Pagina 1 van 2

NOS op een eend?!?

Geplaatst: za 28 aug, 2004 00:14
door Punky
Dit vond ik op het puchmaxi forum:

http://www.puchforum.nl/forum/viewtopic ... eend#22855

Hieronder ff het belangrijkste uit de tekst:

WIM (staat ergens halverwege):
Yo

nos=(nitrous oxide system) of, in de volksmond lachgas, doet niks anders dan er voor zorgen dat de zuurstof/benzine delen zich optimaal mengen.

ik rijd in een eend met zo'n set, deze set koste me 280 Euro bij een tuningbedrijf

dan heb je een fles(je) 2 aansluitpluggen, instelbare pulsgever, en een slang!

LET OP, je krijgt er in een auto zo'n 150pk bij!!(dit effect is trouwens bij een eend wel errug gaaf!!!)

'k weet niet precies wat het bij een puchie doet? maar, 'k denk niet dat ie 't lang volhoud!!
de smering van een tweetakt is erg belangrijk, en je gaat op deze manier ook de olie van de benzine scheiden!

't is maar voor even, omdat je met inlaat-pulsen werkt, maar toch!


Ggrrttzz

Wim

REPLY Van SKROOLOOSE:
wat hij zegt klopt ongeveer, alleen die 150pk nie...

je krijgt er (afhankeluk van je afstelling) tot 50% van je vermogen bij...
150pk extra kan dus zat, maar dan moet je wel beginnen met een (v motorblok van minimaal 300pk...
op een eend van 26pk, kun je met nos met een perfecte afstelling nog maar 13pk extra krijgen, das dus 39pk...
en niet 150+26=176 zoals hij zegt...

aan de andere kant, voor dat je @ een puch een 13pk vermogenswinst hebt...


Hoe zou zoiets eruit zien??? :shock:

Geplaatst: za 28 aug, 2004 09:10
door Ramon
jeetje, ik denk niet dat dit goed voor je blokje is, maar wel gaaf toch!

Geplaatst: za 28 aug, 2004 13:33
door Lelijke Eend
Ik geloof dat de levensduur van je blok dan gehalveerd wordt ...

Of erger ...

Geplaatst: ma 30 aug, 2004 00:20
door BlueDuck
laatst op bbc world naar onze geliefde krullenbol :twisted: gekeken, en daar hadden ze zon hele smerige ouwe jaguar in een sprint tegen wat exoten uitgrust met nos. Was best indrukwekken om te zien hoe zon oud roestend barrel een ferrari, n porsche en n lamborghini zoekrijd. Denk trouwens niet eens dat je motorblok t struikelpunt zou zijn als je zoiets zou doen met je eendenblok. Denk eerder dat je versnellingsbak om je oren vliegt.. :twisted:

Geplaatst: ma 30 aug, 2004 09:15
door rusty
zeer interessant, wil graag weten hoe dit afloopt!!

Geplaatst: ma 30 aug, 2004 18:57
door Punky
Dat wilde ik dus ook weten. Ik heb nog geprobeerd te posten op het puchmaxiforum, maar mezelf compleet aanmelden daarvoor vond ik toch wat teveel werk. Overigens is de kans op een reactie van degene die het gepost heeft denk ik erg klein. Het was niet eens zijn eend.

Geplaatst: za 4 sep, 2004 10:21
door Green-Duckman
YEAH RICHT
Geloof je ut zelf!!

eer dat je NOS patroontje leeg ig zal er al ut een en ander kapot zijn aan je motor dan wel versnellingsbak!
Zo'n visa blok met een leuk carbje er op en een powerfiltertje is al leuk,
maak ut nou niet gekker!

Geplaatst: za 4 sep, 2004 20:39
door robin2cv
en welk leuk carbutje wordt er hier dan bedoelt ? het orgineel of iets speciaal ?

greets robin

Geplaatst: za 4 sep, 2004 23:33
door Punky
Ik zou het niet weten.

Vraag het na op het puchmaxi-forum

www.puchmaxi.nl

Het forum werkt hetzelfde als dit forum, dus dat zal wel goed komen.

Geplaatst: zo 5 sep, 2004 06:31
door Punky
Aangezien ik nog steeds in de nachtdienst zit en het nu 6:30 is en ik me stierlijk zit te vervelen, toch maar eens deze goede man gemaild.

Als ik al een reactie krijg, dan plaats ik hem hier wel ff. :wink:

Geplaatst: zo 5 sep, 2004 18:43
door hanzz
staat de klok van't forum een uur achter???
:lol:
hans

Geplaatst: zo 5 sep, 2004 23:29
door Punky
hanzz schreef:staat de klok van't forum een uur achter???
:lol:
hans
ik denk het ja, of ik was gewoon gaar. :lol:

Geplaatst: zo 5 sep, 2004 23:30
door Punky
Ik heb een emailtje terug gehad van die man van het puchmaxi forum.

Bij deze:

hoi


ik had inderdaad een eend met een NOS installatie

deze eend heb ik helaas niet meer, en heb ook geen foto's van de ingebouwde
installatie

een NOS installatie is eigenlijk heel simpel!

set compleet is:

flesje (gas)
slangetjes
aansluitnippeels
pulsgever

ik heb destijds in het inlaatspruitstuk van de eend (zo dicht mogelijkbij de
cilinders, gaatjes geboord, daar draad in getapt, nippels erin) de
aansluitingen gemaakt!

slangetjes aansluiten (via een T stuk naar de pulsgever)

pulsgever aansluiten op 12V,

mijn pulsgever was instelbaar tussen 0,5 sec en 4 sec

als ik op de knop van de pulsgever drukte kreeg je dus een gasstroom van 0,5
tot 4 sec!!


en gegarandeerd 150 PK erbij!!!!!!


maar, eend is nie echt geschikt!!

koppelingsplaat ben je vrij vlot kwijt!!
versnellingsbak is nooit stuk gegaan,
wel de schuifkoppeling is de voorassen kregen veel speling!
en je hebt een stevig chassis nodig (zo'n verzinkte. die kan 150 pk hebben)

en alleen in te schakelen in de 3e of 4e versnelling

in de 1 of de 2 ging de koppeling slippen (verbranden)


als je een beetje centen overhebt........de funfactor is MEGA

maar 't is nie goedkoop aan onderdelen!!


succes!!!


Als iemand het ooit gaat uitproberen, mag die hier de resultaten inbrengen. Ik ben benieuwd!!! ik begin er niet aan. :lol:

Geplaatst: ma 6 sep, 2004 14:45
door Lelijke Eend
Ik geloof er werkelijk geen ene moer van dat je met dat NOS-gedoe plotseling honderdvijftig PK extra hebt.

Geplaatst: ma 6 sep, 2004 15:38
door Tom Duckpower
is het niet zo dat als je van brandstof "verwisseld" eerst naar de RDW moet??
moet je ook als je gas inbouwt..meen ik!

en hij dekt zicht slim in door te zeggen dat ie de eend niet heeft en er geen foto's van heeft gemaakt...