afgebroken bout

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eendHarry
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 7 okt, 2012 07:05
Locatie: Nieuw Vennep

afgebroken bout

Bericht door eendHarry » za 10 nov, 2012 14:28

Hallo allen, bij het verwijderen van het spruitstuk voor reiniging is een inlaat bout afgebroken. Uitboren is mislukt aangezien het boortje in de bout is afgebroken, daarna toch nog met een hss co boortje verder geboord in de veronderstelling dat die wel door het hss boortje heen kon gaan. Helaas niet geluk, uitstekende stukje nu helemaal weg. Wie kan mij van advies of hulp voorzien?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door eendHarry op za 10 nov, 2012 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » za 10 nov, 2012 15:20

je kan of met een kleiner boortje proberen het uit te boren en anders groter uitboren en een helicoil er in doen , weet niet of dat echt goed is in dit geval maar dat kan je vragen .
http://www.viba.nl/nl/catalog/automotiv ... icoil-plus

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » za 10 nov, 2012 15:22

Je kan kijken of je een boutje erop kan lassen.
Mocht dat lukken, dan de hele boel goed heet stoken, met bijv een verfstripper.
De kans dat hij dan loskomt, is best redelijk.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Gebruikersavatar
eendHarry
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 7 okt, 2012 07:05
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door eendHarry » za 10 nov, 2012 16:20

ha alvast dank voor jullie reactie;s. Een bout erop lassen lijktmij lastig , er steekt nog maar een paar mm boven de inlaat uit, en echt lassen kan ik ook niet...

Uitboren met 2 ,3 en4 mm allemaal geprobeerd maar er komt geen ijzersplijsel van af! Komt dan waarschijnlijk door het harde staal van het afgebroken boortje....

pfff ik baal dat niet verder kan!!grrrr :evil:

ohja, kan ik dit deel er gemakkelijk afhalen om bv in de kolomboor te zetten of te vervangen?
Laatst gewijzigd door eendHarry op za 10 nov, 2012 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 10 nov, 2012 16:25

Je moet dit nu echt met beleid proberen.
Zorg dat je een Cobalt hebt in een hele kleine maat, hoe het toerental echt laag bij het boren en breng een "glij/koelmiddel" aan.
En boor vooral heel langzaam.Probeer op die manier grip te krijgen.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 10 nov, 2012 18:23

De kop is er gemakkelijk af te halen. Voor het monteren heb je wel een momentsleutel nodig en vervang dan ook gelijk de brilrubber.
Probeer eens om met een klein boortje naast het afgebroken boortje een gat te boren. Dan steeds een maat groter nemen. Het eenvoudigste is echter de gehele kop te vervangen.
Je kunt ook de kop er af halen en daarmee naar een garage of motorrevisie bedrijf gaan.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
eendHarry
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 7 okt, 2012 07:05
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door eendHarry » zo 2 dec, 2012 17:14

hele middag van alles geprobeerd, maar geen succes, zelf de links tap is afgebroken. Ik ga de kop er af halen, weet nog niet precies hoe, tips met veelplaatjes van harte welkom. Het lijkt zelf goedkoper om een kop van een ander blok te halen? Iemand een over? We staan wel lekker droog en warm in een schuur nu!

GJ2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: do 5 sep, 2013 14:51
Locatie: Spijkenisse

Bericht door GJ2CV » vr 25 jul, 2014 23:09

Hall o Harry
Het draadeind krijg ik er wel uit ook met boor
Stuur maar een pb
Gr. Gert Jan
2cv6 (5x) '70 '83 (2x) '84 (2x)

Plaats reactie