Rubbers vervangen aandrijfas
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Rubbers vervangen aandrijfas
Ik heb het niet kunnen vinden op 2cv.nl, maar als je de rubbers van de aandrijfas (wielzijde) wil vervangen, moet je de homokineet uitelkaar halen?
Nee, asmoer loshalen wiel zover mogelijk insturen en de aandrijfas terug duwen uit de schotel. Nu kun je hem uit het schuifstuk trekken dat aan de bak hangt. Harmonica manchet van de as halen en dan de oude rubber wegknippen. Nieuw vet op de homokineet smeren daarna kun je de nieuwe rubber over de as op zijn plaats trekken. Daarna de harmonica rubber van het schuifstuk weer monteren.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
O ik had nog niet verteld dat ik de eend nog steeds compleet uit elkaar ligt. (behalve het onderstel) ik heb de aandrijfas gewoon in de bankschroef gezet en het rubber er op geschoven. Morgen zal ik hem erop zetten.
Moet er percee een nieuwe op? de oude splitpen is toch wel voor een 2e keer te gebruiken?
Ik geloof dat bij mijn topic 'Restauratie AZAM 1965' iemand zei dat homokineet werd bevestigd alleen op de AZAm types. (vergeleken met de andere types van die tijd)
Moet er percee een nieuwe op? de oude splitpen is toch wel voor een 2e keer te gebruiken?
Ik geloof dat bij mijn topic 'Restauratie AZAM 1965' iemand zei dat homokineet werd bevestigd alleen op de AZAm types. (vergeleken met de andere types van die tijd)
Deze AZAM is waarschijnlijk van zgn dubbele kruiskoppelingen voorzien.In plaats van de toen gebruikelijke enkele kruiskoppelingen.De ashoezen zitten met 2 rubberen ringen bevestigd.Om de ashoezen te vervangen is het wel noodzakelijk om zoals hier al is gezegd de aandrijfas te verwijderen.Heb je een foto van de aandrijfas ?
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Ik geloof wel dat deze homokineet er orgineel op zat. aangezien een modernere homokineet kleinere tandjes heeft in de flens. ik heb 8 vlakke 'tanden'AZL57 schreef:Luxe he? Zal wel een dubbele kruiskoppeling zijn. Mogelijk ook een accessoire homokineet of een van een modernere eend?
http://www.mijnalbum.nl/Album=KTIADQ4B
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Ja ik heb ze inmiddels al vervangen, ik heb nu net het cupje uit de stuurstang gedraaid. Even met de schuifmaat de stuurkogel gemeten ; in het midden van de kogel: 21.5 mm en meer naar buiten net geen 22Gerard2cv schreef:Als je de stelmoeren van de remmen vast stelt kan je de bouten en moeren van het aandrijfas stuk losmaken.Maar je kan ook de hoes de-monteren op de gemonteerde as
Straks de andere kant doen, ik denk hetzelfde