Pagina 1 van 1

Advies gevraagd over types wegenwacht eend

Geplaatst: za 9 mar, 2013 15:32
door Peter Parker
Ik ben bezig om een artikel te schrijven, maar ik ben wat onzeker of ik de types wel goed herken. Willen jullie even meekijken naar de volgende miniaturen?
1 Dit is de AZU, klopt of heeft ie nog meer type namen?
Afbeelding
2 Links de AK 400, dus de langere versie en rechts de AK 350, klopt dat?
Afbeelding
3 Klopt het dat de AK 350 ronde richtingaanwijzers had?
Afbeelding
Afbeelding
en AK 400 rechte?
4 Tenslotte klopt het dat dit Eligor model de AK 400 is met rechthoekige richtingaanwijzers?
Afbeelding

Geplaatst: za 9 mar, 2013 16:01
door Peter Parker
Als ik het goed heb, is de AK 400 de hogere versie en niet de langere, klopt dat?

Geplaatst: za 9 mar, 2013 16:26
door Michiel van G.
alsvolgt:

1=azu
2=ak350, azu250
3=ak350
4=ak350

Geplaatst: za 9 mar, 2013 17:20
door Geert
Kijk even hier :
http://historie.2cv.nl/
Staat alles in !

Geplaatst: za 9 mar, 2013 19:52
door Egbert2CV
Via het 3inchforum is je veel info getoond , Peter , zet je leesbril maar op !

Geplaatst: za 9 mar, 2013 21:06
door AK350
Peter Parker schreef:Als ik het goed heb, is de AK 400 de hogere versie en niet de langere, klopt dat?
De Ak 400 is de laatste versie; hoog en lang
De azu /250 de korte en lage versie
De Ak 350 is de Lange en lage versie.

Aan de knipperlichten kun je het model niet direct herkennen.
De rechthoekige knipperlichten werden in Nederland / Belgie eerder geïntroduceerd als in Frankrijk.
De latere modellen hebben ronde Knipperlichten

Geplaatst: zo 10 mar, 2013 21:59
door 2cvpieter
om te beginnen bestaat wel degelijk een ak 400 laag en lang

de brekina is een azu b 250 of om het ingewikkeld te maken citroen 250

verder zijn alle anwb ww besteleenden uit belgische produktie dus met alle belgische specificaties een duidelijk voorbeeld hiervan zijn de 4kante knipperlichten. ook de achter deurtjes van de azu waren anders die hadden veel eerder grotere ramen dan de franse produktie.

verder is het azu forum de plek om dit soort vragen te stellen

er is ook nog een ak 400 hoog geweest maar die had geen lang leven door de snelheid en is vervangen door de renault 4 er is nog een proef geweest met een ami8 break geweest

Geplaatst: zo 10 mar, 2013 22:06
door 2cvpieter
voor miniaturen kijk hier maar http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=881 ... c&start=45 er zijn er wel meer bij gekomen sinds toen

Geplaatst: zo 10 mar, 2013 23:16
door AK350
Op het Azu forum is deze vraag reeds beantwoord ;)

http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=347.0;wap1

Geplaatst: zo 10 mar, 2013 23:25
door 2cvpieter
juist ak350 die uitleg bedoelde ik ook
maar kon er niet zo snel op komen waar die stond
is alles weer duidelijk