Charlie's restauratie

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 2 jul, 2012 18:01
Locatie: Etten-Leur

Charlie's restauratie

Bericht door meerijdertje1996 » do 4 apr, 2013 11:34

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Charlie staat nu al sinds 16 maart in Kruisland.
Martien heeft er al naar gekeken, en na een nieuwe accu erin te hebben gezet, motorolie bij te hebben gevuld en wat benzine in de tank te hebben gedaan, draaide hij de startsleutel om.
Dit zorgde voor goed nieuws en veel vreugde: Charlie loopt en rijdt!
Ook zijn we tot de conclusie gekomen dat Charlie zeker geen paradepaardje zal worden, daar is hij te slecht voor.
Wat er waarschijnlijk gebeurd is: Charlie heeft een keer op zijn kant gelegen.
Hierdoor zijn de daklijsten en een gedeelte van de koets lichtelijk naar binnen gebogen. Dit is de reden dat de deur aan de bestuurderskant niet goed sluit, en wat andere kleinigheidjes.
Ook heeft Charlie een voor keuring gekregen bij de apk. Hieruit is een lijstje gekomen met wat er nou allemaal moet gebeuren.
Wat dit precies is weet ik nog niet, maar in ieder geval moet hij een nieuw chassis en een remrevisie.
Ook moet er een nieuw dakje op en heeft hij 2 nieuwe achterbanden nodig. De voorbanden zijn daarentegen zo goed als nieuw!
Ook zijn er plannen gemaakt voor een rechter achteruitkijkspiegel, een nieuwe grill en gaan we de stoelen opvullen. (de bekleding is nog goed, hij hangt alleen nogal los) (zie foto)
In de achterbak mist ook het stuk wat over het reservewiel heen zit. (het wiel ligt er wel)
Ook ga ik ergens goedkoop een aantal spatlappen en een setje Robri sierstukken kopen voor op de spatborden.
We hebben ook bewijs nu dat Charlie wel degelijk een originele Charleston is uit 1983.
De originele bekleding en Citroen matjes zaten er ook nog in!
Nu is het nog wachten op de papieren zodat we die over kunnen laten schrijven door de RDW.[/b]
Charleston uit 1983, aka mijn lieve Charlie <3

het kuikentje groeit langzaam op!

''when people say ''duck'' I say: WHERE?!?!''

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 4 apr, 2013 12:17

Over het reservewiel hoort niks te liggen...
Ligt gewoon open en bloot.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » do 4 apr, 2013 14:42

Ach en paradepaartje is leuk, maar dan word de eend niet gebruikt waar hij voor bedoeld is: RIJDEN. Onze eend is/word ook niet perfect, maar misschien hebben we er juist daarom wel veel plezier van.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 4 apr, 2013 17:13

Ik durfde mijn gerestaureerde eend nergens te parkeren. Bang voor schade aan de pas (professioneel) gespoten lak. In mijn automobiele carrière zijn vreemd genoeg alle schades door anderen op parkeerplaatsen veroorzaakt....

Je hebt gelijk, een eend is om te rijden. Daarom doe ik mijn huidige projectje met een rollertje en die wordt bijna net zo mooi maar minder kostbaar en eenvoudig bij te werken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » do 4 apr, 2013 21:34

Ik moet er niet aan denken zo'n strak gerestaureerde auto, je wilt haar graag zo houden dus eigenlijk durf je er nauwelijks in te rijden, ze kosten bergen geld en staan vervolgens meer dan de helft van het jaar binnen.
Ik heb de Dyane vooral voor het rijden, de fun en de ontspanning. Ze hoeft niet strak te wezen, ze mag een butsje hebben, of een deukje, dat er hier en daar een ander kleurtje op zit, ik vind het allemaal best.
Pak de roest problemen aan, zoveel mogelijk zorg dat ze het noodzakelijk onderhoud krijgt, en wil er vooral van genieten.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
dezilverlinde
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
Locatie: Heeze
Contacteer:

Bericht door dezilverlinde » vr 5 apr, 2013 06:40

Helemaal mee eens! Mijn Dyane is ook lekker origineel en absoluut niet netjes. Studentikoos opgeknapt. Bewust gedaan want zo deed men dat in de jaren 70 en 80 ook. Vind persoonlijk dat dat mag bij een A type. Vindt dat perfecte meer iets voor een kever of zoiets... Het moet goed zijn, verder vind ik het wel prima... Nu begrijp ik ineens die gedeukte schermen aan de rechter zijkant, Laurena :twisted: . Hoop dat je regelmatig een fotootje post!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » za 6 apr, 2013 03:01

Grappig dat er hier meer mensen zo over hun eend denken. Maar meerijdertje laat je niet ontmoedigen hoor, een eend is iets persoonlijks. Aan de staat kun je het karakter van de bereider aflezen, met wat uitdeuken, een paar verse spatborden, nieuwe bekeledining en in jouw geval geloof ik een nieuw chassis? Dan ben je een heel eind. Een perfecte eend kost ontzettend veel geld. Een goede eend, waarbij alle roestproblemen enz goed zijn aangepakt, maar met een minder perfect uiterlijk is gewoon goed te doen. Je moet er gewoon plezier van hebben, daar heb je zo'n auto voor. Ik heb een kennis die bij een eendengarage werkt en die krijgt regelmatig eenden voor een beurt en een keuring, terwijl ze na de laatste apk maar 250 km hebben gereden!! Kijk dat vind ik nou zonde van je €5000 prfessionele (LATEN DOEN) restauratie en spuitbeurt. Veel plezier met charlie.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » za 6 apr, 2013 03:13

Oh ja maak vooral ook veel foto's kunnen we hier ook van charlie genieten:-) maar serieus ik heb ook redelijk wat foto's genomen en het is nog te kort, maak ook foto's voordat je dingen uit elkaar haalt. Ik heb in het begin van onze restauratie wat hulp gehad, nu loop ik af en toe tegen een probleem aan: hoe zat dat ook al weer, waar zit dit aan vast? Een foto zegt meer dan een paar regels tekst op een forum.

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » za 6 apr, 2013 11:03

Geweldig al die gebruikers!

Maakt mijn dag weer helemaal goed!!!

En de Charly gewoon eerst even flink cleaneren en plekjes bijwerken, eerst leren van je eerste project .Dan kan je later altijd nog een perfect exemplaar maken waarvoor je altijd en eeuwig stalling nodig hebt en zo duur is geworden dat je nergens " gemakkelijk " je auto meeneemt zoals al eerder gezegd...

GR, Luc
Duck your life

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » zo 7 apr, 2013 08:54

Ik heb mijn Dyane tot zeer goede staat gebracht en begint nu al weer te roesten. En verder al kleine plekjes waar ik me niet druk om maak. Je moet zo denken hoe netter de 2cv of Dyane hoe meer werk je er aan hebt.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 2 jul, 2012 18:01
Locatie: Etten-Leur

Bericht door meerijdertje1996 » ma 8 apr, 2013 21:06

net een nieuwe grill gekocht voor 20 euro!

Afbeelding
Charleston uit 1983, aka mijn lieve Charlie <3

het kuikentje groeit langzaam op!

''when people say ''duck'' I say: WHERE?!?!''

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » ma 8 apr, 2013 21:51

Ik zeg: Goed bezig!
Citroen 2cv6 special 1986

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 8 apr, 2013 22:46

De eerste stap in de goede richting!

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 2 jul, 2012 18:01
Locatie: Etten-Leur

Bericht door meerijdertje1996 » di 9 apr, 2013 11:18

net goed nieuws gehoord:

charlie zal 11 mei hoogstwaarschijnlijk APK worden gekeurd en dan mag hij de weg op!!

het enigste probleem is dat Yvo de papieren nog niet heeft gestuurd, dus hij staat nog steeds niet op mijn naam... :evil: :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door meerijdertje1996 op di 9 apr, 2013 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Charleston uit 1983, aka mijn lieve Charlie <3

het kuikentje groeit langzaam op!

''when people say ''duck'' I say: WHERE?!?!''

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 9 apr, 2013 14:26

Zo hee dat gaat beter dan verwacht, lekker hoor :lol:

Plaats reactie