Pagina 1 van 3

verzinkte dyane

Geplaatst: vr 14 dec, 2012 15:46
door hobbes
Iets sneller dan verwacht hebben we toch het besluit genomen om de koets van de oranje dyane te laten verzinken. Het is de bedoeling dat ie daarna op het onderstel van de casper en hobbes eend komt want die heeft al een verzinkt chassis. Ik heb expres voor de dyane koets gekozen omdat die groter en ruimer is met name achterin, ook die 5e deur is verschrikkelijk handig.

Een paar weken geleden thuis de koets zover mogelijk gestript.
Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor was het op de kwekerij en thuis ook gezellig druk dus het duurde even voor ik verder kon.
Daarna heb ik de koets op het oude chassis aan de triangel achter de auto gehangen en ben er zo mee naar Duitsland gereden naar die eendenboer die daar gespecialiseerd in is.
Afbeelding

Daar heb ik hem verder kaal gemaakt en nu is het wachtten dat ik hem verder kan klaarmaken. Ik zal vast nog wel een keer die kant op moeten voor wat laswerk...
Afbeelding

Het is ook financieel een hele uitgave, we hebben een andere auto ervoor verkocht ( we hadden er toch 3, nu dus 2) maar goede koetsen worden steeds schaarser en die je nog vind hebben allemaal hetzelfde euvel.

14 jaar geleden kocht ik voor de casper en hobbes eend het verzinkte chassis en daar rij ik nu nog probleemloos mee rond. Toen was het ook een hoop geld en verklaarde een hoop mensen me voor gek...

Geplaatst: vr 14 dec, 2012 16:25
door dyane_maniac
ja ergens is het jammer dat ik een ZDZ dyane koets heb... (ivm vervormingen tpv de afwezige derde zijruit, zou ik het niet doen)

aan de andere kant misschien maar goed... ik heb nl geen auto om te verkopen en het te bekostigen ;)

maar post hier de vorderingen. ben benieuwd

Geplaatst: vr 14 dec, 2012 17:21
door Michiel van G.
Zeker als je de auto veel wilt gebruiken is het ideaal.

Mijn Dyane staat 's winters binnen en is in de ruime 8 jaar dat ik m heb nog niet meer gaan roesten dan dat ie al had (wat mini plekjes, niets ernstigs) dus daarvoor zou het absoluut onzin zijn.

Ik ken mezelf en als ik iets vervelend vind is het wel na elke week rijden de auto zien aftakelen door pekel en roest...

Geplaatst: vr 14 dec, 2012 18:30
door supercees
dyane_maniac schreef:(ivm vervormingen tpv de afwezige derde zijruit, zou ik het niet doen)
kan je ondervangen door aan de binnenkant parallel twee vierkante buizen te lassen ter hoogt van waar normaal de 3e ramen zitten, maar mooi is anders.

Geplaatst: vr 14 dec, 2012 19:36
door dyane_maniac
supercees schreef:
dyane_maniac schreef:(ivm vervormingen tpv de afwezige derde zijruit, zou ik het niet doen)
kan je ondervangen door aan de binnenkant parallel twee vierkante buizen te lassen ter hoogt van waar normaal de 3e ramen zitten, maar mooi is anders.
Ik giet m gewoon vol met RLS. verzinken is echt wel de moeite en het geld waard, maar je moet het geld wel hebben :)

Geplaatst: vr 14 dec, 2012 21:46
door hobbes
Het is inderdaad de bedoeling om de dyane als 2e dagelijkse auto te gaan gebruiken.
De dyane is toch al samengesteld en ik had er al een aantal comfort eisen al toegepast, die komen er in terug. Ik vidn het belangrijk dat de wagen op langere termijn goed blijft en ik maximaal van een A type kan genieten.

Het dyane chassis met het kenteken uit 1972 blijft gewoon in de schuur staan en daar zet ik voorlopig de koets van de casper en hobbes eend op.
Ik laat wel meteen het dakbalkje ontlakken en verzinken.
Ik zal jullie op de hoogte houden

Geplaatst: vr 14 dec, 2012 22:05
door LPGo
Ben altijd benieuwd naar de vervormingen (of juist het meevallen ervan) s.v.p. foto's met de neus er bovenop, zodat we elk rimpeltje of juist het ontbreken ervan te zien krijgen....

Meteen een paar vraagjes, moeten hiervoor extra gaten geboord worden zodat alle zuur en zink weg kunnen lopen????

Gaat er geen zuur tussen de naden zitten? (Zodat naden toch nog roesten)....

Moet je de holle ruimtes na het verzinken toch nog tectileren???

Wat zijn de kosten ervan?????? Ervanuitgaande dat je zelf een zo goed mogelijk geprpareerde koets aflevert (b.v. de kit tectiel er al zoveel mogelijk uit....


Zit hier ook al jaren over te denken, maar ben bang dat het resultaat mij tegen valt.....

Geplaatst: vr 14 dec, 2012 23:01
door Michiel van G.
De mensen die ik ken die een verzinkte 2cv hebben zijn er buitengewoon blij mee. En roest, dat woord kennen de verzinkte delen echt niet meer.

Geplaatst: za 15 dec, 2012 09:35
door Captain Krimson
Michiel van G, ik weet niet of het per defenitie onzin zou zijn, als je een mooie koets hebt is het wellicht juist een idee die te laten verzinken. Goede koetsen zijn steeds moeilijker te vinden en daar is een reden voor. Uiteindelijk roesten ze allemaal. Je beschrijft dat de koets niet verder aan het roesten is, maar naar ik begrepen heb valt het altijd tegen als je een koets kaal hebt.

Er zijn twee redenaties;
- De koets moet orgineel blijven, dus niet verzinken.
- Om goede koetsen te behouden wel verzinken.

Onzin is het hoe dan ook niet.

(de financiele kant even buiten beschouwing).

Wat ik schrijf is niet bedoeld als waardeoordeel, maar om discussie los te maken.

Geplaatst: za 15 dec, 2012 10:14
door Michiel van G.
Mee eens hoor!
In mijn geval is het niet nodig omdat de auto 's winters lekker binnen staat, maar als ik er het gehele jaar mee zou rijden zou ik er misschien we voor zijn gaan sparen.

Geplaatst: za 15 dec, 2012 10:26
door siemen
als jet gewoon bijhoud dan kan je jaren in een eend of dyane rijden! maardat bijhouden ontbreekt vaak bij veel mensen! ik hou niet van die verzinkte troep maar ik vind dit toch wel interessant om te gaan volgen!! dit omdat wij tegenwoordig ook opnieuw een oranje dyane hebben!

Geplaatst: za 15 dec, 2012 14:53
door Thijs
ig ook opnieuw een oranje dyane hebben
Als je hem wat verder van de haven af parkeert dan heb je meer kans dat hij niet roest.... :D

Geplaatst: za 15 dec, 2012 16:52
door siemen
hahaha tsja ik rij er niet in maar mijn broertje! zal het tegen hem zeggen!

Geplaatst: za 15 dec, 2012 17:07
door hertog jan
Hallo, wij hebben onze dyane 2jaar geleden laten verzinken. Dit was voor duckservice de eerste dyane. Zij en ik waren ook heel benieuwd of er iets krom zou trekken. Het enige waar een golf in zit is waar je je kenteken monteerd. Maar nu het kenteken gemonteerd zit zie je daar niks meer van. Ik ben echt super tevreden!!!

Geplaatst: za 15 dec, 2012 22:43
door JanR
Ben wel benieuwd wat dat kost, dat verzinken.