Stationair
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Stationair
Ik heb de vlotternaald schoongemaakt en de vlotterhoogte op 18 mm afgesteld.
Maar als ik de motor start, trek de choke helemaal uit, moet ik erg veel gas bijgeven anders slaat de motor af!
Ik heb alle stelschroeven al uitgedraaid en ingedraaid maar houd de motor stationair niet aan het draaien. Ook niet met uitgetrokken choke.
Weet niet maar de 2e trap zal bij mij pas open gaat als ik heel veel gas zou geven. Het gaspedaal komt volgens mij niet eens zover! Klopt dat?
Ik heb ooit de chokeklep in de carburateur vervangen, of ik de carburateur weer goed in elkaar heb gezet, ik weet het niet!
Wie kan mij adviseren.
Maar als ik de motor start, trek de choke helemaal uit, moet ik erg veel gas bijgeven anders slaat de motor af!
Ik heb alle stelschroeven al uitgedraaid en ingedraaid maar houd de motor stationair niet aan het draaien. Ook niet met uitgetrokken choke.
Weet niet maar de 2e trap zal bij mij pas open gaat als ik heel veel gas zou geven. Het gaspedaal komt volgens mij niet eens zover! Klopt dat?
Ik heb ooit de chokeklep in de carburateur vervangen, of ik de carburateur weer goed in elkaar heb gezet, ik weet het niet!
Wie kan mij adviseren.
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
Doorblazen helpt niet altijd.
Heb al een paar keer gehad dat ik het echt door moest prikken.
Ook heb ik al eens gehad dat het pennetje van de mengselregelschroef afgebroken was en vast zat in de carburateur, dan reageert er niets bij verstelling daarvan.
Heb al een paar keer gehad dat ik het echt door moest prikken.
Ook heb ik al eens gehad dat het pennetje van de mengselregelschroef afgebroken was en vast zat in de carburateur, dan reageert er niets bij verstelling daarvan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
Het lijkt alsof aan de buitenkant, in de zeskant waar je sleuteltje 8 op zet een gaatje zit. Dat is niet zo. Dieper, in het smalle deel, zitten een axiale en een dwarse boring. Die moeten schoon zijn.theoenmarion schreef:Moet je aan de voorkant ( in de carburateur kant) ook met een naaldje in de sproeier kunnen? Of hoort dat dicht te zitten?
Ik kom er namelijk niet in met een naald van de staalborstel!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Misschien zit er een scheurtje in het membraamp in je benzine pomp? Kan geen kwaad om te bekijken als je er zeker van ben dat de carburateur goed staat afgesteld. Haal je benzine leiding van je carburateur en geef wat gas, dan zou ze lekker wat bezine uit moeten spugen.
Misschien zuigt ze toch ergens valse lucht? (weet niet zeker of dat de oorzaak kan zijn van een motortje wat inhoud)
Misschien zuigt ze toch ergens valse lucht? (weet niet zeker of dat de oorzaak kan zijn van een motortje wat inhoud)
Hij pakt dus niet goed op. Dat lijkt wel heel sterk op het zgn gat in de carburatie. De gasklepaanslagschroef is te ver aangedraaid, de gasklep staat te ver voorbij de uitstroomgaatjes van het stationair systeem, kortom: het stationair systeem is feitelijk uitgeschakeld. Dan krijg je dat typische inhouden bij gas geven. Wedden dat verstellen van de mengselregelschroef nauwelijks invloed heeft op het stationair toerental?theoenmarion schreef:De motor loopt weer. Toch verstopte stationair sproeier?
Nu nog een kwestie van afstellen.
Motor houd in als ik gas geef. Bij verder intrappen gaat het goed.
In zo'n geval moet je terug naar de basisafstelling. Aanslagschroef losdraaien, choke uittrekken, aanslagschroef tegen de plaat op de chokeklepas draaien en dan nog twee slagen verder indraaien. Mengselregelschroef voorzichtig (zwakke schroefdraad) helemaal indraaien en twee slagen terug. Starten, warm draaien, en met KLEINE verstellingen aan aanslagschroef en mengselregelschroef het juiste toerental bereiken. Aanslagschroef verdraaien tot hij net stationair blijft draaien, Met mengselregelschroef zoeken naar het hoogste toerental bij deze gasklepstand. Dan de aanslagschroef verstellen tot wat je het juiste toerental vindt (ca 800 toeren, als je een toerenteller hebt.)