Pagina 1 van 5

Charlie's restauratie

Geplaatst: do 4 apr, 2013 11:34
door meerijdertje1996
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Charlie staat nu al sinds 16 maart in Kruisland.
Martien heeft er al naar gekeken, en na een nieuwe accu erin te hebben gezet, motorolie bij te hebben gevuld en wat benzine in de tank te hebben gedaan, draaide hij de startsleutel om.
Dit zorgde voor goed nieuws en veel vreugde: Charlie loopt en rijdt!
Ook zijn we tot de conclusie gekomen dat Charlie zeker geen paradepaardje zal worden, daar is hij te slecht voor.
Wat er waarschijnlijk gebeurd is: Charlie heeft een keer op zijn kant gelegen.
Hierdoor zijn de daklijsten en een gedeelte van de koets lichtelijk naar binnen gebogen. Dit is de reden dat de deur aan de bestuurderskant niet goed sluit, en wat andere kleinigheidjes.
Ook heeft Charlie een voor keuring gekregen bij de apk. Hieruit is een lijstje gekomen met wat er nou allemaal moet gebeuren.
Wat dit precies is weet ik nog niet, maar in ieder geval moet hij een nieuw chassis en een remrevisie.
Ook moet er een nieuw dakje op en heeft hij 2 nieuwe achterbanden nodig. De voorbanden zijn daarentegen zo goed als nieuw!
Ook zijn er plannen gemaakt voor een rechter achteruitkijkspiegel, een nieuwe grill en gaan we de stoelen opvullen. (de bekleding is nog goed, hij hangt alleen nogal los) (zie foto)
In de achterbak mist ook het stuk wat over het reservewiel heen zit. (het wiel ligt er wel)
Ook ga ik ergens goedkoop een aantal spatlappen en een setje Robri sierstukken kopen voor op de spatborden.
We hebben ook bewijs nu dat Charlie wel degelijk een originele Charleston is uit 1983.
De originele bekleding en Citroen matjes zaten er ook nog in!
Nu is het nog wachten op de papieren zodat we die over kunnen laten schrijven door de RDW.[/b]

Geplaatst: do 4 apr, 2013 12:17
door Tom Duckpower
Over het reservewiel hoort niks te liggen...
Ligt gewoon open en bloot.

Geplaatst: do 4 apr, 2013 14:42
door schermer
Ach en paradepaartje is leuk, maar dan word de eend niet gebruikt waar hij voor bedoeld is: RIJDEN. Onze eend is/word ook niet perfect, maar misschien hebben we er juist daarom wel veel plezier van.

Geplaatst: do 4 apr, 2013 17:13
door TB
Ik durfde mijn gerestaureerde eend nergens te parkeren. Bang voor schade aan de pas (professioneel) gespoten lak. In mijn automobiele carrière zijn vreemd genoeg alle schades door anderen op parkeerplaatsen veroorzaakt....

Je hebt gelijk, een eend is om te rijden. Daarom doe ik mijn huidige projectje met een rollertje en die wordt bijna net zo mooi maar minder kostbaar en eenvoudig bij te werken.

Geplaatst: do 4 apr, 2013 21:34
door JanR
Ik moet er niet aan denken zo'n strak gerestaureerde auto, je wilt haar graag zo houden dus eigenlijk durf je er nauwelijks in te rijden, ze kosten bergen geld en staan vervolgens meer dan de helft van het jaar binnen.
Ik heb de Dyane vooral voor het rijden, de fun en de ontspanning. Ze hoeft niet strak te wezen, ze mag een butsje hebben, of een deukje, dat er hier en daar een ander kleurtje op zit, ik vind het allemaal best.
Pak de roest problemen aan, zoveel mogelijk zorg dat ze het noodzakelijk onderhoud krijgt, en wil er vooral van genieten.

Geplaatst: vr 5 apr, 2013 06:40
door dezilverlinde
Helemaal mee eens! Mijn Dyane is ook lekker origineel en absoluut niet netjes. Studentikoos opgeknapt. Bewust gedaan want zo deed men dat in de jaren 70 en 80 ook. Vind persoonlijk dat dat mag bij een A type. Vindt dat perfecte meer iets voor een kever of zoiets... Het moet goed zijn, verder vind ik het wel prima... Nu begrijp ik ineens die gedeukte schermen aan de rechter zijkant, Laurena :twisted: . Hoop dat je regelmatig een fotootje post!

Geplaatst: za 6 apr, 2013 03:01
door schermer
Grappig dat er hier meer mensen zo over hun eend denken. Maar meerijdertje laat je niet ontmoedigen hoor, een eend is iets persoonlijks. Aan de staat kun je het karakter van de bereider aflezen, met wat uitdeuken, een paar verse spatborden, nieuwe bekeledining en in jouw geval geloof ik een nieuw chassis? Dan ben je een heel eind. Een perfecte eend kost ontzettend veel geld. Een goede eend, waarbij alle roestproblemen enz goed zijn aangepakt, maar met een minder perfect uiterlijk is gewoon goed te doen. Je moet er gewoon plezier van hebben, daar heb je zo'n auto voor. Ik heb een kennis die bij een eendengarage werkt en die krijgt regelmatig eenden voor een beurt en een keuring, terwijl ze na de laatste apk maar 250 km hebben gereden!! Kijk dat vind ik nou zonde van je €5000 prfessionele (LATEN DOEN) restauratie en spuitbeurt. Veel plezier met charlie.

Geplaatst: za 6 apr, 2013 03:13
door schermer
Oh ja maak vooral ook veel foto's kunnen we hier ook van charlie genieten:-) maar serieus ik heb ook redelijk wat foto's genomen en het is nog te kort, maak ook foto's voordat je dingen uit elkaar haalt. Ik heb in het begin van onze restauratie wat hulp gehad, nu loop ik af en toe tegen een probleem aan: hoe zat dat ook al weer, waar zit dit aan vast? Een foto zegt meer dan een paar regels tekst op een forum.

Geplaatst: za 6 apr, 2013 11:03
door gelemotor
Geweldig al die gebruikers!

Maakt mijn dag weer helemaal goed!!!

En de Charly gewoon eerst even flink cleaneren en plekjes bijwerken, eerst leren van je eerste project .Dan kan je later altijd nog een perfect exemplaar maken waarvoor je altijd en eeuwig stalling nodig hebt en zo duur is geworden dat je nergens " gemakkelijk " je auto meeneemt zoals al eerder gezegd...

GR, Luc

Geplaatst: zo 7 apr, 2013 08:54
door BasvanEerden
Ik heb mijn Dyane tot zeer goede staat gebracht en begint nu al weer te roesten. En verder al kleine plekjes waar ik me niet druk om maak. Je moet zo denken hoe netter de 2cv of Dyane hoe meer werk je er aan hebt.

Geplaatst: ma 8 apr, 2013 21:06
door meerijdertje1996
net een nieuwe grill gekocht voor 20 euro!

Afbeelding

Geplaatst: ma 8 apr, 2013 21:51
door 2cvmaarten
Ik zeg: Goed bezig!

Geplaatst: ma 8 apr, 2013 22:46
door Thijs
De eerste stap in de goede richting!

Geplaatst: di 9 apr, 2013 11:18
door meerijdertje1996
net goed nieuws gehoord:

charlie zal 11 mei hoogstwaarschijnlijk APK worden gekeurd en dan mag hij de weg op!!

het enigste probleem is dat Yvo de papieren nog niet heeft gestuurd, dus hij staat nog steeds niet op mijn naam... :evil: :evil: :evil:

Geplaatst: di 9 apr, 2013 14:26
door schermer
Zo hee dat gaat beter dan verwacht, lekker hoor :lol: