Ik ben in het bezit van een AM2A Deze motor heb ik zo'n 12 jaar geleden gekocht en ligt sindsdien op zolder te wachten op inbouw. Ik ben er net even naar toe gekropen en heb onderstaande foto gemaakt met de telefoon.

Het plan is om volgend jaar op vakantie te gaan met de Eend, de komende winter wil ik de auto technisch aanpakken en ik heb het plan om deze motor met een andere versnellingsbak toe te passen. De bak is overigens een gebruikte 'schijvenbak' die hier ook al jaren op de plank ligt.
Ik heb me geprobeerd in te lezen op dit forum,maar ik kom er nog niet helemaal uit. In onze Eend ligt een A06/635.

De oude motor loopt op zich goed, alhoewel ik wel wat last van pingelen heb. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de ontsteking al jaren niet bekeken heb, dus deze kan wel eens iets te vroeg staan. Ook de contacthoek kan verlopen zijn.
Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om mij de verschillen te duiden van deze motoren? Zijn er voordelen en nadelen? Ik begrijp dat het nieuwe exemplaar in een Acadiane thuishoort en ik lees iets over compressieverhouding. Is de nieuwe motor wel geschikt om op Euro-loodvrij te rijden? Kan ik de appendages 1 0p 1 overbouwen of kan het ook slimmer?
Ik verneem graag jullie adviezen in deze.