snee van slijpschijf weer dicht lassen??

Stel hier je vragen over lassen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

snee van slijpschijf weer dicht lassen??

Bericht door gelemotor » ma 9 sep, 2013 22:34

Hai,

Ik heb heel enthousiast een flinke lange soort snee gemaakt in de bak onder de achter bank.
Ik vertrouwde de binnenkant niet, maar het viel ook eens een keertje mee.


Nu moet het weer dicht.....
Betekent dat alles dicht pielen, of is dat geen doen en moet er gewoon een stripje oid overheen gelast worden.
De breedte is dus 1 a 2 millimeter, maar het is behoorlijk lang .

(Had toen niet door dat ik iets lastigs zat te creeren, heb ietse meer kennis nu....)

Gr, Luc
met net een nieuwe Cebora 160!
Duck your life

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » di 10 sep, 2013 08:34

Ik zou de snee voorzichtig dichtlassen.
Wel opletten dat je de las niet in 1 keer legt, dan creeer je teveel warmte en riskeer je dat je een veel groter gat maakt.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » di 10 sep, 2013 10:26

dicht lassen gaat prima bij een goed afgesteld las toestel. Je maakt het je zelf makkelijker door de koets te kantelen als dat gaat en dan van boven naar beneden te lassen de inbranding is dan niet zo diep dus brand je er minder snel door heen. Wat ook kan is er een strookje plaat onder te leggen deze eerst vast popen of parkeren. Dan heb je iets meer plaat om op te branden later dan parkers en|of popnagels verwijderen en dicht lassen. Je zal zien dat het aflassen een stuk beter gaat. Lukt het helemaal aflassen dan nog niet kan je kleine hecht lasjes leggen vlak slijpen daarna afsmeren met carrosserie tin dit sluit de lasnaad 100% af en kan je makkelijk weer vlak vijlen schuren. gebruik hier wel het juiste vloei middel bij dit moet zuurvrij zijn anders gaat het nog weer roesten en reageren op je primer en verf.Dat vertinnen moet je ff een beetje oefenen maar als je dat kan gaat het heel snel en heb je geen of maar heel weinig plamuur meer nodig om een strak resultaat te krijgen. Tin kruipt tussen je plaatdelen door en niet zoals plamuur wat er boven op zit en is flexibele en knapt niet kapot wat wel fijn is bij een altijd bewegende koets van een eend.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 10 sep, 2013 11:21

ik weet natuurlijk of je die al gebruikt heb, maar ik gebruik altijd van die hele dunne slijpschijven van 1 mm, dit werkt wel heel fijn en een snede hiermee is vrij makkelijk dicht te lassen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » di 10 sep, 2013 19:09

Dank u heren,
zo kan ik weer verder!

Idd een dunnere slijpschijf gebruiken is een logisch idee....

En het vertinnen stond toevallig al in de planning voor een andere plek.
Ook die techniek moet ik nog even onder de knie zien te krijgen, maar onder de achterbank mag het best even als oefenstukje.
Ook een strip eronder lassen kan vrij makkelijk (denk ik nu tenminste...) want de ruimte is er wel.

Gaat goedkomen,
thanks, Luc
Duck your life

Plaats reactie