vraag afstellen ontstekingstijdstip
vraag afstellen ontstekingstijdstip
ik heb een lampje aangesloten aan de bobine en massa, wat ik niet snap is dat het lampje constant blijft branden als ik het vliegwiel rond draai. Deze moet toch uitgaan behalve op het moment van ontsteking of klopt dit wel?
Re: vraag afstellen ontstekingstijdstip
Je hebt het bijna helemaal goed.....peter_Z schreef:ik heb een lampje aangesloten aan de bobine en massa, wat ik niet snap is dat het lampje constant blijft branden als ik het vliegwiel rond draai. Deze moet toch uitgaan behalve op het moment van ontsteking of klopt dit wel?
Volgens mij kun je het beste 1 kabeltje van het lampje aansluiten op het kabeltje dat van je contactpuntjes komt en de andere kant aan de plus. als de puntjes uit elkaar gaan,
gaat je lampje uit en anders brand het....
Dus de stroom gaat dan niet door de bobine......
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Ik sluit het lampje altijd aan tussen de bobine en de min. Je moet het stekkertje van de bobine niet verwijderen maar zover lostrekken dat je er het klemmetje van je testlampje bij kan zetten. Let er wel op dat je die draad van de bobine gebruikt die naar de contactpuntjes gaat.
Ik gebruik dit soort testlampje.
De krokedillenbek zet ik vast op de aansluiting van de bobine. De andere zijde klem in vast op de olievulpijp. De klem hiervan iets oplichten, lampje er tussen steken en de klem weer vast maken.
Ik gebruik dit soort testlampje.
De krokedillenbek zet ik vast op de aansluiting van de bobine. De andere zijde klem in vast op de olievulpijp. De klem hiervan iets oplichten, lampje er tussen steken en de klem weer vast maken.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
dan heb je een stroboscoop nodig.
eerst het pennetje wat je gebruikt bij ontsteking stellen in de motor doen en zorgen dat het pennetje in het gat valt. Dan met wat witte verf of bv type-ex één van de tanden op de starkrans wit maken, en daar tegenover op het blok een wit streepje zetten. Dat is je referentei.
dan pennetje er uit, motor starten en stroboscoop aansluiten. Zo'n ding is een flitsbuis die een flits geeft als de bougie een stroompuls krijgt.
nu met lopende motor de stroboscoop op het witte streepje richten. Door het flitsen lijkt het nu alsof het witte streepje op de starterkrans stilstaat bij het witte streepje op het blok. Als je gasgeeft moet het streepje een cm of zo verschuiven; daaraan kan je zien of de vervroeger goed werkt.
Gr Rob
eerst het pennetje wat je gebruikt bij ontsteking stellen in de motor doen en zorgen dat het pennetje in het gat valt. Dan met wat witte verf of bv type-ex één van de tanden op de starkrans wit maken, en daar tegenover op het blok een wit streepje zetten. Dat is je referentei.
dan pennetje er uit, motor starten en stroboscoop aansluiten. Zo'n ding is een flitsbuis die een flits geeft als de bougie een stroompuls krijgt.
nu met lopende motor de stroboscoop op het witte streepje richten. Door het flitsen lijkt het nu alsof het witte streepje op de starterkrans stilstaat bij het witte streepje op het blok. Als je gasgeeft moet het streepje een cm of zo verschuiven; daaraan kan je zien of de vervroeger goed werkt.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht