Voorstellen
Voorstellen
Dag allemaal,
Mijn naam is Jaap, ik ben 63 jaar en ik kom uit Maastricht. Ik ben op dit moment nog niet in het bezit van een 2CV, maar onlangs kwam bij mij het idee weer op om er een aan te schaffen. Het is wel heel lang geleden dat ik zelf in het bezit was van een 2CV, ongeveer 25 jaar geleden. Desondanks vond ik het een heel prettig wagentje.
Onlangs ben ik parttime gaan werken vanwege de leeftijd en voorzie ik dat ik meer tijd omhanden heb. Derhalve wil ik er ook een projekt van maken, het moet geen kant en klare auto zijn.
Aangenaam kennis te maken!
(bericht aangepast, heb het nagezocht en het is 25 jaar geleden)
Mijn naam is Jaap, ik ben 63 jaar en ik kom uit Maastricht. Ik ben op dit moment nog niet in het bezit van een 2CV, maar onlangs kwam bij mij het idee weer op om er een aan te schaffen. Het is wel heel lang geleden dat ik zelf in het bezit was van een 2CV, ongeveer 25 jaar geleden. Desondanks vond ik het een heel prettig wagentje.
Onlangs ben ik parttime gaan werken vanwege de leeftijd en voorzie ik dat ik meer tijd omhanden heb. Derhalve wil ik er ook een projekt van maken, het moet geen kant en klare auto zijn.
Aangenaam kennis te maken!
(bericht aangepast, heb het nagezocht en het is 25 jaar geleden)
Laatst gewijzigd door Twee-cv op ma 6 mei, 2013 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Citroën 2CV, afdoende
Bedankt Boudewijn, dat is wat mij betreft ook zeker de bedoeling, alhoewel ik viet van plan ben er 1 aan te schaffen die simpelweg meteen weer wegrijdt, zoveel zijn er tegenwoordig niet meer! Maar zoals ik zei, er mag best een beetje aan geklust worden, dat maakt de ervaring ook weer leuker.
Citroën 2CV, afdoende
Welkom, en zoals TB al zegt een rijdend project is het leukst, kun je rijden en kun je klussen, en de Eend (of natuurlijk Dyane) geheel naar je eigen smaak aanpassen
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Dat is inderdaad de bedoeling! Ik ben helaas niet zo technisch dat ik een 2CV vanaf de grond uit het niks kan opbouwen, daar heb ik de kennis, tijd en het geld niet voor dus een rijdend project biedt de ultieme oplossing voor mij denk ik. En ik weet er een goeie optie ergens te staan hier in de buurt waarvan ik van plan was om in het weekend eens te gaan kijken. Motorisch moet hij gewoon best goed in orde zijn, het gaat me vooral om het uiterlijk waar wel wat aan geklust mag worden. Ik zal jullie het wel laten weten!
Citroën 2CV, afdoende
Spannend!Twee-cv schreef:Dat is inderdaad de bedoeling! Ik ben helaas niet zo technisch dat ik een 2CV vanaf de grond uit het niks kan opbouwen, daar heb ik de kennis, tijd en het geld niet voor dus een rijdend project biedt de ultieme oplossing voor mij denk ik. En ik weet er een goeie optie ergens te staan hier in de buurt waarvan ik van plan was om in het weekend eens te gaan kijken. Motorisch moet hij gewoon best goed in orde zijn, het gaat me vooral om het uiterlijk waar wel wat aan geklust mag worden. Ik zal jullie het wel laten weten!
Motorisch is een 2cv best duurzaam en is dat vaak hetgeen dat het langst meegaat.
Het chassis is toch wel het belangrijkst net als de staat van het koetswerk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987