Pagina 1 van 1
Roest bij werken en tectyleren
Geplaatst: do 23 aug, 2012 20:08
door Boudewijn
Even zonder eend, i.v.m. wat onderhouds werkzaamheden. Ik ben bezig om wat roest plekjes bij te werken, en tevens wilde ik de holle ruimtes vol spuiten met Valvoline tectyl ML. Ik kan daarvoor bij mijn onderdelen handel een professionele tectyl spuit lenen. Nu moest hij de tectyl bij de groothandel bestellen maar die zeggen dat de liter verpakkingen uit de handel zijn en alleen nog spuitbussen kunnen worden geleverd. Als alternatief kan hij een ,naar zijn zeggen, Russisch product leveren dat gelijkwaardig zou moeten zijn. Het is een zwarte verpakking met gele letters.
Ik weet niet welk product de vorige eigenaar gebruikt heeft, en wilde eigenlijk nu Ml er in spuiten en dat elke twee jaar herhalen. Als ik nu het Russische product ga gebruiken, weet ik niet of dat over twee jaar nog leverbaar is.
Welke alternatieven zijn er? of heeft iemand ervaring met het "Russisch" product.
Ik ken het RX systeem maar dat heeft als nadeel dat je twee behandelingen moet doen (RX5 en RX7) en ik vraag mij af, als je de behandeling na twee jaar herhaald, of de RX5 dan goed op de RX7 gaat hechten aangezien de laatste een soort was is.

Wat heb je veel spullen nodig:

Geplaatst: do 23 aug, 2012 20:37
door Jilles
waxoil zou ook goed (volgens sommigen beter) moeten zijn. bij mij zou er in het verleden waxoil ingespoten zijn en ik heb het aangeschaft om te herhalen.
Geplaatst: do 23 aug, 2012 20:38
door Bertje Beige
Goed iniatief, ik heb zelf mijn acadiane met RX behandeld, en volgens de fabrikant zou je dan niet hoeven te nabehandelen. Voor je eigen gemoedsrust zou je (volgens de fabrikant dus) nog eens kunnen nabehandelen met RX 5.
Ik zou als ik jou was voor Dinitrol of Waxoil gaan, is volgens mij beide in spuitbussen en bussen voor de compressorspuit te krijgen.
Geplaatst: vr 24 aug, 2012 03:42
door Punky
Waarom gebruik je de spuitbussen niet? Die werken ook goed. Doe ik het al jaren mee.
Geplaatst: vr 24 aug, 2012 10:38
door achtpeter
De literbussen zijn veel en veel voordeliger.Bij mijn automaterialenboer zijn ze nog te koop.
Geplaatst: vr 24 aug, 2012 19:00
door Boudewijn
Het is niet alleen voordeliger met liter bussen, maar ik kan ook de spuit er bij lenen. Deze sluit je aan op de compressor en geeft een veel hogere druk dan een spuitbus. Volgens zeggen van de eigenaar kun je er 20 meter ver mee spuiten. Dit heeft voordelen b.v. bij de voetenbak, waar de platen aan de bovenzijde weer bij elkaar komen zal met een spuitbus nauwelijks tectyl tussen de platen worden gespoten. Met de hoge druk van deze spuit heb ik er meer vertrouwen in.
Inmiddels ook er achter gekomen welk merk het is. Het gaat om de Duitse firma SCT die producten voor auto onderhoud onder de naam Mannol op de markt brengt. Wat op internet te vinden is, is allemaal in het Russisch (lang leven Google vertalen).
Het spul ziet er hetzelfde uit als tectyl ML van Valvoline en ruikt ook hetzelfde.

Stugge deur rubber?
Geplaatst: za 1 sep, 2012 21:33
door Boudewijn
Na een week uitlekken, vandaag de deuren er weer in gezet. De linker voordeur heb ik van nieuw rubber voorzien. Nu heb ik problemen met het sluiten van de deur. Ik moet hem echt met kracht dicht gooien anders komt hij niet in de tweede vergrendeling. De slotvang op de b-stijl heb ik al zoveel mogelijk naar buiten gezet en ik heb tussen de deur en het scharnier een vulplaat ven 2.5 mm gemonteerd. Ik heb het idee dat de nieuwe rubber stugger is dan de oude. Is dit een bekend probleem?
Geplaatst: zo 2 sep, 2012 17:47
door gelemotor
Boudewijn,
Probeer het eerst met nog een vulplaat erbij, het kan er altijd weer tussenuit??
En ik ga ook eens op zoek na wat te doen als de RX 5 en RX 7 er al langer op zit...
Gr, Luc