123-ignition VS W-ignition

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

123-ignition VS W-ignition

Bericht door Punky » za 4 sep, 2004 03:49

Zijn er mensen die het verschil weten of ervaring hebben met 1 van deze of beide ontstekingen.

Afbeelding
http://www.123ignition.nl

VS

Afbeelding
http://home.hetnet.nl/~w-ignition/

ik vroeg me af wat nu de beste koop is?

Ik heb zelf al een jaartje een 123 en deze bevalt me tot nu toe goed. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 5 sep, 2004 01:26

je moet altijd uitkijken met wat je zegt, als je iets niet zeker weet, maar die w-ignition is volgens mij gewoon een 1 op 1 kopie van die 123.

Zelfs de behuizing is gelijk. Dus zal er technisch ook niet veel verschil zijn neem ik aan.

Niet zo netjes om zoiets te kopieren, of zou 123 ignition hem ook voor dereden produceren onder een andere naam ?

Ze hebben ooit zoiets voor Club Cassis gedaan dacht ik.

Marcel

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 5 sep, 2004 04:46

Het kan best zijn dat je gelijk hebt. de aansluiting is in iedergeval hetzelfde.

Cassis heft de 123 ook in het assortiment. Daarvan is de behuizing precies hetzelfde alleen staan er de letters Club Cassis in.

Ze hebben namelijk dezelfde 3 als 123 zelf verkoopt. Op eentje staat nog zelfs de productienaam van 123 ignition. Dus hun leveren onder een eigen naam aan Cassis.

Foto's uit de catalogus van Club Cassis:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misschien is het beter om deze discussie maar te sluiten. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

ontsteking

Bericht door Le Patron » ma 6 sep, 2004 17:49

De onstekingen zijn uiterlijk vrijwel gelijk, dit komt door het gebruik van het al oude systeem om met magneetjes de ontsteking aan te sturen, en de plaats waar hij moet komen, je bent dan beperkt in de vormgeving. Broodtrommels zijn uiterlijk ook vrijwel hetzelfde, maar de vraag is wat wordt er gegeten.
De componenten die inwendig gebruikt worden verschillen onderling van elkaar en ook de vervroegingskromme die ingeprogrammeerd is is niet hetzelfde.
Proef eerst en oordeel later.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: ontsteking

Bericht door Punky » ma 6 sep, 2004 18:17

Le Patron schreef:De onstekingen zijn uiterlijk vrijwel gelijk, dit komt door het gebruik van het al oude systeem om met magneetjes de ontsteking aan te sturen, en de plaats waar hij moet komen, je bent dan beperkt in de vormgeving. Broodtrommels zijn uiterlijk ook vrijwel hetzelfde, maar de vraag is wat wordt er gegeten.
De componenten die inwendig gebruikt worden verschillen onderling van elkaar en ook de vervroegingskromme die ingeprogrammeerd is is niet hetzelfde.
Proef eerst en oordeel later.
Dat is een duidelijk antwoord. Er is dus wel een verschil(letje) :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » ma 6 sep, 2004 19:58

Ik heb ze beiden
de 123 in de Patron
en de W-ignition in de eend

De werkwijze van de W-ignition vond ik wat makkelijker (kant en klaar met stekkertjes) , maar had de 123 ook vrij vroeg dat zou verandert kunnen zijn..

Kwa prestaties.. helaas nog niet veel verschil kunnen ontdekken behalve dat de W-ignition wat sneller op de goede plaats stond en bij de 123 moest er nog wat gedraait worden en geproefdraaid worden voordat alles goed stond..

Maar nu zitten ze er in en ze blijven erin.... :wink:
Wat brengt morgen.???

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: do 4 nov, 2004 19:35

W-ignition is plagiaat

Bericht door aryan » do 4 nov, 2004 20:28

Deze discussie is op eendmeel ook al langs gekomen.

De waarheid is dat W-ignition gewoon plagiaat is van de 123 ignition. Iemand heeft hier het denkwerk en inovatie van Albert gepikt en probeerd daar geld op te verdienen. Zelfs de verpakking is gekopieerd, een schandaal vind ik. :evil:

De w-ignition ziet er op de foto ook nog slechter afgewerkt uit, de enige "inovatie" waar de W-ignition mee is gekomen is dat de stekertjes er al aan vast zitten. De 123 heeft zijn betrouwbaarheid inmiddels wel bewezen. Zowel in extreme situaties zoals Raid Laponia als groot aantal tevreden gebruikers. Albertronic heeft bovendien een goede reputatie eventuele kapotte units kosteloos te reparenen, maar welke firma zit er eigenlijk achter de W-ignition? Er schijnen al mensen met hun kapotte W-ignition bij Albertronic geweest zijn omdat ze dachten dat het dezelfde firma was! Als je op het internet zoekt naar de maker van de W-ignition raak je verstrikt in allerlei onduidelijke firma's.

Nee ik zou liever iets meer betalen voor een echte 123 als een in alle opzichten goedkoop plagiaat kopen.

/Aryan

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2664
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 4 nov, 2004 21:25

hé aryan ook welkom hier!

ja ik weet het niet zeker of de twee ontstekingen echt identiek zijn. gek genoeg zou ik toch kiezen voor de 1-2-3 die draait het langste mee, en is al het meest doorontwikkeld
Verbruik: Afbeelding

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Re: W-ignition is plagiaat

Bericht door leo top » do 4 nov, 2004 21:33

aryan schreef:Deze discussie is op eendmeel ook al langs gekomen.

De waarheid is dat W-ignition gewoon plagiaat is van de 123 ignition. Iemand heeft hier het denkwerk en inovatie van Albert gepikt en probeerd daar geld op te verdienen. Zelfs de verpakking is gekopieerd, een schandaal vind ik. :evil:

/Aryan
ik zou toch wat voorzichtig zijn met dergelijke uitlatingen, W-ign. is anders als 123, uiterlijk mischien niet, en heeft z'n kwaliteit bewezen; ook bij 123 komen defecten voor.

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: do 4 nov, 2004 19:35

Bericht door aryan » do 4 nov, 2004 23:13

Bedankt voor het welkom Michiel, voor wie me niet eerder is tegengekomen, ik ben een vlijtige eendmeler uit en woon alweer een kleine 20 jaar in Stockholm., vandaar dat mijn spelling soms wat te wensen overlaat ;)

Ik wil echt niet ongenuanceerd overkomen Leo, maar in dit geval is die W-ignition gewoon klinklare plagiaat. Waar de W ignition anders is dan de 123 is dat alleen omdat het de "ontwerper" niet geheel is gelukt is de software helemaal te kopieren en dat lijkt me nauwelijks een voordeel. Omdat ik zelf met industrieel en grafisch ontwerp werk heb ik een aversie tegen na-apers en plagiaat, maar je mag me graag van het tegendeel proberen te overtuigen hoor en vertellen waarom de w-ignition geen plagiaat is of waar ie beter dan het orgineel is :)

Ik heb op onsteekmeel destijds veel met Albert "meegedacht" bij de ontwikkeling van de 123. Omdat ik de 123 website gemaakt heb en die dingen in Zweden heb geintroduceerd weet ik tamelijk goed hoe vaak het is voorgekomen dat ze defect raakten. De eerste testserie had destijds inderdaad wat kinderziektes maar dit is al lang opgelost en albertonic heeft die defecte units kostenloos gerepareerd of vervangen!

Zover ik weet komt er tegenwoordig, tenzij ze worden kortgesloten of verkeertom aangesloten bij de 123's geen defekten meer voor. Ik ken geen mensen met een w-ignition maar kennelijk komt het al voor dat ze kapot gaan, ik ben wel benieuwt waar je er dan mee naar toe moet, want wie o wie zit er eigenlijk achter die W?

/Aryan

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » vr 5 nov, 2004 12:03

aryan schreef: want wie o wie zit er eigenlijk achter die W?

/Aryan
WIM
Zie ook wat "le Patron" hierover schreef.

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: do 4 nov, 2004 19:35

Bericht door aryan » vr 5 nov, 2004 12:33

leo top schreef:
aryan schreef: want wie o wie zit er eigenlijk achter die W?

/Aryan
WIM
Zie ook wat "le Patron" hierover schreef.
Is WIM in dit geval een naam met achternaam of een afkorting (W Ignition Module)?

Le Patrons antwoord klinkt mij als een slecht excuus, behalve de W ken ik geen andere onsteking die de 123 zo schaamteloos imiteerd .

Wat zouden zij ervan vinden als iemand een Patron zou afgieten, wat kleine veranderingetjes in de mal zou aanbrengen en daarna als eigen ontwerp op de markt zou brengen?

/Aryan

PS de 123 van Cassis is inderdaad door 123 gemaakt.

Gast

Bericht door Gast » vr 5 nov, 2004 14:54

Nou nou, Aryan, jij blaast wel erg hoog van de toren zonder je eerst te verdiepen. De W-Ignition is ontwikkeld door Wim Veldkamp. een kitcarbouwer, die iets verder is gegaan dan de rest van de bouwers (waaronder ik). Hij heeft zelf een electronische ontsteking ontwikkeld. Deze was/is zo goed dat hij deze in de verkoop heeft gedaan. Ten eerste is hij veel goedkoper dan de 123, ten tweede schijnt hij nog iets beter te trekken door een andere vervroegingskromme.
Maar als jij het bij de 123 wil laten, geen probleem, niemand verplicht je toch tot iets?
En wat plagiaat betreft, de hele wereld hangt van plagiaat aan elkaar, altijd weer hetzelfde maar dan beter, mooier sneller enz. Daar moet jij als industrieel en grafisch ontwerper toch alles van weten?

Groet

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » vr 5 nov, 2004 14:54

Vooronderzoek zou misschien wel zo netjes zijn voordat je hier iedereen schaamteloos de zwarte piet geeft...Dat betekent dus Beschuldigd van diefstal.......

Lees eerst eens wat er geschreven wordt voordat je je ongegronde mening geeft... :roll:
Wat brengt morgen.???

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 5 nov, 2004 16:15

Tegen wie heb je het Teun ?
Afblijven.

Gesloten