Stationair problemen; weer gedonder

Alles over visa-conversies.
Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » di 7 mei, 2013 17:52

Ik snapte het!

Ben er inmiddels achter dat het niks met het mengel te maken heeft. Vanavond haal ik de carburateur (en dus de olievulpijp blabla) er weer af.

Ga hem nogmaals nalopen of hij wel helemaal glad is en zal de gaskleppen controleren of ze spelingsvrij zijn.

Hoe kun je dat het beste doen? Het bleek dat ik het verkeerd had met de as. Die zit wel degelijk vast.

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » di 7 mei, 2013 22:18

Zo dan.

Vanavond gebruik om de carburateur nogmaals te demonteren en door mijn vader alles extra glad te laten schuren. De carbaruteur en spruitstuk zijn nu wel zo verschrikkelijk mooi glad..

Ook alle sproeiers nogmaals doorgeblazen.

Stationair lopen? Ho maar.

Echt afslaan doet ze nu niet meer. Het is meer een beetje op 1 been hikken als ze warm is...

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 8 mei, 2013 08:03

Begin met beide gaskleppen net niet dicht te zetten en daarna de eerste klep steeds iets verder open tot hij blijft draaien.Daarna afstellen zoals eerder beschreven.Weet je zeker of de kleppen goed gesteld zijn?

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » wo 8 mei, 2013 18:19

Ik zie dat stellen met gaskleppen helaas niet zitten. Dat gaat echt mijn pet te boven..

Zit nu aan een andere carburateur te denken en wil eigenlijk deze: http://link.marktplaats.nl/674228595 wel eens proberen.

Weet iemand of die wel voor een Visa is? Of is dit er gewoon een van een 2cv?

EDIT: is gewoon van een Visa.

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » wo 8 mei, 2013 22:33

Ronnie1 schreef:Ik zie dat stellen met gaskleppen helaas niet zitten. Dat gaat echt mijn pet te boven..

Zit nu aan een andere carburateur te denken en wil eigenlijk deze: http://link.marktplaats.nl/674228595 wel eens proberen.

Weet iemand of die wel voor een Visa is? Of is dit er gewoon een van een 2cv?

EDIT: is gewoon van een Visa.
Edit 2: vanavond de sensoren schoongemaakt, bougies gechecked en alle aardes gecontroleerd. 0,0 verschil :evil:

Het begin zowaar pesterij te lijken. Te carburateur sist ook enorm als hij staat te hikken.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 9 mei, 2013 15:33

Ja,die carburator van Marktplaats is voor een Visa club.

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » vr 17 mei, 2013 18:56

Gerard2cv had helemaal gelijk!

Het was gewoon een combi van de gasklep en de co schroef.

Toch blijf ik het gek vinden dat het allemaal ineens anders was...

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » ma 20 mei, 2013 18:31

Helaas! Het probleem blijkt nog niet weg te zijn.

Weer met remmenreiniger gaan spuiten en de motor reageert hier direct op. Zie filmpje, waar zou nou het probleem kunnen zitten?

http://www.youtube.com/watch?v=jIXCeklP0uc

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 21 mei, 2013 08:40

Je zag zelf,dat als je op de flens van het inlaatspruitstuk,en op de carburator voetpakking spoot,De motor harder ging lopen.
Dus die moeten vlak zijn.
Let op,als je het spruitstuk los haalt,Pakkingen vernieuwen.Dan als het er weer op zit.Aan 1 kant de kop los maken en weer vast trekken.Dan draaien de koppen zich naar het spruitstuk.
De vlakken van de koppen zijn afhankelijk van elkaar draaibaar

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » do 29 mei, 2014 13:37

Goh, subtiele KICK.

Het is achteraf allemaal goedgekomen vorig jaar door vloeibare pakking aan de buitenkant te smeren. Dit heeft goed gewerkt tot ca 2 maanden terug.

Ik heb toen de carburateur vervangen door een andere en hiervan de voet echt verschrikkelijk vlak gemaakt. Nieuwe pakkingen ertussen en klaar. Echter wou hij toen nog niet stationair lopen..

Achteraf bleek dit op te lossen te zijn met het bijstellen van de stationair schroef, het iets opboren van de stationair sproeier en het bijstellen van de CO schroef.

Ik ben er daarna lekker mee naar de ardennen geweest en heb er tal van ritten mee gemaakt. Tot 2 weken terug..

Ik rij de snelweg af en sta bij de stoplichten.. He, motor uit.. Weer starten wat overigens direct gebeurde maar stationair lopen ho maar..

Ik ben er wel mee thuis gekomen want zolang je het gas erop houd gaat het prima. Circa boven de 2000 toeren per minuut gaat het allemaal prima, maar daarna valt ze gewoon uit.

Ik dacht, nou er zal wel een sproeier verstopt zitten dus alles doorgeblazen maar het mag niet baten. Sensoren schoongemaakt en dat maakt ook geen verschil.

Wat zie ik hier over het hoofd? Ik snap er geen zak meer van..

Zal het dan toch in de onsteking zitten? Maar 't zou raar zijn als dat in een keer zo zou zijn..

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 2 jun, 2014 16:49

Kan ook zijn dat er een sensor kapot is of iig niet goed genoeg werkt. Heb ik ook een keer gehad. Werkt bij jou de afsluiter voor de stationair sproeier nog??? Zo nee ding eruit draaien en pinnetje afknippen, afsluiter er weer in schroeven en klaar!

Ik denk dat dat het nu is.

Greetzzz, Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » ma 2 jun, 2014 17:51

Kan het zijn dat de nullast sproeier niet goed de zien is op t filmpje of is dat alleen bij een 2cv :?:

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 2 jun, 2014 18:35

Sensor probleem heb ik ook eens gehad, nieuwe er in en liep weer als een zonnetje.

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » ma 2 jun, 2014 20:25

Ja? dus ook onder een bepaald aantal toeren gewoon wegvallen terwijl je geen valse lucht en een schone carb hebt? Ik heb dus geprobeerd wat hij doet zonder 1 sensor en dan start hij niet eens..

Dat pennetje is er al af :)

Die nullast sproeier is idd alleen van een 2cv.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 3 jun, 2014 11:29

net juist onder bepaald aantal toeren, ligt er een beetje aan welke sensor niet goed is. De top end sensor of de maximale voor onsteking sensor. Wat ook nog een probleem kan zijn is de vacuum vervroeger, deze vervroegt een extra 10 graden, dat is dat witte tonnetje welke met een slangetje aan je carburateur zit.

Plaats reactie