NOS op een eend?!?
Geplaatst: za 28 aug, 2004 00:14
Dit vond ik op het puchmaxi forum:
http://www.puchforum.nl/forum/viewtopic ... eend#22855
Hieronder ff het belangrijkste uit de tekst:
WIM (staat ergens halverwege):
Yo
nos=(nitrous oxide system) of, in de volksmond lachgas, doet niks anders dan er voor zorgen dat de zuurstof/benzine delen zich optimaal mengen.
ik rijd in een eend met zo'n set, deze set koste me 280 Euro bij een tuningbedrijf
dan heb je een fles(je) 2 aansluitpluggen, instelbare pulsgever, en een slang!
LET OP, je krijgt er in een auto zo'n 150pk bij!!(dit effect is trouwens bij een eend wel errug gaaf!!!)
'k weet niet precies wat het bij een puchie doet? maar, 'k denk niet dat ie 't lang volhoud!!
de smering van een tweetakt is erg belangrijk, en je gaat op deze manier ook de olie van de benzine scheiden!
't is maar voor even, omdat je met inlaat-pulsen werkt, maar toch!
Ggrrttzz
Wim
REPLY Van SKROOLOOSE:
wat hij zegt klopt ongeveer, alleen die 150pk nie...
je krijgt er (afhankeluk van je afstelling) tot 50% van je vermogen bij...
150pk extra kan dus zat, maar dan moet je wel beginnen met een (v motorblok van minimaal 300pk...
op een eend van 26pk, kun je met nos met een perfecte afstelling nog maar 13pk extra krijgen, das dus 39pk...
en niet 150+26=176 zoals hij zegt...
aan de andere kant, voor dat je @ een puch een 13pk vermogenswinst hebt...
Hoe zou zoiets eruit zien???
http://www.puchforum.nl/forum/viewtopic ... eend#22855
Hieronder ff het belangrijkste uit de tekst:
WIM (staat ergens halverwege):
Yo
nos=(nitrous oxide system) of, in de volksmond lachgas, doet niks anders dan er voor zorgen dat de zuurstof/benzine delen zich optimaal mengen.
ik rijd in een eend met zo'n set, deze set koste me 280 Euro bij een tuningbedrijf
dan heb je een fles(je) 2 aansluitpluggen, instelbare pulsgever, en een slang!
LET OP, je krijgt er in een auto zo'n 150pk bij!!(dit effect is trouwens bij een eend wel errug gaaf!!!)
'k weet niet precies wat het bij een puchie doet? maar, 'k denk niet dat ie 't lang volhoud!!
de smering van een tweetakt is erg belangrijk, en je gaat op deze manier ook de olie van de benzine scheiden!
't is maar voor even, omdat je met inlaat-pulsen werkt, maar toch!
Ggrrttzz
Wim
REPLY Van SKROOLOOSE:
wat hij zegt klopt ongeveer, alleen die 150pk nie...
je krijgt er (afhankeluk van je afstelling) tot 50% van je vermogen bij...
150pk extra kan dus zat, maar dan moet je wel beginnen met een (v motorblok van minimaal 300pk...
op een eend van 26pk, kun je met nos met een perfecte afstelling nog maar 13pk extra krijgen, das dus 39pk...
en niet 150+26=176 zoals hij zegt...
aan de andere kant, voor dat je @ een puch een 13pk vermogenswinst hebt...
Hoe zou zoiets eruit zien???
