Pagina 1 van 2

2 in 1 uitlaat, links en rechts een sidepipe

Geplaatst: zo 18 nov, 2012 13:43
door Ducksen
Ik ben voor mijn dukkie op zoek naar een goeie uitlaat

Geplaatst: zo 18 nov, 2012 13:46
door Joey_Brinkmann
gewoon links en rechts een aprate uitlaat, haha ofja zo zit het bij mij, maar ik heb wel links en rechts een aparte carb.

Geplaatst: zo 18 nov, 2012 13:47
door Spookeend
tuurlijk. maak een extra uitgang op je eerste pot. als je toch gaat lassen aan zon pot, halveren en leeghalen. Halveren, dan steekt ie niet meer onder je eend uit, nog lager ook.

Geplaatst: zo 18 nov, 2012 14:02
door Ducksen
Ik had in gedachten een 2 in 1 uitlaat te nemen dan ben ik van die stomme eerste pot af :D die wil ik eigenlijk nooit meer in mun handen hebben. :d

Geplaatst: ma 19 nov, 2012 09:42
door Punky
Een dubbele Y-pijp of een lege eerste demper. Ik zie het verschil niet. De laatste is de goedkopere optie.

Of 2 aparte uitlaten.

Geplaatst: ma 19 nov, 2012 12:04
door schermer
Ik denk dat 2 aparte uitlaten niet goed werkt, je zult toch een verbinding moeten maken, zoals de 1e pot leeghalen of van een 2 in 1 weer naar 2

Geplaatst: ma 19 nov, 2012 12:21
door backfire
twee aparte uitlaten maken en tussenin een balanspijp maken. Je kunt ook twee aparte uitlaten zonder balanspijp, maar dan mis je wel koppel onderin.

Geplaatst: ma 19 nov, 2012 16:42
door Erikjan
Zit die balanspijp niet standaard op een spruitstuk? Of is die buis die onder de carburateur langs loopt van uitlaat naar uitlaat geen open verbinding?

Pa heeft op z'n Burton 2 losse rvs uitlaten welke niet onderling zijn verbonden. Rijdt prima. Had op de rollenbank bijna 1 pk meer op de wielen dan mijn pickup. Beide met origineel 1:9 blok.

De dempers zijn van dit type
http://www.custom-chrome.co.uk/shop/cat ... hp?cPath=1

Geplaatst: ma 19 nov, 2012 18:38
door backfire
Je verliest ook geen vermogen, maar onderin wel koppel.

Geplaatst: vr 23 nov, 2012 11:36
door rusty
ik zie dit topic nu pas, ik heb in het verleden voor mijn eend een dubbele uitlaat gemaakt, met behoud van de eerste demper. heb ook ooit een 'nieuwe' eerste demper gemaakt van een open pijp, maar dit werkte minder dan de originele, de motor lieper iig niet beter door (heeft wat tegendruk nodig) de originele demper is zo slecht nog niet! wat wel verschil maakte is idd de extra uitlaat aan de rechter zijde. (destijds achter mijn visablok)

de dubbele uitlaat maken werkt alleen met een Walker demper, deze zijn symetrisch van binnen, andere merken niet. aan de rechter zijde van de demper een uitgaand pijpje maken zoals aan de linker zijde, dan de tussenpijp voor en na alle bochten doorslijpen, die in spiegebeeld weer in elkaar lassen hetzelfde doen voor de achterste pijp en overal ophangpunten maken (paar gaten in de bodemplaat en achter aan de koets 1) that's it! maar hier ben je wel een dagje mee zoet :)

ik heb ooit een bestandje gehad van een duitse site met de uitleg en foto's, ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

edit: al gevonden :) : http://www.2cv-power.de/tuning/rennausp ... uspuff.htm

greetzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: do 28 feb, 2013 12:17
door FmXXX-STanie
als je aan je voorste pot gaat werken. kun je hem het beste niet leeg halen want dat deed ik ook en daarna komt er echt een veelste dik lawaai af.

hier heb ik wel een voorbeeld filmpje van op youtube.

toets maar eens in Chase the duck dan kom je er wel het is een blauw met zwarte eend. mvgr

Geplaatst: do 28 feb, 2013 12:24
door FmXXX-STanie
even de link voor jullie opgezocht.
maar deze uitlaat had ook dus geen demper meer behalve een achter demper maar die was van een oude bmw motor.

http://www.youtube.com/watch?v=AfRMd8oT ... Iw&index=8

Geplaatst: do 28 feb, 2013 17:32
door LPGo
Als je een turbo in je eendje legt hoef je helemaal geen dempers meer.....
Heb bij mijn turbo-eend een zijpijp van een ACA op de eerste pijp aangesloten, deze eindigt nu dus onder de linker voordeur, Qua geluid is het nog net te doen........

hieronder een filmpje van het resultaat......
https://www.youtube.com/watch?v=5aTO2LkTkpM

Vet geluidje toch!!!!

De turbofan dempt het geluid al dermate dat een demper (bijna) niet meer nodig is...

Geplaatst: do 28 feb, 2013 23:47
door schermer
Ik vind het allebei wel een lekker geluid, toch denk ik dat het gefluit van de turbo langer uit te houden is dan dat gebrul. Word volgens mij op een langere rit best vermoeiend. Zelf leek mij een extra klep in de uitlaat leuk. Helaas vind vriendin dit weer geen goed idee.

Geplaatst: vr 1 mar, 2013 06:29
door LPGo
schermer schreef:Zelf leek mij een extra klep in de uitlaat leuk. Helaas vind vriendin dit weer geen goed idee.
Klep alleen open zetten als er geen vriendin en overig verkeer in de buurt is!!


Heb dit laatst meegemaakt met een Mercedes V12 AMG en nog vanalles op de achterklep. Toen hij naast me reed trok die ook een klep open, Dacht dat mijn eend uit elkaar viel........ Was dus een of andere jonge rijke gast (waarschijnlijk geld van zijn ouders) en het past dus totaal niet bij zo'n auto......... Bij een eend vind ik het wel weer passen maak je geen zorgen.....