Hijs weg !
-
- Heavy user
Hijs weg !
Volgens mij stond er ooit een artikeltje op de site over het maken van alarmlichten op je Eend, maar dat kan ik niet meer vinden. Zoek ik niet hard genoeg of is het echt weg ?
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
http://www.2cv6.tmfweb.nl/
Ga naar 2cv6-tips en dan naar paniekverlichting.
Ik heb hier zelf al ff de spullen voor liggen, moet hem alleen nog steeds een keer inbouwen. Zoals zoveel dingen nog moeten gebeuren...
Suc6
Ga naar 2cv6-tips en dan naar paniekverlichting.
Ik heb hier zelf al ff de spullen voor liggen, moet hem alleen nog steeds een keer inbouwen. Zoals zoveel dingen nog moeten gebeuren...
Suc6
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
Frank Munneke schreef:hoi
Als je de goede schakelaar hebt is het een kwestie van 5 minuten, gat voor de schakelaar zit er al stekker ligt er al, je moet aaleen op de stekker een draadlus doorknippen, anders gaat je eend automatisch op contact als je de alarmverlichting aanzet.
groet Frank
Ik heb m'n dashbord losliggen (club) Maar nu vind ik een blokje waar een aantal draden ingaan en nog 2 losse draden (die volgens mij niet direct met de knipperlichten in verbinding staan, het zijn groene draden) hoe en welke moet ik gebruiken? en moet ik nog een draadje doorknippen omdat hij anders op contact blijft staan?
Bedankt alvast voor de info,
Job
-
- Regelmatige poster
heel simpel,
doe eerst de test:
van contact af, alarmlichten aan. Gaat hij dan op contact? (dwz je olielampje gaat branden). Dan moet je eregens aan die stekker een draadlusja zien zitten, deze moet je doorknippen en klaar is kees.
groet Frank.
p.s. laat een eend nooit op contact staan met de motor uit, daar kan de bobine niet tegen.
doe eerst de test:
van contact af, alarmlichten aan. Gaat hij dan op contact? (dwz je olielampje gaat branden). Dan moet je eregens aan die stekker een draadlusja zien zitten, deze moet je doorknippen en klaar is kees.
groet Frank.
p.s. laat een eend nooit op contact staan met de motor uit, daar kan de bobine niet tegen.
-
- Heavy user
Er zit een groot blok met draaden. daar past de standaard 2cv knipperlichtschakelaar op.
Is niet zo moeilijk. Er zit een standaard klemmetje op twee draden. Zo'n standaard klemmetje om twee draden heen.
Dat klemmetje kun je loshalen en de draden aftapen of 1 van de twee doorknippen.
Dat klemmetje loshalen vind ik de meest makkelijke oplossing.
Je moet niet 1 draad hebben. Alle eenden na 1982 hebben standaard dat blokje waar je schakelaar op moet achter het dashboard.
Daniel
- met een ander soort alarmschakelaar -
Is niet zo moeilijk. Er zit een standaard klemmetje op twee draden. Zo'n standaard klemmetje om twee draden heen.
Dat klemmetje kun je loshalen en de draden aftapen of 1 van de twee doorknippen.
Dat klemmetje loshalen vind ik de meest makkelijke oplossing.
Je moet niet 1 draad hebben. Alle eenden na 1982 hebben standaard dat blokje waar je schakelaar op moet achter het dashboard.
Daniel
- met een ander soort alarmschakelaar -
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
ik zie net die tmf-pagina.
Dit is dus echt niet nodig. Bijna alle eenden hebben het blokje voor de alarmlicthen al achter het dashboard zitten. Alleen als je geen zin hebt om 5 euri voor een standaard citroen 2cv alarmlichtschakelaar te betalen kun je die oplossing gebruiken. Mooiste oplossing is gewoon die standaard schakelaar.
Daniel
Dit is dus echt niet nodig. Bijna alle eenden hebben het blokje voor de alarmlicthen al achter het dashboard zitten. Alleen als je geen zin hebt om 5 euri voor een standaard citroen 2cv alarmlichtschakelaar te betalen kun je die oplossing gebruiken. Mooiste oplossing is gewoon die standaard schakelaar.
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik wilde het op de manier doen zoals op die tmf site. Mijn dashboard zit al vol met schakelaars en dit leek me ook een aardige oplossing. Al heb ik ook zo'n blokje zien zitten achter de dash. Al het spul voor de tmf-schakkeling kost je ook ongeveer 5 euro. 

PuNk RoCK LosEr