Slotcilinder vraagje
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Slotcilinder vraagje
Ik heb nieuwe slotcilinders, maar als ik die plaats moet ik de sleutel rechts om draaien om de deur van het slot te halen. Precies andersom dan met de oude cilinders. Op de cilinder zit een aanslag nok deze zit bij de nieuwe cilinders aan de andere kant dan bij de oude.
Iemand een idee hoe je dit op kunt lossen? Is het b.v. mogelijk om het oude huis van de cilinder te gebruiken en de bewegende pallen over te zetten?
Iemand een idee hoe je dit op kunt lossen? Is het b.v. mogelijk om het oude huis van de cilinder te gebruiken en de bewegende pallen over te zetten?
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Nee de originele sloten zijn rondom rond, maar de nieuwe hebben aan één zijde een verjonging. Tevens zijn de sloten aan de buitenrand erg slecht afgewerkt. Valt mij erg tegen. Ze komen van een bekend Frans bedrijf.AZL57 schreef:kun je de pallen in de cylinder niet omkeren?
Aanslagnok omcirkeld.

Ruwe kant omcirkeld. Linker zijde is rond, andere kant is verjongt.

- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Op Citromobiel de leverancier er op aan gesproken. Hij kende het probleem niet, maar het was hem wel opgevallen dat er eenden zijn waarbij je verkeerd om moet draaien. Zonder problemen heeft hij het setje terug genomen en kreeg ik mijn geld terug. Zeer goede service.
Bij een andere leverancier een ander setje gekocht, binnenkort eens inbouwen.
Bij een andere leverancier een ander setje gekocht, binnenkort eens inbouwen.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Ik heb die ervaring helaas ook... van kleine irritaties tot je afvragen hoe men het durft te verkopen.AZL57 schreef:succes, ik loop de laatste tijd steeds vaker tegen slechte nieuwe onderdelen op. Moeten we niet eens een zwarte lijst gaan aanleggen met z'n allen?
Dus goed blijven opletten wat je koopt en direct klachten bij de leverancier neerleggen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb de nieuwe slotcilinders ingebouwd en deze zijn wel goed. Hoe kun je de goede herkennen?
Houd de cilinder zo dat je op het excenter kijkt. Als het excenter naar onderen staat, moet de aanslagnok aan de rechter zijde zitten.
Beide sets waren van het merk Ronis.
Alleen jammer dat er geen Citroen logo op de nieuwe sleutels staat.
Houd de cilinder zo dat je op het excenter kijkt. Als het excenter naar onderen staat, moet de aanslagnok aan de rechter zijde zitten.
Beide sets waren van het merk Ronis.
Alleen jammer dat er geen Citroen logo op de nieuwe sleutels staat.
Ik heb sinds kort ook nieuwe sloten. Als ik de sleutel om draai komt de cilinder er gewoon uit zetten. Vandaag was het zelfs zo erg dat de sleutel geen kant meer in wilde of eruit. Ik heb even de leverancier gemaild want het werkt niet.
Misschien met haar 1,54 wel de kleinste eend rijdster van NL..
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
Zit dat kleine metalen veertje/ beugeltje wel goed op z'n plek?013 schreef:Ik heb sinds kort ook nieuwe sloten. Als ik de sleutel om draai komt de cilinder er gewoon uit zetten. Vandaag was het zelfs zo erg dat de sleutel geen kant meer in wilde of eruit. Ik heb even de leverancier gemaild want het werkt niet.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987