Pagina 1 van 2

Kentekenbewijzen inleveren

Geplaatst: za 4 jan, 2014 09:40
door Geert
Ik ben er al een tijdje over aan het fantaseren.
Stel alle Nederlandse auto-bezitters zouden morgen unaniem de kentekenplaten van de auto afschroeven en de kentekenbewijzen opsturen naar de RDW.
Wat zou er dan gebeuren?

Misschien een kinderlijke stelling, maar ik, en velen met mij , voelen zich toch een beetje de flappentap en de gekke henkie van Europa. Daar zou je stelling tegen moeten kunnen nemen.

Geplaatst: za 4 jan, 2014 09:49
door schroef
Kansloos. We zullen steeds meer moeten gaan betalen en niemand in Den Haag of Brussel zal zorgen dat het goedkoper wordt helaas.

Geplaatst: za 4 jan, 2014 10:13
door Thijs
In Griekenland schijnt dit daadwerkelijk te gebeuren.


Het probleem is gewoon dat ze in Den haag veeeeeeel geld nodig hebben.
Als we de kentekens in zouden leveren moet dit geld ergens anders vandaan komen. Er wordt dan wel een bron gezocht....

Geplaatst: za 4 jan, 2014 10:47
door Tom Duckpower
Dan ligt het hele land op zijn gat omdat niemand op zijn werk komt...

Autorijden kost gekd, heb je dat er niet voor over moet je m verkopen...

Geplaatst: za 4 jan, 2014 10:48
door backfire
Ik weet niet hoeveel procent van de autobezitters hun auto van de openbare weg kunnen halen. Diegene die dat niet kunnen krijgen dan gewoon een boete van een paar honderd euro en dat elke maand opnieuw. Dus geld komt dan toch wel binnen.

Geplaatst: za 4 jan, 2014 11:04
door Thijs
Autorijden kost gekd, heb je dat er niet voor over moet je m verkopen...
Dat vind ik te simpel gesteld.
De vraag is of de kosten in alle redelijkheid verdeeld worden.
Dan vind ik dat auto's in het algemeen erg hoog belast zijn. De kosten zijn niet in verhouding.

Maar zo zijn er wel meer kromme regels in Nederland. Als ik mijn huis opknap van mijn zuurverdiende geld betaal ik belasting over de materialen en het arbeidsloon.
Daarna is mijn huis meer waard geworden en moet ik ook nog eens meer belasting betalen (WOZ) aan de gemeente.
Mijn buurman gaat op vakantie van zijn zuurverdiende geld en laat zijn huis er als kraakpand bij staan en betaalt dan alleen b.t.w. op zijn vakantie......

Geplaatst: za 4 jan, 2014 13:01
door backfire
Ja en jouw huis blijft meer waard en die van je buurman steeds minder, dus wie is er uiteindelijk beter mee af?

Geplaatst: za 4 jan, 2014 13:11
door Ramon
Tom Duckpower schreef:Dan ligt het hele land op zijn gat omdat niemand op zijn werk komt...

Autorijden kost gekd, heb je dat er niet voor over moet je m verkopen...
de harde waarheid ben ik het zo mee eens, al de gezanik over geld betalen en nieuwe regelingen, daarom rijden we eend, kost geen drol en is ook nog leuk.

als je auto wil rijden betaal je gewoon, of je verzint een andere manier om er onderuit te komen. of je verhuisd naar het buitenland waar het overigens ook geld kost.

of lekker fietsen is nog gezond ook!!

ik krijg vaak genoeg mensen die dan een GOEDKOPE eend hebben gekocht, vervolgens bij mij komen dat de koppeling verrot is en dat dat zo duur is, ja auto rijden kost nou eenmaal geld.

tijden veranderen dus ook die idd vervelende regels.

Geplaatst: za 4 jan, 2014 14:54
door voeteir
Wij hier in Belgie betalen al altijd eenverkeersbelasting.

Je betaalt eenmalig de BIV (belasting op inverkeersstelling) als je een auto inschrijft op jou naam. 40€ (in 2012 maar zal niet veel anders zijn nu)

Eens de auto ouder dan 25 jaar betaal je € 34,38 per jaar ongeacht de cylinderinhoud. (elk jaar iets meer met de index enzo).

Rijd je wagen op lpg dan komt daar ongeveer 90€ per jaar extra taks bij en elk jaar een verplichte keuring van de lpg installatie 16,40€

Voor een verzekering (gewoon, geen all risk) betaal je in belgie afhankelijk van de makelaar betaal je iets in de buurt van 100€ per jaar.

Reken zelf maar uit hoeveel je 2pk in belgie zou kosten zonder 1km te rijden.

kleine opmerking: verkeersbelasting is een vlaamse bevoegdheid dus in wallonie gelden andere tarieven.
Lang leve het eengemaakte Europa... :roll:

Geplaatst: za 4 jan, 2014 16:55
door Geert
Nee, ik bedoel : Wel rijden, geen kentekenbewijs, geen belasting !
En dan gaat het niet over die paar euro die ik voor mijn eend kwijt ben, maar om een statement te maken, een protest , dat we het allemaal zat zijn.
Vroeger had je Provo, Dolle Mina, de Kabouters , krakers,om er maar eens een paar te noemen, die hebben ook het een en ander voor elkaar gekregen.
Ik weet nog dat de Mariniers de Dam "schoonveegden".Even later was de Dam weer bezet. En de Mariniers kregen op hun flikker omdat ze buiten hun boekje waren gegaan.
Nu doet niemand iets alleen maar klagen .

Geplaatst: za 4 jan, 2014 17:10
door TB
Rijden zonder dat er dus een geldig kenteken op zit dus? Duur geintje, de officier van justitie zal het bedrag van deze overtreding bepalen. En elke keer dat je wordt betrapt op de openbare weg kan de boete duurder worden.

Je hebt het hier niet over een mulder gedraging, maar over een overtreding.

Beter betaal je die paar tientjes per jaar extra en dan kun je gewoon van je hobby genieten. Dat is mijn mening erover.

Maar ik snap je idee waarom... Het wordt elke keer duurder en elke keer bedenkt men weer iets nieuws.

Geplaatst: za 4 jan, 2014 18:22
door Boudewijn
Gewoon je auto laten keuren als landbouw voertuig. Kost daarna niets meer en is legaal. Hier in het dorp rijdt een Opel Kadett cabrio als landbouwvoertuig rond.

http://www.stin.nl/rij--en-vaarbewijzen ... nteken.htm

Geplaatst: za 4 jan, 2014 18:32
door Thijs
Volgens mij ga je hier een beetje scheef.
De link verwijst naar een document met de volgende tekst:

De definitie
Motorrijtuig met beperkte snelheid: motorvoertuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen en ingericht voor het bij op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen; onder motorrijtuig met beperkte snelheid wordt mede verstaan:
a. motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen en wel ingericht voor het uitvoeren van werkzaamheden buiten wegen, aan wegen of aan werken op, in, langs en boven wegen;
b. motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, met niet meer dan acht zitplaatsen, de bestuurderszitplaats niet meegerekend, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, dat een combinatie vormt met één of meer aanhangwagens die zijn ingericht voor het vervoer van personen;



Het artikel gaat over een voertuig met een beperkte constructiesnelheid, niet over een landbouwvoertuig.
Er zijn mensen die er vanuit gaan dat ze met de rode driehoek achter op de auto opeens een landbouwvoertuig hebben maar dat is niet het geval.
Er zijn veel meer eisen.

Geplaatst: za 4 jan, 2014 19:41
door TB
Dat schiet toch ook niet op? Elektrische fiets gaat harder...

Geplaatst: za 4 jan, 2014 22:26
door Ronald
Thijs schreef:In Griekenland schijnt dit daadwerkelijk te gebeuren.
Ik ken ook iemand die dat gedaan heeft.
Hij heeft net gedaan alsof hij die auto (slagschip op LPG) uitgevoerd heeft. Ondertussen staat die gewoon in de loods te wachten totdat die 40 jaar oud is, en weer 'opnieuw' wordt ingevoerd.
Die eigenaar was zo pissed dat hij weigert om ook nog 6 jaar extra schoringskosten te betalen.