Pagina 1 van 1

Vraagjes over de 2CV

Geplaatst: di 15 okt, 2013 17:02
door BrabantsEend
Hallo mede-forummers,

Ik heb een aantal vraagjes over de 2CV!

- Ik zou graag een nieuwe eend willen ombouwen naar het oude model (oude ribbelkap, weghalen 3de raam aan de zijkant, oude achterlichten). Zijn de "ribbelkap" motorkappen zeldzaam, en zo ja/nee, waar zijn ze te vinden?

-Is een GS-Motor ook in een eend te leggen zonder de motorkap te verlengen?

-Wat zijn de voordelen van een Visa-conversie?

-Passen Berlingo (1ste model) of Saxo stoelen in een eend?

-Zijn er naast autoscout etc. sites om 2cv opknappers te vinden?

Alvast bedankt door een toekomstig eend rijder! :)

Geplaatst: di 15 okt, 2013 20:07
door rusty
Hoi brabantseend,

1: voor zover ik weet geen probleem, worden af en toe wel aangeboden, reken op zeker 200-250 euro voor een redelijke. Vergeet niet dat je ook je koplampbeugel moet veranderen en ook t kapje van je dynamo niet meer past. O.a. Punky heeft dit ook gedaan en die woont in brabant, daar mag je vast wel een keer spieken.
2:nee, maar andere mogelijkheden genoeg die ook iets minder illegaal zijn (zonder uitgebreide en dure keuring
2a: meer koppel en iets meer vermogen, rijdt net ff wat makkelijker met t verkeer mee, maar verwacht geen wonderen!
3:ja, wel zelf adapters maken om de rails te kunnen bevestigen
4:ja, ik zou google gebruiken als zoekhulp en naturlijk alle online marktplaatsen
Beslis niet te snel, soms kan je beter wachten en verder zoeken dan overhaast een wrak kopen dat er van buiten leuk uit ziet.

Greetzzz Rusty

Geplaatst: di 15 okt, 2013 22:53
door Boudewijn
Kijk eens op gaspedaal.nl dat is een zoekmachine die in meerdere auto sites zoekt.

Geplaatst: di 15 okt, 2013 23:35
door LPGo
-Is een GS-Motor ook in een eend te leggen zonder de motorkap te verlengen?

Een Gs motor is tegenwoordig achterhaald, tegenwoordig wordt er veelal een BMW
motorfiets motor ingebouwd.... Er worden al door diverse aanbieders Adaptor-sets
geleverd en het past allemaal net onder de originele motorokap...

Bij een GS(A) motor is dit alleen James Bond gelukt..... (google maar eens 007 2cv) normaal gesproken kom je niet onder een verlengde motorkap uit....

-Wat zijn de voordelen van een Visa-conversie?

De voordelen zijn dat het zonder al te veel problemen ingebouwd kan worden,
vermogen-winst 5 tot 7 pk.....


Verder is nog een tussenstap het gebruik van een bigboor voor zowel 2cv alsook
Visa, vermogen-winst tot 10 pk....

-Passen Berlingo (1ste model) of Saxo stoelen in een eend?

Heb laatst op C1 stoelen gezeten in een 2cv, ik vond het goed zitten, saxo zal ook wel passen Berlinge durf ik niet te zeggen.....

Succes met je 2cv en conversie.

Re: Vraagjes over de 2CV

Geplaatst: wo 16 okt, 2013 10:34
door Tom Duckpower
BrabantsEend schreef:Hallo mede-forummers,
-Is een GS-Motor ook in een eend te leggen zonder de motorkap te verlengen?
Kan wel.. A3 hier op het forum heeft het gedaan.
Bak komt dan klein stukje bij de koets naar binnen en motor en bak staan op een frame (dacht ik), hierdoor was er aan de neus niks veranderd.

let er wel op dat je een Ami Super chassis (en kenteken) nodig hebt om een 4 cilinder eend te bouwen.

Re: Vraagjes over de 2CV

Geplaatst: wo 16 okt, 2013 12:17
door LPGo
Tom Duckpower schreef:
BrabantsEend schreef:Hallo mede-forummers,
-Is een GS-Motor ook in een eend te leggen zonder de motorkap te verlengen?
Kan wel.. A3 hier op het forum heeft het gedaan.
Bak komt dan klein stukje bij de koets naar binnen en motor en bak staan op een frame (dacht ik), hierdoor was er aan de neus niks veranderd.
.
Let hiermee op omdat de achterzijde van de bak te hoog komt te liggen
"voor-as zit dan in de weg"
kunnen er smeerproblemen ontstaan (achterzijde van de bak krijgt te weinig olie).

Tom Duckpower schreef: let er wel op dat je een Ami Super chassis (en kenteken) nodig hebt om een 4 cilinder eend te bouwen.
Nee hoor dit is een misverstand, als je het netjes maakt mag dit ook op een 2cv chassis, alleen moet je dan niet nog andere dingen veranderen, dus er geen kitkar van gaan maken. Een 2cv mag best wel van een 4 cilinder worden voorzien (1/3e regel)... Vraag maar na bij de RDW...