Pagina 1 van 1

lavendelblauwe 2cv6 1986 gestrand project gekocht

Geplaatst: zo 23 jun, 2013 00:04
door Jules 2cv
Hoi allemaal!

Ik heb vandaag een gestrand project gekocht. (eend nummer 3, begint een beetje een verslaving te worden :oops: )Het is een lavendelblauwe 2cv6 uit 1986. Hij is voor het laatst gekeurd in 1999 dus hij staat al even binnen :shock: De vorige eigenaar was begonnen met hier en daar dingen los te bouten, maar er is nog niet iets aan gedaan.

Het vervoer
Afbeelding

Afbeelding

Bij thuiskomst
Afbeelding

Vervolgens heb ik er een accu aangehangen en een jerrycan benzine, en verrek het motortje loopt prima 8)

http://www.youtube.com/watch?v=56pWCn6Ubls


Vervolgens eens een spatbordje met commandant gepoetst, en hij ziet er weer goed uit. Ik denk dat ik de lak daarom ook zo laat, en alleen hier en daar wat bijwerk. Het enige echte noodzakelijke laswerk is zijn rechterbodemplaat. De rest moet ik nog eens op het gemak bekijken. Ik wil er geen nieuwe van maken, maar wel een goeie.

Afbeelding

Daarna is de koets eraf gegaan (ik ben die vent met z'n blije bakkes in z'n overall :D )

Afbeelding

En als laatste is de motor en bak eruit gegaan.

Afbeelding
Afbeelding

Nou dat was het wel voor vandaag. Nu eens een plan van aanpak gaan verzinnen :lol:

Geplaatst: zo 23 jun, 2013 00:19
door gelemotor
Mooi ; gewoon lekker bezig gaan....

Chassis lijkt wel wat roestig, dat moet wel goed zijn natuurlijk.

En hoever ga je de de koets "ontdoen " van kit / verflagen e.d.?
Je weet vast wel waar je moet zoeken, en het valt meestal meer tegen dan mee zonder depri te willen doen.
gewoon effe eigen ervaring lozen...?

Deel de klus op in drie delen : koets, chassis en de motor.
Gezien het zomer weer (??) zou ik eerst de koets doen, RX 5 oid gedijt het lekkerste met warm weer, blokje evt.reviseren / chekken kan ook nog in de winter, tuusendoor het chassis??

Succes!

Gr, Luc

Geplaatst: zo 23 jun, 2013 00:39
door Jules 2cv
Over het chassis maak ik me inderdaad de meeste zorgen. Over het motortje het minste, de koest zweeft er ergens tussenin :)

Ik ga daarom ook binnenkort naar mijn lokale eendenboer in Goes, die weet wel wat verstandig is om te doen. (misschien een chassiswissel)

Ik kan al in ieder geval aan de slag met olie troep en rotzooi te verwijderen, en kleine dingetjes op te knappen/spuiten.

Geplaatst: zo 23 jun, 2013 13:43
door Thijs
(misschien een chassiswissel)
Heb je hem laten schouwen dan voor het slopen?

Geplaatst: zo 23 jun, 2013 14:04
door Jules 2cv
Nee, hij is niet geschouwd. Maar hij was al half gedemonteerd. Wat ik gisteren heb gedaan was een uurtje werk. Het zou inderdaad betekenen dat ik hem dan weer in mekaar moet zetten..... Btw Chassisnummer komt overeen met het kenteken

Geplaatst: zo 23 jun, 2013 15:42
door Jules 2cv
Joepie toevallig heb ik bij een restpartijen winkel nog 2 spuitbussen van motip gevonden! in de juiste kleur voor maar 4 euro per stuk ipv 18 :shock: het is dus kleurcode 45230.
Je kan het maar alvast hebben, nog een lange restauratie te gaan.

Afbeelding

Geplaatst: zo 23 jun, 2013 20:18
door Thijs
Nee, hij is niet geschouwd. Maar hij was al half gedemonteerd. Wat ik gisteren heb gedaan was een uurtje werk. Het zou inderdaad betekenen dat ik hem dan weer in mekaar moet zetten..... Btw Chassisnummer komt overeen met het kenteken
Bedenk nu of je het chassis gaat vervangen of opknappen.
Als je de auto niet laat schouwen zit je straks met een omgekatte auto waar je niet mee op de weg mag komen en die alleen nog schrootwaarde heeft.

Geplaatst: zo 23 jun, 2013 21:21
door Jules 2cv
Thijs schreef:
Bedenk nu of je het chassis gaat vervangen of opknappen.
Als je de auto niet laat schouwen zit je straks met een omgekatte auto waar je niet mee op de weg mag komen en die alleen nog schrootwaarde heeft.
Bedankt voor je tip, maar ik was sowieso niet van plan om het illegaal te doen, dat zou zonde van het werk zijn.

Geplaatst: di 25 jun, 2013 13:15
door theoenmarion
Wat het chassisnummer betreft in combinatie met het kenteken: kijk wel even of er voor het chassisnummer wel het zgn Chevron teken is ingeslagen. Maar zo te zien is dit wel het originele chassis. Ik dacht daarentegen ook dat ik een originele had gekocht. Bleek later dat de vorige eigenaar toch het chassis had gewisseld en zelf het nummer had ingeslagen. Uiteindelijk wel goed gekomen maar een hele rompslomp. En inderdaad vooraf laten schouwen voorkomt dit allemaal.
Succes met dit prachtige project.

Geplaatst: ma 1 jul, 2013 00:47
door summersnoek
Leuk dat filmpje op youtube. Dat motortje pruttelt in ieder geval prima. Weer een projectje op te volgen.