Pagina 1 van 4

ik weet het niet meer...

Geplaatst: di 18 jun, 2013 19:26
door Eminence Grise
omdat ik problemen bleef houden met de remmen vandaag een nieuwe HRC gemonteerd.Helaas... krijg remmen niet op druk. Heb al een liter LHM erdoor geperst de nippels bijna rond gedraaid en blaren op mn tengels.

WAAR MOET IK NU NOG ZOEKEN.......... : :oops:

Geplaatst: di 18 jun, 2013 19:43
door engbokho
Heb je de remleidingen op de HRC op de goede plek gemonteerd? Anders kan het erg lang duren voordat je goed kan ontluchten.
De leiding naar achter zet je vooraan op de HRC, de voorste remleiding is de leiding die de aansluiting tussen het reservoir heeft.
Bij het rechter achter wiel beginnen met ontluchten.

Geplaatst: di 18 jun, 2013 21:01
door RobM
tussenstukje tussen HRC en rempedaal wel gemonteerd?

alternatieve methode om de HLM in de leidingen te krijgen:
-spuitje van 25 cc zonder naald
-stukje benzineslang
- 2 stukjes slang van ruitenwisservloeistof

remnippel ra open, stukje slang er aan en potje er onder
koppeling achterremleiding op hrc lostraaien
benzineslang er op schuiven
spuitje vullen met HLM, slang ruitenwisservloeistof er op
spuit en slang ontluchten
slang ruitenwisservloeistof in benzineslang, spuit leegdrukken
spuit opnieuw vullen en ontluchten, leegspuiten in leiding,
bij de vierde spuit komt de HLM uit de achterrem
dan remnippel ra dicht en la open, zelfde procedure
voor de voorremmen kan je op dezelfde manier werken

je hebt de remmen nu niet ontlucht, maar wel goed gevuld.

Ik heb het drie dagen geleden op deze manier gedaan. Van mijn vorige eend wist ik dat je eindeloos kan pompen als de leidingen leeg zijn.

Voor het ontwikkelen van deze methode is een kruising tussen HTS en verpleegkunde handig.

Gr Rob

Geplaatst: wo 19 jun, 2013 14:19
door Eminence Grise
vandaag de klauwen maar weer uit elkaar gehaald en voorzien van een ander rubbertje tussen de 2 helften. Blijft hetzelfde. Gekke is dat ik nergens ook maar enig lekje kan bespeuren. De trommels achter zijn en blijven droog en remmen ook, maar ik krijg maar geen druk.... :evil:

Geplaatst: wo 19 jun, 2013 14:21
door Michiel van G.
zit de stift van het pedaal wel goed? Anders kun je trappen tot je een ons weegt maar gebeurt er niets...

Geplaatst: wo 19 jun, 2013 14:28
door Eminence Grise
yep zit allemaal goed......bij het ontluchten komt ook overal lhm uit dus hij spoelt wel door. :lol:

Geplaatst: wo 19 jun, 2013 14:49
door Gerard2cv
Het gaat nu toch lijken op een fout geproduceerde HRC.

Geplaatst: wo 19 jun, 2013 19:11
door achtpeter
Overal komt lhm uit... trommels blijven droog en werken ook... Raar hoor. Hoe kunnen je achterremmen nou werken als je geen druk opbouwt? En dan heb je nog blaren op je handen ook?
Zou het kunnen dat je de primitiefste methode volgt, de schreeuwmethode met een open slangetje op de nippel en een assistent die het rempedaal op commando oppompt? Dan kan het inderdaad lang duren als het remsysteem leeg is geweest. Druk eens een fietsventiel in het uiteinde van het slangetje, zodanig dat het als een terugslagklep werkt.

Geplaatst: wo 19 jun, 2013 22:21
door Spookeend
krijg je helemaal geen druk of pas druk na een keer trappen, en even later is de druk weer weg en weer terug na nogmaals trappen?

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=500 ... mcylinders

(fotos zijn kwijt zie ik....)

Geplaatst: do 20 jun, 2013 18:13
door Eminence Grise
Spookeend schreef:krijg je helemaal geen druk of pas druk na een keer trappen, en even later is de druk weer weg en weer terug na nogmaals trappen?
yep..bouwt wat druk op, niet eens zo heel geweldig en na ff wachten kun je opnieuw beginnen.Wordt er moedeloos van...

Is het een optie om bij de HRC de remleidingen een voor een af te sluiten met een nippel en te kijken welke nu de druk vast houdt en welke niet.??
Zo heb ik misschien wel al een indicatie waar ongeveer te zoeken..

Geplaatst: do 20 jun, 2013 18:29
door joe_catchou
het kan aan de HRC liggen maar ook aan de stof hoesjes als die groen zijn kan het zijn dat die te stug zijn en de pompjes terug naar binnen trekken .
deze kan je vervangen door zwarte die zijn wat zwakker.

Geplaatst: do 20 jun, 2013 21:36
door André Post
Ik denk ook de stofhoesjes achter.
Even modificeren door een veer tussen de zuigers aan te brengen, zo zat het vroeger ook.

Geplaatst: vr 21 jun, 2013 00:55
door TB
Ik heb dat gedoe met die achterste remcilinders ook. Heb ze van 2 verschillende bekende merken geprobeerd en beiden trekken te ver terug. Gevolg: in het begin amper reactie op intrappen van de rem.

Bij de apk geen probleem want als je vol op het pedaal gaat staan werkt het prima. Maar fijn remmen is anders, vooral het doseren is minder nauwkeurig.

Moet er nog eens een oplossing voor vinden. Een veertje van een achterlicht zou goed kunnen. Maar ergens vind ik dit niets omdat het gewoon moet werken als geleverd. Kan er soort van boos om worden. Weer zo een voorbeeld van slechte kwaliteit producten voor de 2cv.

Geplaatst: vr 21 jun, 2013 06:51
door Bull Frog Bleu
Inderdaad en de startende 2cv liefhebber zoekt zich rot.
Zelf ook een keer gehad. Werd mij aangeraden een veertje te gebruiken en jawel als het geen effect had de oude stofkappen. Daarvoor koop je geen nieuw (imitatie) spul.

Geplaatst: vr 21 jun, 2013 08:35
door Gerard2cv
Weet je zeker dat hij goed is aangesloten is.De hoofdremcilinder heeft nl.voor de achterremmen een bodemklep en voor de schijfremmen niet.Dus de achterrem zit aan de voorkant van de auto aangesloten en de schijfremmen aan de carosseriekant.
Speling op het pedaal is 1-5mm.Pedaalhoogte is 143±4 mm.
Ik hoop dat je hier een foutje vind.