Vervangen ruitensproeier pompje (handbediening) Mehari

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ibiza
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 13:42
Locatie: Sitges (Barcelona)

Vervangen ruitensproeier pompje (handbediening) Mehari

Bericht door Ibiza » zo 18 nov, 2012 12:51

Goedemiddag,
Misschien wel het allersimpelste om te vervangen,
Ik heb de pomp aangesloten. Het pompje vult zich met water als ik er veschillende keren op druk, maar er spuit niets uit het spruitstuk onder de voorruit. Het slangetje naar de vooruit erafgehaald drukken en het water komt netje met kracht uit het pompje. Slangetje er weer op.

Spruitstuk, eraf geschroeft, valt er onder het dashboard vandaan een moertje..Spruitstuk is ok, schroef het er weerop. Op pompje drukken, alles hetzelfde. Nu wil ik de aansluiting onder het dashboard onder de voorruit controleren, maar het zit daar vol metalen delen kabels etc. Zie van onderen ook niets.

Hoe kan ik bij deze aansluiting komen? Moet ik eerst iets demonteren?
Ik heb de km teller er ook al afgehad, maar kom er ook zo niet bij...
Wat zou dit nou kunnen zijn?
Groeten
Mike

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 19 nov, 2012 07:58

Zou het sproeierkopje niet verstopt zitten.met een staalborsteldraadje doorprikken

Gebruikersavatar
Ibiza
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 13:42
Locatie: Sitges (Barcelona)

Bericht door Ibiza » ma 19 nov, 2012 14:37

Gerard2cv schreef:Zou het sproeierkopje niet verstopt zitten.met een staalborsteldraadje doorprikken
Nee, dat was het niet. Inmiddels heb ik het al opgelost. Sproeier was niet aangesloten...en het 32 jaar oude rubberenslangetje eindigde in het niets. Nieuw slangetje genomen.
Bedankt voor je reaktie!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 19 nov, 2012 18:58

mooi dan is je dashbord van achteren nu ook schoon ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Hydrocalcium
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 okt, 2014 11:47
Locatie: Lint

Bericht door Hydrocalcium » vr 21 aug, 2015 20:42

Sorry om dit oude topic naar boven te halen, maar ik wil geen nieuw topic openen als men kan verder bouwen op een oud topic.

Aangezien mijn handpompje niet werkte (staafje aan de achterkant afgebroken) heb ik een nieuw geheel gekocht. Ik blijf met een handpompje werken ipv met een elektrisch omdat ik mijn geitje nostalgisch wil houden.

Ik heb dus een nieuw pompje en ook nieuwe leidingen. Maar ik krijg het geheel niet werkend.
Je hebt op het pompje twee aanduidingen. S en E. Ik heb al wel door dat je de leiding naar de sproeier op de S moet aansluiten en de leiding van het reservoir op de E.

Als ik alles aansluit wordt er geen water aangezogen, maar voel ik wel wind uit het spruitstuk komen. Ik kan zoveel drukken als ik wil, de darm (en dus ook het pompje) wil zich niet vullen met water ?

Wat doe ik verkeerd ?

Alvast bedankt!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » vr 21 aug, 2015 21:00

Nog vaker op het pompje drukken !
Ik heb dat ook gehad toen ik de ruitensproeier in mijn AZU gezet heb. De eerste keer pomp je je suf.
Gewoon nog even doorpompen, het lost zich vanzelf op . :)

Hydrocalcium
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 okt, 2014 11:47
Locatie: Lint

Bericht door Hydrocalcium » ma 24 aug, 2015 09:14

Ok, bedankt voor de tip.
Ik wou het gisteren monteren allemaal, maar blijkbaar past mijn nieuwe pompje niet door mijn dashboard. Ik krijg de schroefdraad niet door het gatje.
Afbeelding
Ook kan het het andere gaatje niet gebruiken, want daar is plaatsgebrek door de schakelaar van mijn ruitenwissers...

Heb ik een foutief pompje geleverd gekregen ?
Of vergroot ik gewoon het gatje met 2mm ?
Wat is de beste manier om dit te doen ?

Gebruikersavatar
chummydj
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1327
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 22:13
Locatie: Belgie

Bericht door chummydj » ma 24 aug, 2015 15:21

Ook problemen met het pompje..het mijne lekt als ik pomp....Ik zoek nu een 2de hands ongineel....

Plaats reactie