Geschakelde plus

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2675
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Geschakelde plus

Bericht door Michiel van G. » ma 29 jul, 2013 21:52

Kort vraagje voor de zekerheid:
welke van de 3 draden aan het contactslot is de geschakelde plus?

dank alvast!

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » di 30 jul, 2013 06:52

Neem een voltmeter en meet het op!
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 30 jul, 2013 09:00

De middelste. :lol:
1.constante +
2 geschakelde +
3.Startmotor.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2675
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 30 jul, 2013 09:02

ah, ja, dan klopt het :)
Er is ooit eens een nieuw contactslot aangezet maar er is nogal gerommeld aan de bedrading, dat heb ik nu netjes origineel afgewerkt, met de juiste kleuren, maar ik wilde zeker weten of ik het goed had aangesloten 8)

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 30 jul, 2013 11:18

je merkt het snel genoeg als het verkeerd zit: dan gaat je startmotor lopen als je hem op kontakt zet. Als dat niet het geval is zijn de aansluitingen in orde.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

frenkie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 373
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
Locatie: enschede
Contacteer:

Bericht door frenkie » ma 23 dec, 2013 21:40

Ik heb volgens mij gehad dat alles leek te werken, alleen starte hij soms wat moeilijk. Ook knalde hij af en toe van onder de luchtfilter. Toen ik de kabels er af haalde (verder niet naar gekeken) en later weer aan sloot, starte de motor zonder problemen en dat na een jaar stilstand, ook geen knallen. Ik vermoed dat de eenden boer (garage) de boel verkeerd heeft terug gezet. Dus je kunt het wel verkeerd aansluiten zonder dat je het echt door hebt.

Plaats reactie