Enkele rem vraagjes + allerhande
Geplaatst: ma 29 jul, 2013 21:56
Hello!
ik ben sinds een 6-tal weken trotse eigenaar van een Dyane 435 uit 1970.
Sinds een 2-tal weken ben ik gestart met de eerste opknapbeurt (mechanische controle + keuring). Volgend jaar volgt dan een motorrevisie en het herspuiten van de koets.
Een van de belangrijke zaken (naast ophanging/vering & banden), is natuurlijk de remmen.
Na een eerste controle, leek het erop dat zowel de rempompjes als de leidingen (preventief) aan vervanging toe waren.
Ook werd er in mijn ogen, door mijn voorganger de verkeerde remvloeistof gebruikt.
Ik trof namelijk (groene) LHM remolie aan in het reservoir. Terwijl de wagen volledig beschikt over trommelremmen (=DOTx vloeistof). Correct me if I'm wrong.
Ik heb dus maar een volledige set leidingen gekocht, rubbertjes, 4x pompjes een nieuwe remcilinder. Allemaal gebaseerd op DOT.
Nu heb ik nog een aantal vraagjes (die ik na heel veel zoeken nog niet specifiek heb gevonden)
-> De nieuwe remcilinder die ik heb aangekocht, heeft 2 aansluitingen voor een reservoir. Terwijl mijn huidige cilinder er maar eentje heeft; maw , ik heb dus maar een reservoir met 1 aansluiting. Kan ik die andere aansluiting op mijn nieuw reservoir gesloten houden? Of dien ik toch een dubbelreservoir te bestellen?
-> Bij het monteren van de nieuwe leidingen heb ik op verschillende pagina's al informatie gevonden. De 2 achterste leidingen lopen via de as tot een bepaald koppelstuk, die op zijn beurt is verbonden met de cilinder onder de motorkap. Dat is me allemaal duidelijk.
maar heeft iemand toevallig foto's van de setup en installatie van de remleidingen op de voorste trommels? Die net naast de motorblok?
Zijn er zaken waar ik zeker moet op letten tijdens het installeren van deze zaken? Ik ben op de hoogte hoe ik de trommelremmen zelf moet afstellen aan de hand van de 2 bouten achteraan de trommel.
Alvast bedankt!
Dieter
ik ben sinds een 6-tal weken trotse eigenaar van een Dyane 435 uit 1970.
Sinds een 2-tal weken ben ik gestart met de eerste opknapbeurt (mechanische controle + keuring). Volgend jaar volgt dan een motorrevisie en het herspuiten van de koets.
Een van de belangrijke zaken (naast ophanging/vering & banden), is natuurlijk de remmen.
Na een eerste controle, leek het erop dat zowel de rempompjes als de leidingen (preventief) aan vervanging toe waren.
Ook werd er in mijn ogen, door mijn voorganger de verkeerde remvloeistof gebruikt.
Ik trof namelijk (groene) LHM remolie aan in het reservoir. Terwijl de wagen volledig beschikt over trommelremmen (=DOTx vloeistof). Correct me if I'm wrong.
Ik heb dus maar een volledige set leidingen gekocht, rubbertjes, 4x pompjes een nieuwe remcilinder. Allemaal gebaseerd op DOT.
Nu heb ik nog een aantal vraagjes (die ik na heel veel zoeken nog niet specifiek heb gevonden)
-> De nieuwe remcilinder die ik heb aangekocht, heeft 2 aansluitingen voor een reservoir. Terwijl mijn huidige cilinder er maar eentje heeft; maw , ik heb dus maar een reservoir met 1 aansluiting. Kan ik die andere aansluiting op mijn nieuw reservoir gesloten houden? Of dien ik toch een dubbelreservoir te bestellen?
-> Bij het monteren van de nieuwe leidingen heb ik op verschillende pagina's al informatie gevonden. De 2 achterste leidingen lopen via de as tot een bepaald koppelstuk, die op zijn beurt is verbonden met de cilinder onder de motorkap. Dat is me allemaal duidelijk.
maar heeft iemand toevallig foto's van de setup en installatie van de remleidingen op de voorste trommels? Die net naast de motorblok?
Zijn er zaken waar ik zeker moet op letten tijdens het installeren van deze zaken? Ik ben op de hoogte hoe ik de trommelremmen zelf moet afstellen aan de hand van de 2 bouten achteraan de trommel.
Alvast bedankt!
Dieter