poging tot renovatie
Geplaatst: zo 24 feb, 2013 20:24
hallo,
ik ben zopas begonnen met het demonteren van onze 2CV. Mijn technische kennis ligt heel dicht bij het vriespunt, dus ik zou het helemaal leuk vinden als er hier wat tips zouden kunnen gegeven worden door de ervaren forumleden.
Ik rij al een paar jaar met veel plezier rond in een "geitje", en na de laatste kerststallentocht van de platinnekes is de moment gekomen om minstens een nieuw chassis te steken.
vorig weekend begonnen met bouten en moeren los te draaien.
vandaag koestwerk losgekregen
maandagavond een beetje hulp gekregen om de juiste moeren te identificeren om de motor los te zetten (foto is van vandaag)
Ik heb intussen de motor + versnellingsbak wat kunnen optillen om de hele uitlaat weg te halen.
Schokdempers zijn ook losgemaakt; het begint er toch al wat kaal uit te zien !
nu komen er stilaan wat vragen:
* de motor + vernellingsbak en heel de zwik hangen nog aan mekaar. Dat is met andere woorden loodzwaar. Welke zware onderdelen kan ik loswijzen en apart opslaan zonder dat ik moeren losdraai die echt wel best blijven waar ze zijn ? (ik heb de startmotor al weggenomen, die was ook al behoorlijk zwaar)
* kan ik die motor gewoon op de grond leggen, zonder dat ik iets stuk maak ?
* ik heb een nieuw chassis besteld. Wat doe ik nu ? in welke volgorde ga ik verder ? (ik vermoed bv. dat ik echt wel best eerst de motor ergens op een propere plaats opberg, vooraleer ik de draagbalken begin los te maken )
* mijn motor draaide altijd goed, maar lekt een klein beetje olie. Nu ik toch zover ben, is het de moeite om de motor te laten reviseren, of blijf ik er beter af zolang alles goed gaat ?
ik ben zopas begonnen met het demonteren van onze 2CV. Mijn technische kennis ligt heel dicht bij het vriespunt, dus ik zou het helemaal leuk vinden als er hier wat tips zouden kunnen gegeven worden door de ervaren forumleden.
Ik rij al een paar jaar met veel plezier rond in een "geitje", en na de laatste kerststallentocht van de platinnekes is de moment gekomen om minstens een nieuw chassis te steken.
vorig weekend begonnen met bouten en moeren los te draaien.
vandaag koestwerk losgekregen
maandagavond een beetje hulp gekregen om de juiste moeren te identificeren om de motor los te zetten (foto is van vandaag)
Ik heb intussen de motor + versnellingsbak wat kunnen optillen om de hele uitlaat weg te halen.
Schokdempers zijn ook losgemaakt; het begint er toch al wat kaal uit te zien !
nu komen er stilaan wat vragen:
* de motor + vernellingsbak en heel de zwik hangen nog aan mekaar. Dat is met andere woorden loodzwaar. Welke zware onderdelen kan ik loswijzen en apart opslaan zonder dat ik moeren losdraai die echt wel best blijven waar ze zijn ? (ik heb de startmotor al weggenomen, die was ook al behoorlijk zwaar)
* kan ik die motor gewoon op de grond leggen, zonder dat ik iets stuk maak ?
* ik heb een nieuw chassis besteld. Wat doe ik nu ? in welke volgorde ga ik verder ? (ik vermoed bv. dat ik echt wel best eerst de motor ergens op een propere plaats opberg, vooraleer ik de draagbalken begin los te maken )
* mijn motor draaide altijd goed, maar lekt een klein beetje olie. Nu ik toch zover ben, is het de moeite om de motor te laten reviseren, of blijf ik er beter af zolang alles goed gaat ?