Pagina 1 van 2
reservewiel onder de motorkap
Geplaatst: do 27 sep, 2012 10:22
door tejo
Hoi Allemaal,
er is al wel over geschreven op het forum alleen kan ik een tekening niet vinden...
Ik wil graag mijn reservewiel onder de motorkap plaatsen met een beugel. Heeft iemand een tekening of beschrijving met de maten?
Zijn er nog nadelen? Rijgedrag oid?
Groet
Frank
Geplaatst: do 27 sep, 2012 11:04
door Bertje Beige
Het voordeel van het reservewiel achterin vind ik dat het toch nog iets(

) opvangt bij een onverhoopte aanrijding van achteren

Geplaatst: do 27 sep, 2012 11:29
door Punky
En je gewichtsverdeling is beter met het wiel achterin.
Geplaatst: do 27 sep, 2012 16:51
door blanc/rouge2cv
Ach en anders neem je toch 2 reserve wielen eentje voorin eentje achterin
Geplaatst: do 27 sep, 2012 17:47
door Michiel van G.
haha, zo ben ik eens naar FR gegaan... had toen twee xzx-en in 145r15 erop liggen, maar het reservewiel was slechts een 125r15. Heb toen een tweede wiel meegenomen voor het geval dat

Geplaatst: do 27 sep, 2012 18:52
door David
De RVS beugel onder de motorkap van Franzose past in ieder geval NIET
Geplaatst: do 27 sep, 2012 20:22
door schroef
ik heb een min of meer originele in de besteleend. Past goed. Ik mijn gewone eend gaat met de zomervakantie het wiel naar voren zodat er meer bagage mee kan. De gewichtsverdeling is dan erg goed. Zo af en toe kom je wel eens een originele tegen. Als je in de buurt bent mag je die van mij wel komen opmeten om na te maken.
Geplaatst: vr 28 sep, 2012 07:43
door David
Bedoeling is om inderdaad de originele na te gaan maken.
Geplaatst: vr 28 sep, 2012 14:21
door tejo
inderdaad bedoeling de originele na te maken of ergens te kopen!
Heb jij een foto van jouw beugel? En eventueel maten? Die franzose variant. Waarom past die niet? Is dat eventueel een goede basis die met wat aanpassingen wel moet passen?
Geplaatst: vr 28 sep, 2012 14:49
door Punky
Is dat zo´n plaatstaal beugel. Die heb ik toch enkele malen passend gezien.
Geplaatst: vr 28 sep, 2012 16:07
door schroef
foto van zo'n originele beugel kan ik niet plaatsen . Mijn beide broers hebben ook zo'n beugel. Wel even klooien, maar als je het zijschotje er tijdelijk af laat, kun je 'm mooi pas maken
[/img]
Geplaatst: vr 28 sep, 2012 16:37
door elfried
je moet af en toe eens op le bon coin kijken
soms staan er te koop
zijn meestal origineel
heb er 1 gekocht voor 25 euro en tijdens de vakantie in fr opgehaald
Geplaatst: vr 28 sep, 2012 18:27
door AZL57
ze zijn ook ooit in nederland gemaakt uit 2 stukken. In mijn 18 pk zat er ook een. beugel met pootjes met vorken die onder de de spatbord moeren op het schutbord komen. Dan een stang schuin naar voren die met een u-vormig plaatje op de lampenbuis rust. In het midden een dik stuk hoekijzer met een draadeind waar een wielmoer op past en een pen met gat erdoor waar je een slot in kon hangen. Ik weet niet waar mijn auto nu is, een witte met DX achteraan in het kenteken. Ik heb gehoord ergens in brabant.
Geplaatst: vr 28 sep, 2012 21:40
door Boudewijn
Punky schreef:En je gewichtsverdeling is beter met het wiel achterin.
Merk je dat echt?
Ik heb er een zelf gemaakt uit verwarmingsbuis van 15 mm. Gemakkelijk te buigen en goedkoop. Met pootjes onder de spatbordmoeren en een schroefje door het schutbord. Zal morgen proberen foto's te maken. De motorkap kwam wel wat onder spanning te staan maar klapperde daardoor ook minder. Alleen sinds ik een reserve band heb van 135 mm i.p.v. 125 past het niet meer. Ik zal hem iets moeten laten zakken en misschien moet ik dan ook het luchtfilter iets laten zakken. Is een klusje voor deze winter.
Geplaatst: za 29 sep, 2012 08:04
door Punky
Ik weet het niet. De gewichtsverdeling in mijn eend is sowieso verstoord en dat merk je wel.