Wat is het maximale verschil in wieldruk?
Geplaatst: vr 14 jun, 2013 14:24
Gister avond hadden we een uurtje over en hebben we de wagen hoogte afgesteld.
Dit keer precies op de door citroen voorgeschreven hoogte. Dat is lekker hoog ivm met de belading in de vakantie straks.
Normaal had ik de trekogen gewoon links en rechts even veel slagen op de draadeinden geschroefd en op die manier de auto op de juiste hoogte gezet. Er van uit gaand dat hij dan links en recht dan gelijk zou staan.
Nu vond ik op de site van Burton een handleiding voor het uitwegen van de auto.
Eerst even met de wielen over de weegschaal gereden bleek er op de achter as een verschil van 35kg te zijn in wieldruk links en rechts.
Daarna hebben we de handleiding van Burton gevolgd en de auto een stuk of 10x opgekrikt opgemeten en bijgesteld. Gevolg. Nu staat de auto op de juiste hoogte en is het verschil in wieldruk op de achter as 0kg (beide kanten 180kg de pickup bak is nogal zwaar)
Op de voor as heb ik echter nog een verschil van 10kg 175 links en 185 rechts. Is dat acceptabel ? Zelf dachten wij dat 10kg op 720 kg wel te verwaarlozen is.
Straks nog even sporing checken en 2 nieuwe iets smallere voorbandjes en we zijn klaar voor de vakantie Ben benieuwd of ik het verschil van het uitwegen ga merken met rijden als de motor weer draait.
Dit keer precies op de door citroen voorgeschreven hoogte. Dat is lekker hoog ivm met de belading in de vakantie straks.
Normaal had ik de trekogen gewoon links en rechts even veel slagen op de draadeinden geschroefd en op die manier de auto op de juiste hoogte gezet. Er van uit gaand dat hij dan links en recht dan gelijk zou staan.
Nu vond ik op de site van Burton een handleiding voor het uitwegen van de auto.
Eerst even met de wielen over de weegschaal gereden bleek er op de achter as een verschil van 35kg te zijn in wieldruk links en rechts.
Daarna hebben we de handleiding van Burton gevolgd en de auto een stuk of 10x opgekrikt opgemeten en bijgesteld. Gevolg. Nu staat de auto op de juiste hoogte en is het verschil in wieldruk op de achter as 0kg (beide kanten 180kg de pickup bak is nogal zwaar)
Op de voor as heb ik echter nog een verschil van 10kg 175 links en 185 rechts. Is dat acceptabel ? Zelf dachten wij dat 10kg op 720 kg wel te verwaarlozen is.
Straks nog even sporing checken en 2 nieuwe iets smallere voorbandjes en we zijn klaar voor de vakantie Ben benieuwd of ik het verschil van het uitwegen ga merken met rijden als de motor weer draait.