Pagina 1 van 2
Bumper spuiten of nieuwe kopen?
Geplaatst: zo 10 feb, 2013 13:33
door Richardwriter
De bumpers van mijn 2cv6 zijn door de vorige eigenaar zwart geverfd.
Ik wil ze graag in de orginele kleur terugbrengen en ik vraag mij af
wat verstandiger resp. makkelijker is, de bumpers schuren en spuiten
of 2 nieuwe bumpers kopen?
Geplaatst: zo 10 feb, 2013 14:02
door Bertje Beige
Als je de tijd gaat rekenen kun je beter nieuw halen.
Maar als de oude nog goed en recht zijn en je verft die over, is het natuurlijk ook goed.
Het is net wat je meer hebt, geld of tijd.......
Geplaatst: zo 10 feb, 2013 15:42
door Ed147
Nieuw zijn ze niet bepaald duur............
Geplaatst: zo 10 feb, 2013 18:54
door Lurch
Ik zeg nieuw, dat is een stuk sneller en makkelijker!
Heb ik trouwens ook met mijn velgen gedaan. Nieuwe gekocht en oude verkocht. Uitendelijke verschil was €15 per velg
Geplaatst: vr 15 feb, 2013 17:39
door siemen
het is wat je wilt! als er roest op zit moet je hem weg gooien en een nieuwe halen.
Ik haal meestal een nieuwe maar ik schuur hem als nog en voorzien van goede primer en nieuwe 2k lak.
Anders is die zo weer weg
Geplaatst: vr 15 feb, 2013 19:16
door RobM
ik laat ze stralen en spuit ze in de epoxy en AC140. Moet je wel kunnen spuiten.
ook wel eens een nieuwe bumper gekocht maar die zat zo dun in de lak dat ik hem met de roterende staalborstel kaal gemaakt heb en daarrna gespoten
Gr Rob
Geplaatst: vr 15 feb, 2013 20:11
door TB
En vooral de achterkant van de voorbumper niet vergeten. De rand waar de delen gepuntlast zijn is slecht beschermd.
Geplaatst: di 28 mei, 2013 18:00
door Guro
Pff.. De schroeven van mijn bumpers voor zijn zodanig vastgeroest dat ik het met geen mogelijkheid los krijg.. Wilde hem vandaag overspuiten, maar ik krijg de rozetten er niet eens af.
Hopen dat de schroeven zouden breken had ook al geen nut
Nu ingespoten met wd-40 en morgen nog maar eens proberen
Geplaatst: di 28 mei, 2013 18:49
door Hilke
ik heb samen met een ander eilid mijn schroeven uitgeboord. Dat werkte goed. Vervolgens heb ik die bumper gespoten en met andere bouten (a 50 cent per stuk) vastgemaakt:
Voor:
Tijdens:
Na:
Het uitboren en losmaken heeft me 3 uurtjes gekost, verven (en recht timmeren) duurde een dag (3 lagen erop gespoten) en het her-monterenduurde 5 minuutjes.
Een nieuwe achter bumper kost 35 euro.
Geplaatst: di 28 mei, 2013 19:28
door Guro
Ziet er goed uit, ik krijg ook wel zin in een pilsje
Ik bedenk me dat ik een dremel heb, als ik daar een mini slijpertje op zet dan moet ik hem er wel af krijgen lijkt me
Geplaatst: di 28 mei, 2013 20:16
door Hilke
jep, gewoon in het midden van de bout zetten en dan slijpen tot het kopje eraf valt. en dan gewoon heen en weer tikken
Geplaatst: di 28 mei, 2013 20:48
door Twécévé
Ik ben bezig met mn zoveelste voorbumper. Hoewel cataforese behandeld, naden bij aanschaf vol laten lopen met rx5 en daarna gekit, roest de bumper weer flink. Mijn volgende wordt een gegalvaniseerde.
Geplaatst: di 28 mei, 2013 21:03
door Boudewijn
Bestaan er ook gegalvaniseerd?
Geplaatst: di 28 mei, 2013 21:34
door bebe
Hilke schreef:Het uitboren en losmaken heeft me 3 uurtjes gekost, verven (en recht timmeren) duurde een dag (3 lagen erop gespoten) en het her-monteren duurde 5 minuutjes.
Een nieuwe achter bumper kost 35 euro.
Jammer dat je de bumpersteunen niet even geschuurd en zwart geverfd hebt...
Geplaatst: wo 29 mei, 2013 11:35
door Twécévé
Boudewijn schreef:Bestaan er ook gegalvaniseerd?
Yep. Heb ze in de catalogus van Club Cassis zien staan:
http://www.mehari-2cv-spare.co.uk/bumpe ... 07009.html
De roset is iig kant en klaar grijs in NL verkrijgbaar:
http://citroparts.com/2CV/Carrosserie/B ... s_2CV.html