Hijs weg !

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
Gesloten
Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Hijs weg !

Bericht door Lelijke Eend » ma 13 sep, 2004 23:07

Volgens mij stond er ooit een artikeltje op de site over het maken van alarmlichten op je Eend, maar dat kan ik niet meer vinden. Zoek ik niet hard genoeg of is het echt weg ?
Afblijven.

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 13 sep, 2004 23:29

er wordt erg weinig verwijderd (vandaar dat de server ook bijna vol is), maar ik kan me zo'n artikel niet herinneren.

Misschien ooit in het forum ?

Marcel

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 14 sep, 2004 00:12

http://www.2cv6.tmfweb.nl/

Ga naar 2cv6-tips en dan naar paniekverlichting.

Ik heb hier zelf al ff de spullen voor liggen, moet hem alleen nog steeds een keer inbouwen. Zoals zoveel dingen nog moeten gebeuren...

Suc6
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » di 14 sep, 2004 00:17

zo rij ik al 2 jaar met een achterruit met verwarming....moet het alleen nog ff aansluiten.

Ik denk er altijd aan als ik geen hol zie omdat het beslagen is.....

Marcel

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » di 14 sep, 2004 10:11

hoi

Als je de goede schakelaar hebt is het een kwestie van 5 minuten, gat voor de schakelaar zit er al stekker ligt er al, je moet aaleen op de stekker een draadlus doorknippen, anders gaat je eend automatisch op contact als je de alarmverlichting aanzet.

groet Frank

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » wo 29 sep, 2004 00:21

Frank Munneke schreef:hoi

Als je de goede schakelaar hebt is het een kwestie van 5 minuten, gat voor de schakelaar zit er al stekker ligt er al, je moet aaleen op de stekker een draadlus doorknippen, anders gaat je eend automatisch op contact als je de alarmverlichting aanzet.

groet Frank

Ik heb m'n dashbord losliggen (club) Maar nu vind ik een blokje waar een aantal draden ingaan en nog 2 losse draden (die volgens mij niet direct met de knipperlichten in verbinding staan, het zijn groene draden) hoe en welke moet ik gebruiken? en moet ik nog een draadje doorknippen omdat hij anders op contact blijft staan?

Bedankt alvast voor de info,

Job

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » wo 29 sep, 2004 10:35

heel simpel,

doe eerst de test:
van contact af, alarmlichten aan. Gaat hij dan op contact? (dwz je olielampje gaat branden). Dan moet je eregens aan die stekker een draadlusja zien zitten, deze moet je doorknippen en klaar is kees.

groet Frank.

p.s. laat een eend nooit op contact staan met de motor uit, daar kan de bobine niet tegen.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 29 sep, 2004 10:52

Of trek even een draadje van de bobine los. Echter, dan trekt ie nog stroom heb ik gemerkt (accu plat).
Afblijven.

Gast

Bericht door Gast » wo 29 sep, 2004 12:22

okee maar welke draad moet ik nou hebben om die schakelaar aan te sluiten????

Job

TheSeend
Moderator

Bericht door TheSeend » wo 29 sep, 2004 16:22

Er zit een groot blok met draaden. daar past de standaard 2cv knipperlichtschakelaar op.

Is niet zo moeilijk. Er zit een standaard klemmetje op twee draden. Zo'n standaard klemmetje om twee draden heen.
Dat klemmetje kun je loshalen en de draden aftapen of 1 van de twee doorknippen.

Dat klemmetje loshalen vind ik de meest makkelijke oplossing.

Je moet niet 1 draad hebben. Alle eenden na 1982 hebben standaard dat blokje waar je schakelaar op moet achter het dashboard.

Daniel
- met een ander soort alarmschakelaar -
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

TheSeend
Moderator

Bericht door TheSeend » wo 29 sep, 2004 16:27

ik zie net die tmf-pagina.

Dit is dus echt niet nodig. Bijna alle eenden hebben het blokje voor de alarmlicthen al achter het dashboard zitten. Alleen als je geen zin hebt om 5 euri voor een standaard citroen 2cv alarmlichtschakelaar te betalen kun je die oplossing gebruiken. Mooiste oplossing is gewoon die standaard schakelaar.

Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 30 sep, 2004 11:05

Ik wilde het op de manier doen zoals op die tmf site. Mijn dashboard zit al vol met schakelaars en dit leek me ook een aardige oplossing. Al heb ik ook zo'n blokje zien zitten achter de dash. Al het spul voor de tmf-schakkeling kost je ook ongeveer 5 euro. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten