Even voorstellen
Even voorstellen
Hallo iedereen,
Ik ben een tijdje op zoek naar een 2cv en heb er één gevonden waar ik geïnteresseerd in ben. Het zal mijn eerste auto en eend worden. Ik heb altijd aan oude brommers (honda's en zundapp's) gesleuteld en mn broer met zijn omgebouwde Volkswagen T2 geholpen. Maar nog nooit aan een eend. Vandaar dat het mij slim leek om dit topic te openen.
Voor foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=GVU8CXY8
De volgende specificaties werden gegeven:
1984 Citroen 2VC6 Club.
Auto rijdt goed, maar heeft wat aandacht nodig aan de carrossorie
Auto is APK (TüV) gekeurd tot 28-01-2014
Het Roldak van de auto is in januari 2013 vervangen voor een gloednieuw exemplaar. Eventueel heel veel onderdelen erbij te koop.
Verkoopprijs:
€ 1.500,-
Kilometerstand: 10.404 km
Bouwjaar 10/1984
Vermogen: 21 kW (29 pk) is
APK (keuring): 01/2014
Gister heb ik met de verkoper gebeld en deze wist mij het volgende te melden. Hij verkocht de auto voor een vriend van hem die geëmigreerd is. Hierdoor wist hij te vertellen dat de auto deels bij een dealer en deels zelf onderhouden is, helaas zaten er geen papieren bij waar de onderhoudshistorie uit blijkt. Hij kon me dus niet vertellen wat er recent aan gedaan is of wat er nog aan onderhoud zal moeten gepleegd worden. Het lijkt me sterk dat de kilometerstand de originele kilometers zijn. Verder zou hij altijd in een garagebox hebben gestaan (tja, zou zomaar kunnen). Bij de pedalen zou oppervlakte roest zitten, maar niet doorgerot. Dit zou ook voor de achterbak gelden. Op het de foto's ziet ie er netjes uit, alhoewel dat natuurlijk niet zoveel zegt. Het gesprek was prima. De kerel nam alle tijd om mijn vragen te beantwoorden en liep zelfs nog naar de auto toe om het één en ander te checken. De 1500,- zou vaste prijs zijn, maar goed, dat moet nog blijken:). APK heb ik gecheckt en is idd tot 28 januari 2014 geldig (al zegt dit nog niet alles over de staat van de eend).
Er zitten vast genoeg experts op dit forum die met bovenstaande info en de foto's mij kunnen vertellen of de eend de moeite waard is om komende zaterdag te bekijken? Het is vastverstandig om de eend op een brug te zetten om zo het onderstel uitgebreid te kunnen checken?
Alvast bedankt voor de moeite!
Groetjes,
Jornt
Ik ben een tijdje op zoek naar een 2cv en heb er één gevonden waar ik geïnteresseerd in ben. Het zal mijn eerste auto en eend worden. Ik heb altijd aan oude brommers (honda's en zundapp's) gesleuteld en mn broer met zijn omgebouwde Volkswagen T2 geholpen. Maar nog nooit aan een eend. Vandaar dat het mij slim leek om dit topic te openen.
Voor foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=GVU8CXY8
De volgende specificaties werden gegeven:
1984 Citroen 2VC6 Club.
Auto rijdt goed, maar heeft wat aandacht nodig aan de carrossorie
Auto is APK (TüV) gekeurd tot 28-01-2014
Het Roldak van de auto is in januari 2013 vervangen voor een gloednieuw exemplaar. Eventueel heel veel onderdelen erbij te koop.
Verkoopprijs:
€ 1.500,-
Kilometerstand: 10.404 km
Bouwjaar 10/1984
Vermogen: 21 kW (29 pk) is
APK (keuring): 01/2014
Gister heb ik met de verkoper gebeld en deze wist mij het volgende te melden. Hij verkocht de auto voor een vriend van hem die geëmigreerd is. Hierdoor wist hij te vertellen dat de auto deels bij een dealer en deels zelf onderhouden is, helaas zaten er geen papieren bij waar de onderhoudshistorie uit blijkt. Hij kon me dus niet vertellen wat er recent aan gedaan is of wat er nog aan onderhoud zal moeten gepleegd worden. Het lijkt me sterk dat de kilometerstand de originele kilometers zijn. Verder zou hij altijd in een garagebox hebben gestaan (tja, zou zomaar kunnen). Bij de pedalen zou oppervlakte roest zitten, maar niet doorgerot. Dit zou ook voor de achterbak gelden. Op het de foto's ziet ie er netjes uit, alhoewel dat natuurlijk niet zoveel zegt. Het gesprek was prima. De kerel nam alle tijd om mijn vragen te beantwoorden en liep zelfs nog naar de auto toe om het één en ander te checken. De 1500,- zou vaste prijs zijn, maar goed, dat moet nog blijken:). APK heb ik gecheckt en is idd tot 28 januari 2014 geldig (al zegt dit nog niet alles over de staat van de eend).
Er zitten vast genoeg experts op dit forum die met bovenstaande info en de foto's mij kunnen vertellen of de eend de moeite waard is om komende zaterdag te bekijken? Het is vastverstandig om de eend op een brug te zetten om zo het onderstel uitgebreid te kunnen checken?
Alvast bedankt voor de moeite!
Groetjes,
Jornt
Bij de pedalen en achterbank ligt er een rubbere mat. Wat betreft die achterbak. zou het één of ander tectyl-actig goedje zijn?Wellicht heeft het idd een practische reden, zodat de beschadiigingen minder zichtbaar zijn. Alvast bedankt voor de reacties!
Charleston '87
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
voor 1500 euro een jaar eend rijden?? doen!
Tegenwoordig is het bijna schandalig wat ze vragen!!
Maar, even over deze dan....
Ik zie geen roest op bekende plekken, 1984 is een redelijk jaar qua metaal. Ouder is vaak beter, maar staartstukken etc en ruitframe zien er goed uit, op afstand en op foto.
Ik zou zeggen, ga kijken, en vraag iemand met verstand van zaken mee, van hier, of een club waar je wellicht lid van denkt te worden?? (in de buurt??)
Chassis, tja, zelfs met geknikt chassis zal niet elke keurmeester dat zien..... dus, apk zegt niet heel veel behalve dan dat je er legaal de weg mee op mag!
Tegenwoordig is het bijna schandalig wat ze vragen!!
Maar, even over deze dan....
Ik zie geen roest op bekende plekken, 1984 is een redelijk jaar qua metaal. Ouder is vaak beter, maar staartstukken etc en ruitframe zien er goed uit, op afstand en op foto.
Ik zou zeggen, ga kijken, en vraag iemand met verstand van zaken mee, van hier, of een club waar je wellicht lid van denkt te worden?? (in de buurt??)
Chassis, tja, zelfs met geknikt chassis zal niet elke keurmeester dat zien..... dus, apk zegt niet heel veel behalve dan dat je er legaal de weg mee op mag!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Ik heb zelf in mijn omgeving niet iemand die een 2cv heeft. Zat andere oude beestjes, maar die net niet:). De Eend staat in Hoofddorp. Komende zaterdag wil ik em gaan bekijken. In de ochtend of begin van de middag. Zit er iemand of het forum die in de buurt van Hoofddorp die zin en tijd heeft om mee te gaan? Op 17 km afstand, in Amsterdam Sloterdijk, zit een klusgarage waar we de Eend eventueel op een brug kunnen zetten om em van onder te checken.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Apk zegt weinig ja. Ben met pa een eend aan het restaureren welke we hebben gekocht met een jaar apk. Er bleek nog al wat mis. waarop hij nooit had goedgekeurd kunnen worden.Spookeend schreef: Chassis, tja, zelfs met geknikt chassis zal niet elke keurmeester dat zien..... dus, apk zegt niet heel veel behalve dan dat je er legaal de weg mee op mag!
Het chassis wat al zo ver doorgezakt dat hij zwaar stuurde.
De steun waar mee de versnellingsbak vast hoort te zitten aan de stuurbuis wat zo ver versleten dat de bak omhoog kwam met remmen en vervolgens weer terugviel als je de remlos liet. Er zat al een deuk in het chassis. :S
De bout waarmee de gordel houder van de bestuurder aan het chassis hoort te zitten zat niet vast. Was er alleen met de hand een stukje ingeschroefd.
En er was nog wel wat meer mis.
Maar goed daar was de prijs ook naar en wij wisten het van te voren.
Gewoon gaan kijken proefritje maken goed kijken of hij niet erg rot is.
alles is te maken maar de prijs moet er wel naar zijn .
succes.
Net Johan gebeld en zei dat ik voor deze prijs niet al teveel kan verwachten. Hij is helaas morgen gesloten. Hij zou eventueel naar Hoofddorp kunnen komen. Als ik em dan koop kost het me €150,- en zo niet een flesje wijn:). Tja, dat is toch iets minder optimistisch dat jullie.
Charleston '87
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
op de foto's ziet ie er goed uit op de (zichtbare) punten waar ze vaak willen roesten.
gewoon langs gaan en rijden/voelen enzovoort. magneet meenemen om chassis op staat te beoordelen, roest is immers niet magnetisch
tis dat ik niet in de buurt woon, anders was ik graag mee gegaan om te kijken.
als chassis, dorpels en vloerplaten aan de onderzijde allemaal hard zijn zou ik voor 1500uro niet gaan klagen.
onderhoud zou ik me weinig zorgen over maken. als je handig bent, kun je de auto met een dag een beurt geven, doorsmeren en dergelijke.
gewoon langs gaan en rijden/voelen enzovoort. magneet meenemen om chassis op staat te beoordelen, roest is immers niet magnetisch

tis dat ik niet in de buurt woon, anders was ik graag mee gegaan om te kijken.
als chassis, dorpels en vloerplaten aan de onderzijde allemaal hard zijn zou ik voor 1500uro niet gaan klagen.
onderhoud zou ik me weinig zorgen over maken. als je handig bent, kun je de auto met een dag een beurt geven, doorsmeren en dergelijke.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Verwacht voor 1500 euro geen perfecte eend. Dat ie rijbaar is en er op de foto aardig uit ziet, dat maakt m al leuk voor dat geld.
Chassis zal misschien nog origineel zijn, dan zullen er vast wat plekjes in zitten. Goed kijken! Maar blijf wel reëel voor deze prijs. Wil je een eend die in goede staat is reken dan minimaal 2-3 keer deze prijs.
En al zou het chassis vervangen moeten worden op den duur, als je dat zelf doet heb je voor 1000 euro meer een galva chassis eronder zitten...
Chassis zal misschien nog origineel zijn, dan zullen er vast wat plekjes in zitten. Goed kijken! Maar blijf wel reëel voor deze prijs. Wil je een eend die in goede staat is reken dan minimaal 2-3 keer deze prijs.
En al zou het chassis vervangen moeten worden op den duur, als je dat zelf doet heb je voor 1000 euro meer een galva chassis eronder zitten...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987