Veerpotten
-
- Gebruiker
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 31 okt, 2013 21:57
- Locatie: Zeewolde
Veerpotten
Hallo, ik ben vanmiddag flink aan de slag gegaan met de veerpotten. Na het helse karwij om ze los te krijgen was het ook nog een flinke klus om de laag tectyl eraf te krijgen. De twee voorste centreerbussen met moeren en dempers zijn gesneuveld, die ga ik vervangen. Alleen nou is mijn vraag, de deksel van de voorkant van de veerpot (de één is nog erger dan de ander) is flink verroest. Is het van belang deze ter vervangen?
Zoals je ziet zijn de deksel van de achterkant nog piekfijn in orde.
Mijn laatste vraag is waarom er een gaatje zit in de veerpot. Op deze foto is dat goed te zien, is het van belang deze op de één of ander manier af te dichten zodra je de veerpotten weer bevestigt?
Alvast bedankt!
Zoals je ziet zijn de deksel van de achterkant nog piekfijn in orde.
Mijn laatste vraag is waarom er een gaatje zit in de veerpot. Op deze foto is dat goed te zien, is het van belang deze op de één of ander manier af te dichten zodra je de veerpotten weer bevestigt?
Alvast bedankt!
Begonnen, en al een eind op weg, van het bouwen van een Burton.
Voorste plaatjes moet je vervangen is een afkeurpunt op de APK, ikzelf heb er een ander plaatje overheen gezet maar dat is natuurlijk niet netjes... Als je de lasnaad op het uiteinde rondom wegslijpt dan kun je het bakje eruit halen en een mooi nieuw bakje er weer inlassen.... Je kunt dan ook meteen het inwendige inspecteren of dit nog goed is....
Gaatjes zijn erin gemaakt door (een van) de vorige eigenaars. Veerpotten hebben de neiging om na verloop van tijd zeehond-achtige geluiden te maken, als je er dan wonderolie ingiet (door een zelf geboord gaatje), dan worden ze weer geruisloos.....
Succes met het bouwen van je kitkar........
p.s. een eend(achtige) gebruiken om er een kitkar van te maken ligt gevoelig hier op het forum, ik weet niet of het zo handig is om het als bijvoegsel onderaan je posten te schrijven......
Gaatjes zijn erin gemaakt door (een van) de vorige eigenaars. Veerpotten hebben de neiging om na verloop van tijd zeehond-achtige geluiden te maken, als je er dan wonderolie ingiet (door een zelf geboord gaatje), dan worden ze weer geruisloos.....
Succes met het bouwen van je kitkar........
p.s. een eend(achtige) gebruiken om er een kitkar van te maken ligt gevoelig hier op het forum, ik weet niet of het zo handig is om het als bijvoegsel onderaan je posten te schrijven......
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Gaatje is niet origineel maar is tegen het vollopen van de veerpot met water. De veerpot kan vollopen als het rubber rond de veerstang niet goed meer aansluit. Mijn veerpot stond ook vol en ik heb er met een spijker een gaatje in geprikt.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Zo zie je maar weer iedereen heeft zijn eigen uitleg, ik maak de gaatjes om er wonderolie in te gieten, Edwin om er water uit te laten lopen....vanVeller schreef:Gaatje is niet origineel maar is tegen het vollopen van de veerpot met water. De veerpot kan vollopen als het rubber rond de veerstang niet goed meer aansluit. Mijn veerpot stond ook vol en ik heb er met een spijker een gaatje in geprikt.
eeehh Edwin hoe komt er water in jou veerpotten???? Kleine water doorwadingkjes gedaan met je auto
rijd je er dan off-road mee of zo
Als het voor ontwatering is dan zou ik de gaatjes vooraan maken op het diepste punt
Laatst gewijzigd door LPGo op wo 1 jan, 2014 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 31 okt, 2013 21:57
- Locatie: Zeewolde
Oke, dan ga ik allebei de voorste plaatjes vervangen, inderdaad ook gelijk even de inhoud bekijken, al denk ik dat dat nog wel goed is. Gaatjes gewoon erin houden dus, alleen de wonderolie moet niet uit de gaatjes gaan lekken neem ik aan, dus de veerpotten zo monteren dat de gaatjes bovenaan zitten.LPGo schreef:Voorste plaatjes moet je vervangen is een afkeurpunt op de APK, ikzelf heb er een ander plaatje overheen gezet maar dat is natuurlijk niet netjes... Als je de lasnaad op het uiteinde rondom wegslijpt dan kun je het bakje eruit halen en een mooi nieuw bakje er weer inlassen.... Je kunt dan ook meteen het inwendige inspecteren of dit nog goed is....
Gaatjes zijn erin gemaakt door (een van) de vorige eigenaars. Veerpotten hebben de neiging om na verloop van tijd zeehond-achtige geluiden te maken, als je er dan wonderolie ingiet (door een zelf geboord gaatje), dan worden ze weer geruisloos.....
Succes met het bouwen van je kitkar........
p.s. een eend(achtige) gebruiken om er een kitkar van te maken ligt gevoelig hier op het forum, ik weet niet of het zo handig is om het als bijvoegsel onderaan je posten te schrijven......
Ik had al wel een beetje gemerkt dat het ombouwen van een eend naar een kitcar hier gevoelig ligt. Dat ik (samen met mijn vader) een Burton bouw, wilt natuurlijk niet zeggen dat we de eend geen leuke auto vinden. Integendeel, bij de zoektocht naar een donoreend hebben we er nog over nagedacht om gewoon de eend te restaureren i.p.v. er een Burton van te maken.
Begonnen, en al een eind op weg, van het bouwen van een Burton.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
heb hier nog een paar goede centreerbussen incl moeren liggen. overgebleven van de restauratie. Die mag je zo komen halen in Zwolle.
dat met die gaatjes weet ik niet; is mij ook niet opgevallen.
Gr Rob
dat met die gaatjes weet ik niet; is mij ook niet opgevallen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Gebruiker
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 31 okt, 2013 21:57
- Locatie: Zeewolde
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
daar is en afstelprocedure voor. Voorste 5 mm uitsteken, etc, etc,. Even zoeken.
Gr Rob
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op za 8 feb, 2014 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Gebruiker
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 31 okt, 2013 21:57
- Locatie: Zeewolde
Ik heb nu dus de veerpotten open geslepen en de binnenkant was allemaal nog prima. Afijn, ik het hele zootje uit de potten gehaald (zodat ik de trekstangen in RX5 en RX10 kon zetten) en alles mooi georganiseerd zodat ik weet wat waar in moet. Nu vond mijn vader dat 'ie wel even op kon ruimen en heeft 'ie alles bij elkaar gemikt, zonder even te letten op mijn mooie organisatie. Heb ik het juist dat de lange veer samen met de korte trekstang voor de voorste draagarm is (dus die moet aan de AV kant van de pot)? En dat de korte veer met de lange trekstang aan de achterkant moet?
Begonnen, en al een eind op weg, van het bouwen van een Burton.