oliedrukcontrolelampje brandt en eend valt stil
- BertosKoekeloeros
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 00:58
- Locatie: België
oliedrukcontrolelampje brandt en eend valt stil
Hallo allemaal,
Zonet een grote tocht gemaakt met m'n 2cv, maar toen ik bijna thuis was viel hij stil (tijdens het rijden tegen een 30 km per uur) en begon m'n contactlampje/oliedrukcontrolelampje te branden.
Even het instructieboekje erbij genomen en daarin stond dat ik het oliepeil moest nakijken. Dat heb ik dan gedaan en er was nog voldoende olie in (zelfs een beetje te veel, maar dit had de garage zo gedaan een 2500 km geleden). De eend lekt amper olie als ze op stal staat.
Ik heb m'n 2cv dan maar terug gestart, zonder enig probleem, en ben er dan mee naar huis gereden. Toen ik net de oprijlaan thuis opreed viel hij terug stil en brandde het lampje ook weer.
Zelf moet ik nog veel leren, heb de eend nu een half jaar, en ik weet dus niet zo goed wat er gaande is. Wie kan me vertellen wat ik moet doen of wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Het is overigens een 2cv spécial van 1980 (:
Zonet een grote tocht gemaakt met m'n 2cv, maar toen ik bijna thuis was viel hij stil (tijdens het rijden tegen een 30 km per uur) en begon m'n contactlampje/oliedrukcontrolelampje te branden.
Even het instructieboekje erbij genomen en daarin stond dat ik het oliepeil moest nakijken. Dat heb ik dan gedaan en er was nog voldoende olie in (zelfs een beetje te veel, maar dit had de garage zo gedaan een 2500 km geleden). De eend lekt amper olie als ze op stal staat.
Ik heb m'n 2cv dan maar terug gestart, zonder enig probleem, en ben er dan mee naar huis gereden. Toen ik net de oprijlaan thuis opreed viel hij terug stil en brandde het lampje ook weer.
Zelf moet ik nog veel leren, heb de eend nu een half jaar, en ik weet dus niet zo goed wat er gaande is. Wie kan me vertellen wat ik moet doen of wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Het is overigens een 2cv spécial van 1980 (:
2cv spécial '80
en hopelijk nog een dyane in de toekomst!
en hopelijk nog een dyane in de toekomst!
- BertosKoekeloeros
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 00:58
- Locatie: België
hij start steeds meteen terug (: maar dan draait hij onregelmatig stationair.
soms 'tuft' hij ook hard, meestal bij een koude start en daarbuiten ook vaak bij het optrekken in de tweede vitesse. Zou dit kunnen samenhangen met het lampje en stilvallen? en dus een carburatorprobleem zijn?
Ik rij de laatste tijd wel redelijk in de lage toeren, op aanraden van een mijn vader die een ex-dyane rijder is. Hij vond dat ik te laat schakelde en zodus ook te hoog in de toeren ging. De laatste tijd reed ik steeds 50 per uur al in 4e vitesse, vroeger deed ik dit gewoon in 3e.
soms 'tuft' hij ook hard, meestal bij een koude start en daarbuiten ook vaak bij het optrekken in de tweede vitesse. Zou dit kunnen samenhangen met het lampje en stilvallen? en dus een carburatorprobleem zijn?
Ik rij de laatste tijd wel redelijk in de lage toeren, op aanraden van een mijn vader die een ex-dyane rijder is. Hij vond dat ik te laat schakelde en zodus ook te hoog in de toeren ging. De laatste tijd reed ik steeds 50 per uur al in 4e vitesse, vroeger deed ik dit gewoon in 3e.
2cv spécial '80
en hopelijk nog een dyane in de toekomst!
en hopelijk nog een dyane in de toekomst!
Als ze meteen weer start kun je er van uitgaan dat het niet de Bobine is, inderdaad carburateur, en/of benzinepomp is verdacht, om te beginnen de carburateur eens goed (laten) schoonmaken en afstellen.
In de 4e versnelling 50 rijden zou ik niet doen, 50 in zijn derde versnelling en opschakelen bij 60 a 65 km per uur.
Bij moderne auto's kun je rustig in zijn 4e versnelling 50 rijden, het nieuwe rijden, maar met een A type zou ik dat niet doen
In de 4e versnelling 50 rijden zou ik niet doen, 50 in zijn derde versnelling en opschakelen bij 60 a 65 km per uur.
Bij moderne auto's kun je rustig in zijn 4e versnelling 50 rijden, het nieuwe rijden, maar met een A type zou ik dat niet doen
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- BertosKoekeloeros
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 00:58
- Locatie: België
Voor de carburateur kun je ook op het forum zoeken. Daar is vast eea over te vinden. Is niet moeilijk allemaal maar je moet even snappen hoe het in elkaar zit.
50 in 4 is niet aan te raden. Bij constante snelheid gaat het wel maar als je wil versnellen dan moet je echt terug naar 3. Kost je op den duur namelijk de krukas.
50 in 4 is niet aan te raden. Bij constante snelheid gaat het wel maar als je wil versnellen dan moet je echt terug naar 3. Kost je op den duur namelijk de krukas.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Wurg je eigenlijk niet gewoon je motor af met een te hoge versnelling? Ook dan gaat je lampje branden. Op de km-teller zitten rode streepjes of punten dit is de aangave waar je volgens de fabriek moet schakelen. De eerste 2 zijn tamelijk correct de volgende 2 zijn meer bij benadering
diverse Citroens, wat anders.
- BertosKoekeloeros
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 00:58
- Locatie: België
Bedankt voor de info !
Maandag gaat hij op nazicht en wordt de carburator nagekeken.
Ik heb hem vandaag even gestart en hij loopt heel onregelmatig stationair nu...
Ik hoop dat het allemaal mee valt en ik ga terug naar mijn oude gewoonte: 50 in 3e
Maandag gaat hij op nazicht en wordt de carburator nagekeken.
Ik heb hem vandaag even gestart en hij loopt heel onregelmatig stationair nu...
Ik hoop dat het allemaal mee valt en ik ga terug naar mijn oude gewoonte: 50 in 3e
2cv spécial '80
en hopelijk nog een dyane in de toekomst!
en hopelijk nog een dyane in de toekomst!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- BertosKoekeloeros
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 00:58
- Locatie: België
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Franko,
Ik had dit probleem ook, zat hem deels in de carburateur. Pas na ook nog even kleppen stellen liep ie zoals het hoort. Dat niezen heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken.
Succes!
Ik had dit probleem ook, zat hem deels in de carburateur. Pas na ook nog even kleppen stellen liep ie zoals het hoort. Dat niezen heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken.
Succes!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold