beide eenden slaan niet meer aan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
beide eenden slaan niet meer aan
heel vreemd, terug van vakantie, ruim 3 weken, en beide eenden starten niet meer, beter gezegd de motor slaat niet aan .
bougies vonken, benzine komt uit de slang met starten, met startkabels erbij, flinke tussenpoos aangehouden want misschien verzopen, maakt allemaal niet uit. zelfs geen plofje, niets. de azu heeft puntjes, de tapijteend 123 ignition. voor de vakantie altijd probleemloos gestart. de azu reed pas twee weken, maar de tapijteend heb ik al 6 jaar en die startte altijd, ook na lange tijd stilstaan want die gaat wel eens vaker niet mee op vakantie. zware regenbuien, 30 graden boven nul, min 15, nooit een probleem.
ik sta voor een raadsel, heb een eend altijd aan de praat gekregen de afgelopen 28 jaar...
iemand nog een tip?
bougies vonken, benzine komt uit de slang met starten, met startkabels erbij, flinke tussenpoos aangehouden want misschien verzopen, maakt allemaal niet uit. zelfs geen plofje, niets. de azu heeft puntjes, de tapijteend 123 ignition. voor de vakantie altijd probleemloos gestart. de azu reed pas twee weken, maar de tapijteend heb ik al 6 jaar en die startte altijd, ook na lange tijd stilstaan want die gaat wel eens vaker niet mee op vakantie. zware regenbuien, 30 graden boven nul, min 15, nooit een probleem.
ik sta voor een raadsel, heb een eend altijd aan de praat gekregen de afgelopen 28 jaar...
iemand nog een tip?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
- Locatie: Utrecht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
beide eenden hebben even gelopen op start pilot (een ether-achtig goedje). mijn conclusie: benzine komt niet uit de sproeiers.
vanmiddag komt peter beek, de meesterlasser, die mij gaat leren hoe je een carburateur openschroeft, en belangrijker, weer in elkaar.
wordt vervolgd.
vanmiddag komt peter beek, de meesterlasser, die mij gaat leren hoe je een carburateur openschroeft, en belangrijker, weer in elkaar.
wordt vervolgd.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
beide eenden doen het weer, de azu toch nog een keer geprobeerd met startpilot, na de tweede poging liep ze. de tapijteend had ik aan de acculader gehangen en dat bleek voldoende, starten en lopen.
het blijft een vreemd verhaal, vooral ook omdat er benzine en een vonk was, maar goed, ik kan weer rijden met het spul!
het blijft een vreemd verhaal, vooral ook omdat er benzine en een vonk was, maar goed, ik kan weer rijden met het spul!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
komt dat niet doordat er tegenwoordig meer ethanol aan de brandstof wordt toegevoegd? als dat opdroogt (carburateur leeg na 2 weken) hou je een soort wit poeder over, dat zou je sproeiers kunnen verstoppen, met als gevolg wel brandstof in de carb, maar geen brandstof in je inlaat.
als je dan probeert te starten komt er weer verse brandstof in de carb en lost de verstopping na een tijdje op, dus na een paar uur kun je wel gewoon starten!
dit is het enige wat ik kan bedenken!
greetzzzzzzzzz
Rusty
als je dan probeert te starten komt er weer verse brandstof in de carb en lost de verstopping na een tijdje op, dus na een paar uur kun je wel gewoon starten!
dit is het enige wat ik kan bedenken!
greetzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
lijkt me onwaarschijnlijk. ik heb op E85 gereden en heb mn auto ook wel eens een tijd niet gebruikt. nog nooit gezeur gehad met bioethanol.
eenden zijn net als katten, die moeten na de vakantie ook altijd even wraak nemen door de eerste dag te doen alsof ze je niet kennen.
eenden zijn net als katten, die moeten na de vakantie ook altijd even wraak nemen door de eerste dag te doen alsof ze je niet kennen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
zoiets zal het wel zijn. ik tank altijd bij een witte pomp, verbruik is dan ook altijd wat hoger dan bij benzine van de "echte" merken, geen idee of en wat ze bijmengen.rusty schreef:komt dat niet doordat er tegenwoordig meer ethanol aan de brandstof wordt toegevoegd? als dat opdroogt (carburateur leeg na 2 weken) hou je een soort wit poeder over, dat zou je sproeiers kunnen verstoppen, met als gevolg wel brandstof in de carb, maar geen brandstof in je inlaat.
als je dan probeert te starten komt er weer verse brandstof in de carb en lost de verstopping na een tijdje op, dus na een paar uur kun je wel gewoon starten!
dit is het enige wat ik kan bedenken!
greetzzzzzzzzz
Rusty
merkte ook in frankrijk dat de twingo aanzienlijk meer verbruikte met de benzine van de carrefour van 1,52 euro per liter vergeleken met de merkpompen met benzine van 1,77 euro. per kilometer rij je dus nog steeds even duur, maar het afrekenen doet minder pijn...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break