Pagina 1 van 1
schijfremmen achter 2cv
Geplaatst: za 24 nov, 2012 19:06
door diesel
op school zijn we bezig met een burton electric met een 2cv ondersel. omdat de draagarmen achter gereviseerd moeten worden dachten we eraan om achter ook schijfremmen te plaatsen.
op de link hieronder heb ik een paar mooie draagarmen gezien. maar die worden verkocht in argentinie. heeft iemand enig idee of deze ook in nl verkrijgbaar zijn.
http://savoiacars.com/autopartes_chasis_in.html
of weten jullie misschien een andere mogelijkheid.
Geplaatst: za 24 nov, 2012 19:21
door backfire
In de racerij worden achter ook vaak schijfremmen gemonteerd, dus er moeten voldoende opties zijn.
Geplaatst: za 24 nov, 2012 21:56
door supercees
en waarom willen jullie schijfremmen achter? is dat omdat achterin het accupakket komt en daardoor meer gewicht achterin komt? of gewoon vanwege de technische uitdaging?
Geplaatst: za 24 nov, 2012 22:54
door brammie
tis toch niet zo moeilijk
neem een remschijf
draai de trommel af tot de schijf erovereen past
frees/boor gaten in de schrijf die overeen komen met die van wielbouten in de afgedraaide trommel(of zoek een 6 gats schijf met de zelfde steek)
maak een bevestiging voor een remklauw
zoek een remcilinder die overeen komt met de druk die je nodig hebt
een remklauw van een ferrari is dus wat over de top
zet de zooi in elkaar en voila!! schijfremmen op de achterwielen
voordeel als je het zo doet
makkelijk en snel
nadeel veel ruimte tussen as en schijf
en je wiel komt een cm naar buiten omdat er een schijf tussen zit
Geplaatst: ma 26 nov, 2012 09:28
door diesel
sorry voor de late reactie.
we willen graag schijfremmen voor de technische uitdaging. we willen niet zelf een setje schijfremmen maken. omdat het heel erg gevoelig ligt bij de rdw en school vind het ook te gevaarlijk
vandaar dat mijn vraag is of jullie een adres weten waar ik deze kan bestellen.
Geplaatst: ma 26 nov, 2012 11:46
door supercees
brammie schreef:
zoek een remcilinder die overeen komt met de druk die je nodig hebt
en dat is dus juist het moeilijkste, zeker gezien het lage gewicht van de auto, probeer dat maar eens zo te regelen dat de achterwielen niet continu blokkeren!
Geplaatst: ma 26 nov, 2012 14:46
door Evan
Daar bestaat een remdrukverdeler voor zoals in de acadiane of mehari 4x4....
Die zorgt voor lastafhankelijke bekrachtiging van de achterremmen. Dat heb je wel nodig bij een schijfremconfiguratie achter en met dat apparaat kun je ook enigzins instellen hoeveel remkracht er achter ontstaat.
Voor de 2cv zelf is er geen bolt on oplossing, maar als je een acadiane achteras monteert kun je daarop de GS achternaven monteren. moet je ook daarvan de remklauwen gebruiken. T enige wat "lastig" is is om de klauwmontageplaat te positioneren en vast te lassn.
Geplaatst: ma 26 nov, 2012 19:30
door brammie
gewoon de klauwen van een c1 ofzo
er zijn ook remdrukverdelers op de markt die zelf instelbaar zijn
ff de eend op een rem bank zetten, remmen, en instellen, klaar
maar dat de rdw ,moeilijk doet over schijfremmen ergens op monteren geloof ik niet
heb je dat zwart op wit?
een schijfrem conversie op de achteras heeft in de 4x4 wereld nog nooit een probleem opgeleverd
als de verdeling maar goed is en het degelijk gebouwd
p.s. wat is de technische uitdaging als je het niet zelf ontwerpt en maakt???
Geplaatst: ma 26 nov, 2012 20:56
door backfire
Klauwen van een c1 betekend ook dat je alles naar dot4 moet ombouwen. Meestal wordt de klaue van achterwiel van de gs gebruikt.
Geplaatst: ma 26 nov, 2012 22:52
door brammie
ik noem ook maar een voorbeeld
gs is een goede oplossing denk ik

Re: schijfremmen achter 2cv
Geplaatst: vr 30 nov, 2012 13:23
door Dabdriver
diesel schreef:op school zijn we bezig met een burton electric met een 2cv ondersel. omdat de draagarmen achter gereviseerd moeten worden dachten we eraan om achter ook schijfremmen te plaatsen. .
Zijn jullie dezelfde als The Burtoncruizers op Facebook ?
Geplaatst: ma 3 dec, 2012 09:18
door diesel
ja dat klopt. er zijn nog zes andere teams misschien is het wel leuk om te blijven volgen.
Zijn jullie dezelfde als The Burtoncruizers op Facebook ?
voor informatie over de teams kijk op:
http://www.industry.siemens.nl/topics/n ... fault.aspx