123-ignition VS W-ignition
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
123-ignition VS W-ignition
Zijn er mensen die het verschil weten of ervaring hebben met 1 van deze of beide ontstekingen.
http://www.123ignition.nl
VS
http://home.hetnet.nl/~w-ignition/
ik vroeg me af wat nu de beste koop is?
Ik heb zelf al een jaartje een 123 en deze bevalt me tot nu toe goed.
http://www.123ignition.nl
VS
http://home.hetnet.nl/~w-ignition/
ik vroeg me af wat nu de beste koop is?
Ik heb zelf al een jaartje een 123 en deze bevalt me tot nu toe goed.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
je moet altijd uitkijken met wat je zegt, als je iets niet zeker weet, maar die w-ignition is volgens mij gewoon een 1 op 1 kopie van die 123.
Zelfs de behuizing is gelijk. Dus zal er technisch ook niet veel verschil zijn neem ik aan.
Niet zo netjes om zoiets te kopieren, of zou 123 ignition hem ook voor dereden produceren onder een andere naam ?
Ze hebben ooit zoiets voor Club Cassis gedaan dacht ik.
Marcel
Zelfs de behuizing is gelijk. Dus zal er technisch ook niet veel verschil zijn neem ik aan.
Niet zo netjes om zoiets te kopieren, of zou 123 ignition hem ook voor dereden produceren onder een andere naam ?
Ze hebben ooit zoiets voor Club Cassis gedaan dacht ik.
Marcel
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het kan best zijn dat je gelijk hebt. de aansluiting is in iedergeval hetzelfde.
Cassis heft de 123 ook in het assortiment. Daarvan is de behuizing precies hetzelfde alleen staan er de letters Club Cassis in.
Ze hebben namelijk dezelfde 3 als 123 zelf verkoopt. Op eentje staat nog zelfs de productienaam van 123 ignition. Dus hun leveren onder een eigen naam aan Cassis.
Foto's uit de catalogus van Club Cassis:
Misschien is het beter om deze discussie maar te sluiten.
Cassis heft de 123 ook in het assortiment. Daarvan is de behuizing precies hetzelfde alleen staan er de letters Club Cassis in.
Ze hebben namelijk dezelfde 3 als 123 zelf verkoopt. Op eentje staat nog zelfs de productienaam van 123 ignition. Dus hun leveren onder een eigen naam aan Cassis.
Foto's uit de catalogus van Club Cassis:
Misschien is het beter om deze discussie maar te sluiten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
ontsteking
De onstekingen zijn uiterlijk vrijwel gelijk, dit komt door het gebruik van het al oude systeem om met magneetjes de ontsteking aan te sturen, en de plaats waar hij moet komen, je bent dan beperkt in de vormgeving. Broodtrommels zijn uiterlijk ook vrijwel hetzelfde, maar de vraag is wat wordt er gegeten.
De componenten die inwendig gebruikt worden verschillen onderling van elkaar en ook de vervroegingskromme die ingeprogrammeerd is is niet hetzelfde.
Proef eerst en oordeel later.
De componenten die inwendig gebruikt worden verschillen onderling van elkaar en ook de vervroegingskromme die ingeprogrammeerd is is niet hetzelfde.
Proef eerst en oordeel later.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: ontsteking
Dat is een duidelijk antwoord. Er is dus wel een verschil(letje)Le Patron schreef:De onstekingen zijn uiterlijk vrijwel gelijk, dit komt door het gebruik van het al oude systeem om met magneetjes de ontsteking aan te sturen, en de plaats waar hij moet komen, je bent dan beperkt in de vormgeving. Broodtrommels zijn uiterlijk ook vrijwel hetzelfde, maar de vraag is wat wordt er gegeten.
De componenten die inwendig gebruikt worden verschillen onderling van elkaar en ook de vervroegingskromme die ingeprogrammeerd is is niet hetzelfde.
Proef eerst en oordeel later.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Ik heb ze beiden
de 123 in de Patron
en de W-ignition in de eend
De werkwijze van de W-ignition vond ik wat makkelijker (kant en klaar met stekkertjes) , maar had de 123 ook vrij vroeg dat zou verandert kunnen zijn..
Kwa prestaties.. helaas nog niet veel verschil kunnen ontdekken behalve dat de W-ignition wat sneller op de goede plaats stond en bij de 123 moest er nog wat gedraait worden en geproefdraaid worden voordat alles goed stond..
Maar nu zitten ze er in en ze blijven erin....
de 123 in de Patron
en de W-ignition in de eend
De werkwijze van de W-ignition vond ik wat makkelijker (kant en klaar met stekkertjes) , maar had de 123 ook vrij vroeg dat zou verandert kunnen zijn..
Kwa prestaties.. helaas nog niet veel verschil kunnen ontdekken behalve dat de W-ignition wat sneller op de goede plaats stond en bij de 123 moest er nog wat gedraait worden en geproefdraaid worden voordat alles goed stond..
Maar nu zitten ze er in en ze blijven erin....
Wat brengt morgen.???
W-ignition is plagiaat
Deze discussie is op eendmeel ook al langs gekomen.
De waarheid is dat W-ignition gewoon plagiaat is van de 123 ignition. Iemand heeft hier het denkwerk en inovatie van Albert gepikt en probeerd daar geld op te verdienen. Zelfs de verpakking is gekopieerd, een schandaal vind ik.
De w-ignition ziet er op de foto ook nog slechter afgewerkt uit, de enige "inovatie" waar de W-ignition mee is gekomen is dat de stekertjes er al aan vast zitten. De 123 heeft zijn betrouwbaarheid inmiddels wel bewezen. Zowel in extreme situaties zoals Raid Laponia als groot aantal tevreden gebruikers. Albertronic heeft bovendien een goede reputatie eventuele kapotte units kosteloos te reparenen, maar welke firma zit er eigenlijk achter de W-ignition? Er schijnen al mensen met hun kapotte W-ignition bij Albertronic geweest zijn omdat ze dachten dat het dezelfde firma was! Als je op het internet zoekt naar de maker van de W-ignition raak je verstrikt in allerlei onduidelijke firma's.
Nee ik zou liever iets meer betalen voor een echte 123 als een in alle opzichten goedkoop plagiaat kopen.
/Aryan
De waarheid is dat W-ignition gewoon plagiaat is van de 123 ignition. Iemand heeft hier het denkwerk en inovatie van Albert gepikt en probeerd daar geld op te verdienen. Zelfs de verpakking is gekopieerd, een schandaal vind ik.
De w-ignition ziet er op de foto ook nog slechter afgewerkt uit, de enige "inovatie" waar de W-ignition mee is gekomen is dat de stekertjes er al aan vast zitten. De 123 heeft zijn betrouwbaarheid inmiddels wel bewezen. Zowel in extreme situaties zoals Raid Laponia als groot aantal tevreden gebruikers. Albertronic heeft bovendien een goede reputatie eventuele kapotte units kosteloos te reparenen, maar welke firma zit er eigenlijk achter de W-ignition? Er schijnen al mensen met hun kapotte W-ignition bij Albertronic geweest zijn omdat ze dachten dat het dezelfde firma was! Als je op het internet zoekt naar de maker van de W-ignition raak je verstrikt in allerlei onduidelijke firma's.
Nee ik zou liever iets meer betalen voor een echte 123 als een in alle opzichten goedkoop plagiaat kopen.
/Aryan
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: W-ignition is plagiaat
ik zou toch wat voorzichtig zijn met dergelijke uitlatingen, W-ign. is anders als 123, uiterlijk mischien niet, en heeft z'n kwaliteit bewezen; ook bij 123 komen defecten voor.aryan schreef:Deze discussie is op eendmeel ook al langs gekomen.
De waarheid is dat W-ignition gewoon plagiaat is van de 123 ignition. Iemand heeft hier het denkwerk en inovatie van Albert gepikt en probeerd daar geld op te verdienen. Zelfs de verpakking is gekopieerd, een schandaal vind ik.
/Aryan
Bedankt voor het welkom Michiel, voor wie me niet eerder is tegengekomen, ik ben een vlijtige eendmeler uit en woon alweer een kleine 20 jaar in Stockholm., vandaar dat mijn spelling soms wat te wensen overlaat
Ik wil echt niet ongenuanceerd overkomen Leo, maar in dit geval is die W-ignition gewoon klinklare plagiaat. Waar de W ignition anders is dan de 123 is dat alleen omdat het de "ontwerper" niet geheel is gelukt is de software helemaal te kopieren en dat lijkt me nauwelijks een voordeel. Omdat ik zelf met industrieel en grafisch ontwerp werk heb ik een aversie tegen na-apers en plagiaat, maar je mag me graag van het tegendeel proberen te overtuigen hoor en vertellen waarom de w-ignition geen plagiaat is of waar ie beter dan het orgineel is
Ik heb op onsteekmeel destijds veel met Albert "meegedacht" bij de ontwikkeling van de 123. Omdat ik de 123 website gemaakt heb en die dingen in Zweden heb geintroduceerd weet ik tamelijk goed hoe vaak het is voorgekomen dat ze defect raakten. De eerste testserie had destijds inderdaad wat kinderziektes maar dit is al lang opgelost en albertonic heeft die defecte units kostenloos gerepareerd of vervangen!
Zover ik weet komt er tegenwoordig, tenzij ze worden kortgesloten of verkeertom aangesloten bij de 123's geen defekten meer voor. Ik ken geen mensen met een w-ignition maar kennelijk komt het al voor dat ze kapot gaan, ik ben wel benieuwt waar je er dan mee naar toe moet, want wie o wie zit er eigenlijk achter die W?
/Aryan
Ik wil echt niet ongenuanceerd overkomen Leo, maar in dit geval is die W-ignition gewoon klinklare plagiaat. Waar de W ignition anders is dan de 123 is dat alleen omdat het de "ontwerper" niet geheel is gelukt is de software helemaal te kopieren en dat lijkt me nauwelijks een voordeel. Omdat ik zelf met industrieel en grafisch ontwerp werk heb ik een aversie tegen na-apers en plagiaat, maar je mag me graag van het tegendeel proberen te overtuigen hoor en vertellen waarom de w-ignition geen plagiaat is of waar ie beter dan het orgineel is
Ik heb op onsteekmeel destijds veel met Albert "meegedacht" bij de ontwikkeling van de 123. Omdat ik de 123 website gemaakt heb en die dingen in Zweden heb geintroduceerd weet ik tamelijk goed hoe vaak het is voorgekomen dat ze defect raakten. De eerste testserie had destijds inderdaad wat kinderziektes maar dit is al lang opgelost en albertonic heeft die defecte units kostenloos gerepareerd of vervangen!
Zover ik weet komt er tegenwoordig, tenzij ze worden kortgesloten of verkeertom aangesloten bij de 123's geen defekten meer voor. Ik ken geen mensen met een w-ignition maar kennelijk komt het al voor dat ze kapot gaan, ik ben wel benieuwt waar je er dan mee naar toe moet, want wie o wie zit er eigenlijk achter die W?
/Aryan
Is WIM in dit geval een naam met achternaam of een afkorting (W Ignition Module)?leo top schreef:WIMaryan schreef: want wie o wie zit er eigenlijk achter die W?
/Aryan
Zie ook wat "le Patron" hierover schreef.
Le Patrons antwoord klinkt mij als een slecht excuus, behalve de W ken ik geen andere onsteking die de 123 zo schaamteloos imiteerd .
Wat zouden zij ervan vinden als iemand een Patron zou afgieten, wat kleine veranderingetjes in de mal zou aanbrengen en daarna als eigen ontwerp op de markt zou brengen?
/Aryan
PS de 123 van Cassis is inderdaad door 123 gemaakt.
Nou nou, Aryan, jij blaast wel erg hoog van de toren zonder je eerst te verdiepen. De W-Ignition is ontwikkeld door Wim Veldkamp. een kitcarbouwer, die iets verder is gegaan dan de rest van de bouwers (waaronder ik). Hij heeft zelf een electronische ontsteking ontwikkeld. Deze was/is zo goed dat hij deze in de verkoop heeft gedaan. Ten eerste is hij veel goedkoper dan de 123, ten tweede schijnt hij nog iets beter te trekken door een andere vervroegingskromme.
Maar als jij het bij de 123 wil laten, geen probleem, niemand verplicht je toch tot iets?
En wat plagiaat betreft, de hele wereld hangt van plagiaat aan elkaar, altijd weer hetzelfde maar dan beter, mooier sneller enz. Daar moet jij als industrieel en grafisch ontwerper toch alles van weten?
Groet
Maar als jij het bij de 123 wil laten, geen probleem, niemand verplicht je toch tot iets?
En wat plagiaat betreft, de hele wereld hangt van plagiaat aan elkaar, altijd weer hetzelfde maar dan beter, mooier sneller enz. Daar moet jij als industrieel en grafisch ontwerper toch alles van weten?
Groet
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27