krukas keerring achter, ander model?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2082
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
krukas keerring achter, ander model?
De achterste krukas keerring lekt hiervoor een nieuwe besteld.
Echter de keerring die er uit komt heeft een aanslag rand waardoor hij niet verder het blok in kan. De nieuwe heeft dit niet en kan je dus te ver in het blok drukken.
Kan ik deze keerring gewoon gebruiken? Of wordt deze door de onderdruk in het blok naar binnen gezogen. Hij komt wel bij een leverancier voor eend onderdelen vandaan dus ik verwacht dat het goed moet zijn, maar toch wil ik graag de laatste twijfel wegnemen.
Echter de keerring die er uit komt heeft een aanslag rand waardoor hij niet verder het blok in kan. De nieuwe heeft dit niet en kan je dus te ver in het blok drukken.
Kan ik deze keerring gewoon gebruiken? Of wordt deze door de onderdruk in het blok naar binnen gezogen. Hij komt wel bij een leverancier voor eend onderdelen vandaan dus ik verwacht dat het goed moet zijn, maar toch wil ik graag de laatste twijfel wegnemen.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2082
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik ben weer blij, de keerring is vervangen en hij blijft nu kurk droog.
Ik heb een foto gemaakt van de verschillende keerringen.
Morgen zal ik hem posten heb nu geen kabeltje.
Het probleem was dat de gebruikte nieuwe keerring niet goed was.
De ring die af moet dichten tegen de krukas was een minuscuul hapje uit.
Net of er met een heel scherp mesje een stukje af gesneden is.
Wij hebben het idee dat hij af fabriek niet helemaal goed gemaakt is.
De eend loopt weer als een zonnetje.
Ik heb een foto gemaakt van de verschillende keerringen.
Morgen zal ik hem posten heb nu geen kabeltje.
Het probleem was dat de gebruikte nieuwe keerring niet goed was.
De ring die af moet dichten tegen de krukas was een minuscuul hapje uit.
Net of er met een heel scherp mesje een stukje af gesneden is.
Wij hebben het idee dat hij af fabriek niet helemaal goed gemaakt is.
De eend loopt weer als een zonnetje.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2082
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Hierbij de beloofde foto.
Rechts is de oude keerring die er in zat voor de revisie.
Midden is de keerring zonder aanslag randje.
Rechts de keerring met de fabricage fout merk glazer komt uit de complete pakking set
waar ook de keerringen in zaten.
Je ziet duidelijk dat de buitenste keerringen een randje hebben waardoor hij er niet te ver in kan. De middelste heeft dit niet. Daarom twijfelde ik of het de juiste is. Maar hij is 100% dicht ik heb de keerring gelijk gehouden met de rand van het carter.
Rechts is de oude keerring die er in zat voor de revisie.
Midden is de keerring zonder aanslag randje.
Rechts de keerring met de fabricage fout merk glazer komt uit de complete pakking set
waar ook de keerringen in zaten.
Je ziet duidelijk dat de buitenste keerringen een randje hebben waardoor hij er niet te ver in kan. De middelste heeft dit niet. Daarom twijfelde ik of het de juiste is. Maar hij is 100% dicht ik heb de keerring gelijk gehouden met de rand van het carter.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2082
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Hij klinkt mooier en trekt een stuk beter.
Topsnelheid nog niet geprobeerd eerst maar eens wat km maken. Maar bij 100kmh trekt hij nog steeds.
Er zat stationair altijd een behoorlijke tik in de motor die is weg.
Het trekt nu net als de eend van pa, die van mij ging altijd net wat minder.
De compressie is een stuk hoger, ik kon altijd makkelijk de fan rond draaien om kleppen te stellen nu moet ik best veel kracht zetten om hem door de compressie te krijgen.
Helaas heb ik geen compressie gemeten met de oude zuigerveren.
Topsnelheid nog niet geprobeerd eerst maar eens wat km maken. Maar bij 100kmh trekt hij nog steeds.
Er zat stationair altijd een behoorlijke tik in de motor die is weg.
Het trekt nu net als de eend van pa, die van mij ging altijd net wat minder.
De compressie is een stuk hoger, ik kon altijd makkelijk de fan rond draaien om kleppen te stellen nu moet ik best veel kracht zetten om hem door de compressie te krijgen.
Helaas heb ik geen compressie gemeten met de oude zuigerveren.