ambulance gele eend
Geplaatst: di 26 feb, 2013 23:56
Hallo allemaal ik ben al een tijdje actief op het forum en zal nu ook maar eens een verslag maken van de restauratie van ons eendje.
Eigenlijk de eend van mijn vriendin, jaja dat is handig he, een vriendin uitzoeken die al een eend heeft. Zelf eerst 2x een bx een xantia gehad (super die hydrolische vering) en nu een xsara break. De eend werd toch wel wat gaar en vlak voor de wereldmeeting in frankrijk nog nieuwe dorpels laten lassen. chassis was al vernieuwd. Er moest echter nog veel meer aan de koets gebeuren dus toen ik op 25 kilometer van mijn huis een goede koets met 4 NIEUWE spatborden kon kopen was de beslissing al snel genomen, de vorige eigenaar had besloten toch maar een burton te gaan bouwen.


dus dat is dan 1 nieuwe koets, helaas moest ook daar een paar kleine dingen aan worden gelast. zo bleef er een stukje voetenbak aan het oude chassis plakken, gordelhoekje had een paar gaatjes en de balk van de achterlichten bleek na verwijderen van de verlichting ook een paar gaatjes te hebben. maar al met al veel beter dan de oude koets, die bleek nadat hij van het chassis af was toch wel erg gaar. dit was allemaal in oktober november 2011. Maar ja door verhuizen en de geboorte van ons zoontje lag het projekt wel een beetje stil. Gelukkig hebbben we nu een mooie eigen schuur met verwarming dus daar kon de eend zolang wel lekker droog staan. Maar nu het huis zon ongeveer af is toch maar weer eens verder aan de eend. Doel is wel deze zomer te rijden, kunnen we weer eens met de eend naar een meeting. langzamerhand had ik al wel wat kleine dingetjes gedaan, maar nu het grotere werk, alles van een vers verfje voorzien.

bumpers, koplampen, grille, driehoekjes onder de motorkap en alle sierlijsten worden antraciet metallic grijs


de rest van de eend word fel geel, ambulance geel.
Het doel is geen perfecte eend, maar wel weer een leuk eendje om lekker mee naar meetings te gaan. Als het kan klaar voor waggel, maar zeker klaar voor het schermertreffen.
Eigenlijk de eend van mijn vriendin, jaja dat is handig he, een vriendin uitzoeken die al een eend heeft. Zelf eerst 2x een bx een xantia gehad (super die hydrolische vering) en nu een xsara break. De eend werd toch wel wat gaar en vlak voor de wereldmeeting in frankrijk nog nieuwe dorpels laten lassen. chassis was al vernieuwd. Er moest echter nog veel meer aan de koets gebeuren dus toen ik op 25 kilometer van mijn huis een goede koets met 4 NIEUWE spatborden kon kopen was de beslissing al snel genomen, de vorige eigenaar had besloten toch maar een burton te gaan bouwen.


dus dat is dan 1 nieuwe koets, helaas moest ook daar een paar kleine dingen aan worden gelast. zo bleef er een stukje voetenbak aan het oude chassis plakken, gordelhoekje had een paar gaatjes en de balk van de achterlichten bleek na verwijderen van de verlichting ook een paar gaatjes te hebben. maar al met al veel beter dan de oude koets, die bleek nadat hij van het chassis af was toch wel erg gaar. dit was allemaal in oktober november 2011. Maar ja door verhuizen en de geboorte van ons zoontje lag het projekt wel een beetje stil. Gelukkig hebbben we nu een mooie eigen schuur met verwarming dus daar kon de eend zolang wel lekker droog staan. Maar nu het huis zon ongeveer af is toch maar weer eens verder aan de eend. Doel is wel deze zomer te rijden, kunnen we weer eens met de eend naar een meeting. langzamerhand had ik al wel wat kleine dingetjes gedaan, maar nu het grotere werk, alles van een vers verfje voorzien.

bumpers, koplampen, grille, driehoekjes onder de motorkap en alle sierlijsten worden antraciet metallic grijs


de rest van de eend word fel geel, ambulance geel.
Het doel is geen perfecte eend, maar wel weer een leuk eendje om lekker mee naar meetings te gaan. Als het kan klaar voor waggel, maar zeker klaar voor het schermertreffen.