Pagina 1 van 1

remleidingbescherming

Geplaatst: ma 1 apr, 2013 23:13
door gradje
Hallo, ik ben bezig met de opbouw van een rollend gedeelte dat ik heb overgenomen van iemand die ermee gestopt is.

Nu heb ik een paar vragen,

Op de plaats waar de 2 remleidingen uit de asbuis komen en dus aansluiten op het T-stukje, wat gebruiken jullie als vulling in het gat waar de leidingen uitkomen zodat de remleidingen niet doorschuren? Gewoon een rubberen doorvoertulle?

Hetzelfde voor op de draagarmen, daar zitten 2 bevestigingspunten voor de remleidingen, gewoon een stuk benzine slang gebruiken tegen doorschuren?
Zijn maar een paar ideeën van me maar kon het nog niet vinden op het forum.


Ik zal proberen foto's te plaatsen van het project, maar is me nog niet gelukt.vond beetje omslachtig... ma miss met wat meer gedult...

Groetjes.

Geplaatst: di 2 apr, 2013 07:08
door schroef
Bij de gaten in de achteras zit normaal een soort schuimslang dat erg lijkt op het spul dat over de kachelkabel en de chokekabel zit geschoven en wat wordt gebruikt als bescherming van de bedrading door het schutbord. Bij de beugeltjes op de achterarmen zit een stukje opengeknipt rubberslang.

Geplaatst: di 2 apr, 2013 09:46
door RobM
toevallig zaterdag de nieuwe remleidingen in de achteras gezet.

Bij de doorvoer uit de as worden vrij dikke, schuimachtige stukjes kunsstof gebruikt. Die krijg je er na montage van de remleidingen moeizaam in.
Op de draagarmen stevige rubberen stukjes opgeknipte slang.

Ik heb bij beide de bescherming gebruikt die er bij demontage uit kwam. Geen idee wat je als alternatief zou kunnen gebruiken.

Gr Rob

Geplaatst: di 2 apr, 2013 19:54
door achtpeter
Let even op of de stripjes op de draagarmen, die bedoeld zijn om de remleidingen vast te klemmen, niet gaar zijn. Eens heb ik een Charlston gezien met een losgerotte asstomp. Er was water in de draagarm gelopen door een roestgaatje bij zo'n strip. Je wilt het niet meemaken. Dus sowieso op die plek waar je dat stukje benzineslang wilt monteren, eerst de boel schoon, roestvrij en waterdicht maken.