Pagina 1 van 1
Visa cylinders en koppen + keuze onderblok / afbouw
Geplaatst: za 20 apr, 2013 15:11
door AK350
Ik heb een kaal Visa V06-665 blok aangeschaft;
onderblok cylinders+koppen (ik heb geen visa ontsteking, carburateur etc.)
Nu wil ik deze verder afbouwen voor in een 2cv.
Een optie zou zijn een aangepast 2cv onderblok aan te schaffen en hier de Visa cylinders op te monteren.
Past hier een 2cv en/of visa spruitstuk op en welke carburateurs zou ik kunnen gebruiken ?
Re: Visa cylinders en koppen + keuze onderblok / afbouw
Geplaatst: za 20 apr, 2013 16:49
door LPGo
AK350 schreef:Ik heb een kaal Visa V06-665 blok aangeschaft;
onderblok cylinders+koppen (ik heb geen visa ontsteking, carburateur etc.)
Nu wil ik deze verder afbouwen voor in een 2cv.
Een optie zou zijn een aangepast 2cv onderblok aan te schaffen en hier de Visa cylinders op te monteren.
Past hier een 2cv en/of visa spruitstuk op en welke carburateurs zou ik kunnen gebruiken ?
Ontsteking kan ik je mee helpen 1-2-Spark. Visa spruitstuk zou moeten passen lijkt mij.
2cv spruitstuk weet ik niet (het Visa spruitstuk is een beetje variabel gemaakt dus dat is aan te passen. Carburateur zou ik van Visa nemen die is beter afgestemd op de grotere inhoud. 2v kan ook maar is voor mijn gevoel niet ideaal je laat wat vermogen liggen.
Geplaatst: zo 21 apr, 2013 02:17
door AK350
De 1-2 spark lijkt mij een mooie optie.
Zeker omdat ik het blok voor mijn te bouwen raid eend wil gebruiken en niet weet wat voor brandstofkwaliteit ik in Afrika / Azie tegenkom.
De programmeerbare ontstekingscurves kunnen dan een uitkomst zijn.
Onderblok ben ik nog niet uit, Betrouwbaarheid is zeer belangrijk.
Van dit laatste model visablok heb ik gelezen dat de legering zwakker is en daardoor het carter kwetsbaarder.
Een eerder model 630 visa carter zou misschien ook passen ?
De aangepaste 2cv carters worden ook al met touareg e.d. gebruikt, voordeel is dat ik dan ook eenvoudig een 2e ontsteking als backup kan plaatsen.
(Als versnellingsbak denk ik aan een Mehari versnellingsbak met Quaife differentieel)
Geplaatst: zo 21 apr, 2013 07:02
door Peter v G
Ga je raid's doen waar meerdere 2cv's aan meedoen?
En zou je eventueel van anderen hun spares willen gebruiken dan zou ik alles zo eenvoudig mogelijk houden zodat uitwisselen mogelijk is.
Ook alles wat extra is is een extra zorg of het wel heel blijft.......
Met bijvoorbeeld de Touareg Trail is al gebleken dat de lichste auto vaak het verst komt.
De VGS blokken hebben zich ondertussen bewezen en mocht het toch noodzakelijk zijn, eenvoudig te vervangen omdat er verder 2cv onderdelen worden gebruikt. Bij een visa conversie wordt het al weer lastiger.
Geplaatst: zo 21 apr, 2013 14:00
door AK350
Hallo Peter,
Ik wil een wereldreis gaan maken met de 2cv.
Door Afrika / Azie. Onderdelen zal ik onderweg nauwelijks kunnen krijgen, dus zal voornamelijk op een betrouwbare lichte 2cv aangewezen zijn en de minimale reservedelen die ik zelf mee kan slepen.
Geplaatst: do 23 mei, 2013 23:23
door AK350
Het Visablok is gedemonteerd, Cylinders en koppen zien er vrij goed uit.
Helaas bleek de Visa krukas defect; Big end lager stuk.
Wel jammer want ik zag dat ik de Visa krukas ook had kunnen laten aanpassen zodat deze in een 2cv onderblok past.
Alles word dus op een aangepast 2cv onderblok verder afgebouwd, met 2cv krukas / nokkenas.
Bijkomend voordeel aan de Visa v06-665 koppen/motor is dat deze op 95 ongelood mag rijden.
Geplaatst: vr 24 mei, 2013 08:59
door Twécévé
AK350 schreef:Hallo Peter,
Ik wil een wereldreis gaan maken met de 2cv.
Door Afrika / Azie.
WOW
Dat verdient (t.z.t. dan wel een eigen draadje of blog). Hou ons op de hoogte!
Geplaatst: vr 24 mei, 2013 09:14
door AK350
Ja, ik houd jullie zeker op de hoogte, ik zal als ik verder ben nog foto's posten van bouw 2cv en motor.
Tijdens de reis zelf moet ik nog zien of ik een blog of iets kan bijhouden, moet nog uitzoeken hoe ik dat het makkelijkst doe.
Maar zal zeker ook hier blijven posten, zal onderweg ook wel eens hulp of advies in moeten winnen. Maar probeer alles zo degelijk mogelijk aan te pakken
Geplaatst: vr 24 mei, 2013 09:38
door vanVeller
Tegenwoordig is overal internet te vinden, de inhaalslag in Afrika met internet is enorm snel gegaan. Gelukkig weten ze niets van beveiliging en kan je zo via WiFi internet gebruiken.
Tijdens mijn laatste keer Touareg Trail heb ik Facebook gebruikt en dat ging super, iedereen krijgt het automatisch in het nieuwsoverzicht en reacties geven gaat simpel.
Geplaatst: zo 3 nov, 2013 13:32
door 2Camargue
Persoonlijk zou ik uit de Sahara en contreien blijven. Gezien de onrust die daar heerst . Anders kon je wel is 4 jaar onderweg zijn