Cilinderkop komt niet los van cilinder

Plaats reactie
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Cilinderkop komt niet los van cilinder

Bericht door Rossero » zo 29 sep, 2013 16:44

Beste medeforummers,

Ik ben mijn cilinderkop aan het vervangen, maar ik loop tegen een probleem aan. Ik heb de cilinder en de cilinderkop van het carter, maar ze willen niet van elkaar los komen. Ik heb geprobeerd de cilinder een paar tikken mee te geven met een hamer en ik heb geprobeerd te wrikken met twee platte schroevendraaiers.

Echter, geen van beide manieren wierp zijn vruchten af. Nu is één koelvin afgebroken met de schroevendraaier methode, dus ik heb maar besloten eerst hot forum te raadplegen.

Iemand een idee voor hoe ik dit aan kan pakken?

Bedankt!

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1946
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 29 sep, 2013 18:56

Heb je een compressor? dan kun je proberen om perslucht via het bougie gat er op te zetten.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 29 sep, 2013 19:12

Ik neem aan dat je bedoelt met alles op het blok? Ik ben bang dat ik dan hetzelfde probleem krijg als nu, dat de cilinder dan mee los komt...

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 29 sep, 2013 21:34

Dit komt weleens voor inderdaad. Ik haal dan de cilinder er ook maar af, zet de boel voorzichtig in de bankschroef en tik het dan voorzichtig los.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

kop = hamer+ hard slaan

Bericht door wusten-fuchs » ma 30 sep, 2013 08:03

:D kijk meerst of er een blikkie op zit met tweeparkertje,s deze moeten los

sommige 2 cv motoren hebben dat voor de rest is het gewoon cilinder vasthouden en goed hard meppen met een KUNSTOF hamer
wat niet kan doen we lekker toch

Plaats reactie