Olielekje vooraan + vocht uit uitlaat
Geplaatst: ma 30 sep, 2013 13:54
Dag 2cv liefhebbers,
Na een aantal maand werk (Dyane 435 aangekocht enkele maanden geleden http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12563&highlight=) aan mijn Dyane 435, het volgende :
na het vernieuwen van alle remschoenen, rempompjes, leidingen, wielen, banden, revisie veren, nieuwe schokdempers, chassis lassen, en nog een tal van andere zaken, heb ik beslist dit weekend mijn eerste testritjes uit te voeren.
Dit leek prima te lukken, remt goed, blijft netjes de baan houden.
Heb dan onmiddellijk ook beslist een elektronische ontsteking te installeren van 123Ignotion. Motor draait heel soepel nadien.
Ik haal makkelijk 70 / 80 km/u (zonder hard door te gaan).
Na mijn eerste rit (nog voor het installeren van de elektronische ontsteking), merkte ik wel een klein olielekje. Het drupt onderaan de motorblok (de olie loopt in de buurt van de carter/olievijs naar beneden. Maar de olie komt van hoger aan het motorblok.
Wanneer de motor warm staat (dus na een tochtje rijden), kom ik terug. En wanneer ik dan een karton onder de wagen leg. Merk ik dat hij 3 keer een drupje lost. En dan stopt het terug (wanneer de motor afkoelt).
Nu heb ik gemerkt tijdens het installeren van de elektronische ontsteking, dat het in de buurt van het ontstekingshuis heel vochtig is. Ook de as waar de fan op gemonteerd zit, is héél vochtig/vettig.
Kan iemand me wat bijsturen hoe ik de oorzaak
Welke pakkingen zou ik vervangen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Dieter[/img]
Na een aantal maand werk (Dyane 435 aangekocht enkele maanden geleden http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12563&highlight=) aan mijn Dyane 435, het volgende :
na het vernieuwen van alle remschoenen, rempompjes, leidingen, wielen, banden, revisie veren, nieuwe schokdempers, chassis lassen, en nog een tal van andere zaken, heb ik beslist dit weekend mijn eerste testritjes uit te voeren.
Dit leek prima te lukken, remt goed, blijft netjes de baan houden.
Heb dan onmiddellijk ook beslist een elektronische ontsteking te installeren van 123Ignotion. Motor draait heel soepel nadien.
Ik haal makkelijk 70 / 80 km/u (zonder hard door te gaan).
Na mijn eerste rit (nog voor het installeren van de elektronische ontsteking), merkte ik wel een klein olielekje. Het drupt onderaan de motorblok (de olie loopt in de buurt van de carter/olievijs naar beneden. Maar de olie komt van hoger aan het motorblok.
Wanneer de motor warm staat (dus na een tochtje rijden), kom ik terug. En wanneer ik dan een karton onder de wagen leg. Merk ik dat hij 3 keer een drupje lost. En dan stopt het terug (wanneer de motor afkoelt).
Nu heb ik gemerkt tijdens het installeren van de elektronische ontsteking, dat het in de buurt van het ontstekingshuis heel vochtig is. Ook de as waar de fan op gemonteerd zit, is héél vochtig/vettig.
Kan iemand me wat bijsturen hoe ik de oorzaak
Welke pakkingen zou ik vervangen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Dieter[/img]