LPGo's Ami 8 berline 09-80-MS
Geplaatst: ma 20 mei, 2013 00:49
Bij deze zoals beloofd een topic over mijn nieuwste aanwinst....
Een orginele Nederlandse Ami 8 berline uit 1970, aangeboden op marktplaats...
Gelet op de aankomende belastingmaatregel vond ik dit een mooie gelegenheid, dus maar een bod gedaan.... en tot mijn verbazing mocht ik gaan kijken.
Toen ik haar zag en er ook nog schijfremmen inzaten (moet een van de eerste zijn geweest) was ik verkocht....... en de auto dus ook.......
Aparte combinatie voor mij, wel nog de schuifruitjes voren maar niet de trommelremmen.....
Bovenstaande foto's vorige week ook al hier gepost waardoor ik door Renegier getipt werd....
De auto schijnt van een bakker uit Veulen te zijn geweest en de km stand is orgineel...
Nog geen 27000km....... het schijnt de enige nog overgebleven Nederlandse Ami 8 op orgineel kenteken te zijn deze kleur , ik vind het allemaal prachtig.......
Afgelopen zaterdag heb ik haar opgehaald.
Afgesproken met de vorige eigenaar dat ik er aan mocht sleutelen omdat de remmen volgens hem vastzaten en ik haar wilde triangelen.....
Dus dan maar even de remtrommels eraf gehaald en inderdaad de vetkapjes zijn gewoon maagdelijk net zoals de remvoering dikke 4mm dus als nieuw, ze lopen inderdaad aan dus ik durfde het niet aan om haar zo mee te nemen.....
Dus de auto heeft inderdaad maar 27000 km gereden....
Daarna aan de triangel mee naar huis, wat wederom zonder problemen gegaan is
Nog even een kleine foto sessie
en nog even langs de wasserette..
Gisteren middag nog even de motorkap en front met commandant nummer 3 behandelt en het valt me niet tegen, er komt zowaar wat glans naar boven.....
Vandaag nieuwe olie in het blok gedaan, het is nog een blok zonder extern oliefilter
dus dat wordt wat vaker olie wisselen...
Na een uurtje had ik de motor aan het lopen en na een half minuutje te hebben gelopen op een bypass, begon de benzine pomp zowaar benzine aan te leveren...
Het motortje loopt dus en nog mooi ook.....
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wTKWzW_I-U
Morgen maar weer een stukje poetsen en daarna het laswerk maar eens inventariseren..
wordt vervolgd......
Een orginele Nederlandse Ami 8 berline uit 1970, aangeboden op marktplaats...
Gelet op de aankomende belastingmaatregel vond ik dit een mooie gelegenheid, dus maar een bod gedaan.... en tot mijn verbazing mocht ik gaan kijken.
Toen ik haar zag en er ook nog schijfremmen inzaten (moet een van de eerste zijn geweest) was ik verkocht....... en de auto dus ook.......
Aparte combinatie voor mij, wel nog de schuifruitjes voren maar niet de trommelremmen.....
Bovenstaande foto's vorige week ook al hier gepost waardoor ik door Renegier getipt werd....
De auto schijnt van een bakker uit Veulen te zijn geweest en de km stand is orgineel...
Nog geen 27000km....... het schijnt de enige nog overgebleven Nederlandse Ami 8 op orgineel kenteken te zijn deze kleur , ik vind het allemaal prachtig.......
Afgelopen zaterdag heb ik haar opgehaald.
Afgesproken met de vorige eigenaar dat ik er aan mocht sleutelen omdat de remmen volgens hem vastzaten en ik haar wilde triangelen.....
Dus dan maar even de remtrommels eraf gehaald en inderdaad de vetkapjes zijn gewoon maagdelijk net zoals de remvoering dikke 4mm dus als nieuw, ze lopen inderdaad aan dus ik durfde het niet aan om haar zo mee te nemen.....
Dus de auto heeft inderdaad maar 27000 km gereden....
Daarna aan de triangel mee naar huis, wat wederom zonder problemen gegaan is
Nog even een kleine foto sessie
en nog even langs de wasserette..
Gisteren middag nog even de motorkap en front met commandant nummer 3 behandelt en het valt me niet tegen, er komt zowaar wat glans naar boven.....
Vandaag nieuwe olie in het blok gedaan, het is nog een blok zonder extern oliefilter
dus dat wordt wat vaker olie wisselen...
Na een uurtje had ik de motor aan het lopen en na een half minuutje te hebben gelopen op een bypass, begon de benzine pomp zowaar benzine aan te leveren...
Het motortje loopt dus en nog mooi ook.....
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wTKWzW_I-U
Morgen maar weer een stukje poetsen en daarna het laswerk maar eens inventariseren..
wordt vervolgd......