Azam 1964
Geplaatst: do 16 mei, 2013 16:13
Na enkele maanden A-type loos te zijn en met het mooie weer in aantocht begon het weer te kriebelen.
Al diverse A-types gehad waaronder diverse 2cv's, ami en acadiane. Aanbod van de a-types is reuze en daarmee de keuze ook. Weer een besteller of juist weer een open dak. Voor het laatste gekozen en na wat speuren uitgekomen op een Azam6 uit 64.
Deze dame stond al enkele jaren te verstoffen en niemand wilde haar hebben zo leek het. Ik heb haar daarom maar bevrijd uit die donkere schuur
Inmiddels staat ze in de garage en na een eerste voorkeuring kwamen er nogal wat gebreken aan het licht. Gelukkig te overzien maar al met al heel wat werk. Eerst alle aandrijfassen voorzien van nieuwe kruisstukjes, remmen gesteld, lampjes vernieuwen, bedrading fatsoeneren en nieuwe ruitenwissers.
Fusees en banden achter waren aandachtspunten dus die volgen later dit jaar. Nu eerst APK en rijden en de kinderziektes na jaren stalling eruit halen. Zo wil ze nog moeilijk aanslaan. Waarschijnlijk vuil in carberateur want na een snifje remmenreiniger loopt ze direct.
Het vreemde is dat de azam volgens mij geleverd is met een centrifugaalkoppeling. Zit er zo te zien ook in maar lijkt wel vast te staan dus nu koppelen en rijden als een gewone eend. Dat wordt een leuk klusje voor de warmere dagen.
Al diverse A-types gehad waaronder diverse 2cv's, ami en acadiane. Aanbod van de a-types is reuze en daarmee de keuze ook. Weer een besteller of juist weer een open dak. Voor het laatste gekozen en na wat speuren uitgekomen op een Azam6 uit 64.
Deze dame stond al enkele jaren te verstoffen en niemand wilde haar hebben zo leek het. Ik heb haar daarom maar bevrijd uit die donkere schuur
Inmiddels staat ze in de garage en na een eerste voorkeuring kwamen er nogal wat gebreken aan het licht. Gelukkig te overzien maar al met al heel wat werk. Eerst alle aandrijfassen voorzien van nieuwe kruisstukjes, remmen gesteld, lampjes vernieuwen, bedrading fatsoeneren en nieuwe ruitenwissers.
Fusees en banden achter waren aandachtspunten dus die volgen later dit jaar. Nu eerst APK en rijden en de kinderziektes na jaren stalling eruit halen. Zo wil ze nog moeilijk aanslaan. Waarschijnlijk vuil in carberateur want na een snifje remmenreiniger loopt ze direct.
Het vreemde is dat de azam volgens mij geleverd is met een centrifugaalkoppeling. Zit er zo te zien ook in maar lijkt wel vast te staan dus nu koppelen en rijden als een gewone eend. Dat wordt een leuk klusje voor de warmere dagen.