Splitsen en controleren motorblok
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Als ik de staat van de nokkenas zie denk ik dat de kleppen ook niet echt nieuw meer zullen zijn.
Als je de kleppen opnieuw wil inslijpen dan zal de rand van de kleppen wel heel dun worden volgens mij.
Voor de prijs van een setje kleppen moet je het in elk geval niet laten.
Ik heb de 2 koppen van de motor binnengestoken bij een revisiebedrijf hier in de buurt. Ik betaalde 75€ + de prijs van 4 kleppen om de koppen te laten wassen, de klepzittingen te laten slijpen en de nieuwe kleppen te laten roderen.
Als er niets mis is met de zuigers en cylinders kan je ze uiteraard opniew gebruiken.
Als je de kleppen opnieuw wil inslijpen dan zal de rand van de kleppen wel heel dun worden volgens mij.
Voor de prijs van een setje kleppen moet je het in elk geval niet laten.
Ik heb de 2 koppen van de motor binnengestoken bij een revisiebedrijf hier in de buurt. Ik betaalde 75€ + de prijs van 4 kleppen om de koppen te laten wassen, de klepzittingen te laten slijpen en de nieuwe kleppen te laten roderen.
Als er niets mis is met de zuigers en cylinders kan je ze uiteraard opniew gebruiken.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Je kan de motor ook gewoon zo samen steken en hopen dat hij draait. De vraag is dan hoelang de motor het gaat uithouden.
Het is dan wel zeker dat het blok vroeg of laat toch terug open moet en dat de onderdelen dan alsnog moeten vervangen worden.
Je moet voor jezelf uitmaken wat haalbaar is en wat het opzet van de restauratie is.
Het is dan wel zeker dat het blok vroeg of laat toch terug open moet en dat de onderdelen dan alsnog moeten vervangen worden.
Je moet voor jezelf uitmaken wat haalbaar is en wat het opzet van de restauratie is.
Ik mis hier volgens mij 1 belangrijk ding, de klepseals, die zijn bijna nog belangrijker om het olieverbruik naar beneden te krijgen als nieuwe kleppen, normaliter zijn slechte klepseals te herkennen als je op de snelweg het gas loslaat en daarna plotseling gas geeft, dat er een blauwe wolk uit je uitlaat komt.......
Cilinders en zuigers kun je nakijken, als je nog hoonsporen in de cilinders ziet dan zijn ze nog te gebruiken, er mogen ook bovenaan in de cilinders geen verdikkingen zijn want dan is de cilinder uitgesleten.... als de zuigers verkleurt zijn doordat ze een keer te heet zijn geworden dan heb ik er mijn vraagtekens bij....
Zuigerveren zou ik altijd vervangen evenals alle pakkingen. Oliepomp ook nakijken of de speling niet te groot is, anders ook vervangen... Oliekoeler minstens goed doorspoelen maar aan de rest van je motor te zien liever een nieuwe....
Inderdaad beter nu iets meer geld uitgeven, dan dat hij over 2 jaar weer uit elkaar moet.... of het moet je hobby worden (motorblokken uit en in elkaar zetten).....
Cilinders en zuigers kun je nakijken, als je nog hoonsporen in de cilinders ziet dan zijn ze nog te gebruiken, er mogen ook bovenaan in de cilinders geen verdikkingen zijn want dan is de cilinder uitgesleten.... als de zuigers verkleurt zijn doordat ze een keer te heet zijn geworden dan heb ik er mijn vraagtekens bij....
Zuigerveren zou ik altijd vervangen evenals alle pakkingen. Oliepomp ook nakijken of de speling niet te groot is, anders ook vervangen... Oliekoeler minstens goed doorspoelen maar aan de rest van je motor te zien liever een nieuwe....
Inderdaad beter nu iets meer geld uitgeven, dan dat hij over 2 jaar weer uit elkaar moet.... of het moet je hobby worden (motorblokken uit en in elkaar zetten).....
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Als je alle pakkingen gaat vervangen kom je al snel bij een compleet pakking set in zo'n geel kartonnetje zit alles in merk weet ik zo niet. Maar doe je zelf een plezier en gebruik niet die witte klep seals die er bij zitten die zijn zo slecht dat ze soms al scheuren als je ze er op drukt echt bagger dingen zijn het. Ook de uitlaat pakkingen die er bij zitten zijn van slechte kwaliteit. Via google kom je er vast wel uit wat je beter kan gebruiken anders stuur maar een pm
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Addicted user
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Heb je misschien net als ik verkeerde klepseal op de verkeerde zitting proberen te drukken? Er zitten nl twee maten in, 8mm en 8,5mm. Montagetip gebruik de klepsteel, schuif de seal daar op, beetje vet er aan en dan stop je de klepsteel in de klepgeleider, je drukt dan zonder problemen de seal op de geleider.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Nee hoor dat snap ik allemaal wel. Je hoeft me ook niet te geloven en ieder zijn ding maar ik vind het bagger dingen en voor een paar euro meer heb je wel de goeie. Als je die dingen dan naast elkaar legt en in de handen hebt snap je precies wat ik bedoel. Denk ook dat een revisie bedrijf dat alleen maar in eenden doet die dingen niet voor niets in de kliko dumpt.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics