ook zien en hoef je niet zo te bukken. Wel altijd ff checken voordat je daadwerkelijk optrekt ;)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie