rem loopt aan
rem loopt aan
bij kort gebruik doen de remmen het prima, remmen noodstop alles goed.
maar heb ik tegen de 20 km gereden dan daan de remmen aanlopen en verliest hij zijn snelheid met vollkracht. ik moet dan stoppen en ven wachten en ik kan weer rijden, soms herhaald zich dit
ik denk dat het aan de voorrem ligt maat weet het niet zeker
de hand rem is wel buitenwerking, die moet ik nog stellen
ik ben geen technisch deskundigen, maar met wat handighied lukt het mij soms goed
wie weet wat ik moet doen
alvast dank
hans
maar heb ik tegen de 20 km gereden dan daan de remmen aanlopen en verliest hij zijn snelheid met vollkracht. ik moet dan stoppen en ven wachten en ik kan weer rijden, soms herhaald zich dit
ik denk dat het aan de voorrem ligt maat weet het niet zeker
de hand rem is wel buitenwerking, die moet ik nog stellen
ik ben geen technisch deskundigen, maar met wat handighied lukt het mij soms goed
wie weet wat ik moet doen
alvast dank
hans
- André Post
- Heavy user
Het lijkt er op dat het terugstroom kanaaltje in de hoofdrem cilinder dicht zit.
Dat is een klein gaatje welke vrij komt als het rempedaal volledig los is.
Er van uit gaande dat je schijfremmen hebt, kan je wel de remblokken terug drukken?
Dat is een klein gaatje welke vrij komt als het rempedaal volledig los is.
Er van uit gaande dat je schijfremmen hebt, kan je wel de remblokken terug drukken?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Ik verdenk ook de Hoofdremcylinder.
Controleer ook of de hoofdremcylinder goed is afgesteld en geheel terug kan keren rust positie.
Als de pen die in dehoofdremcylinder zit te strak staat pomp je wel vloeistof naar de cylinders, maar kan deze niet meer weg en blijft er druk op het systeem staan.
Controleer ook of de hoofdremcylinder goed is afgesteld en geheel terug kan keren rust positie.
Als de pen die in dehoofdremcylinder zit te strak staat pomp je wel vloeistof naar de cylinders, maar kan deze niet meer weg en blijft er druk op het systeem staan.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Hansje,als de rem vastloopt,zal die warm worden.Je kan dan gaan voelen welke remmen warm worden,Alleen als ze allemaal vast zitten is het de hrc. Dan haal je het reservoir eraf en prik je met een staalborsel draadje het kleine terugstroom gaatje door.Of als er maar 1 wiel remt dan alleen die rem behandelen.Denk eraan dat de remolie elke 2 jaar ververst dient te worden.
Vandaag de handrem gesteld en dat zit prima.
Toch zij er bij het draaien een ietsje dat hij aan loopt, of dit van de handrem is (dit was met de spanning er af en met iets spanning gelijk) of van de remschoenen zelf
De blokjes van de handrem gaan iet uit zich zelf makkelijk terug, andere rem zie ik niet echt bewegen.
Bij een rij proef ging het redelijk, na 10 km begon hij aan te lopen en tot stilstand (of dit door de voor of achter rem komt weet ik niet) de rem schijf was toen erg warm
ik ga zaterdag wel naar de remdag, ik hoop dat het goed gaat en hij niet volledig vast loopt, gewoon proberen denk ik .
hans
Toch zij er bij het draaien een ietsje dat hij aan loopt, of dit van de handrem is (dit was met de spanning er af en met iets spanning gelijk) of van de remschoenen zelf
De blokjes van de handrem gaan iet uit zich zelf makkelijk terug, andere rem zie ik niet echt bewegen.
Bij een rij proef ging het redelijk, na 10 km begon hij aan te lopen en tot stilstand (of dit door de voor of achter rem komt weet ik niet) de rem schijf was toen erg warm
ik ga zaterdag wel naar de remdag, ik hoop dat het goed gaat en hij niet volledig vast loopt, gewoon proberen denk ik .
hans